پارک اسپایر دوحه ☀️ قطر

پارک اسپایر دوحه ☀️ قطر


منبع: تاپ تراول

16

1401/9/4

16:57


پارک اسپایر دوحه در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پارک اسپایر دوحه در قطر…

پارک اسپایر دوحه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با

پارک اسپایر دوحه در قطر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک اسپایر (Aspire Park) با داشتن مساحتی حدودا 88 هکتاری، بزرگترین پارک شهر دوحه است. پارک اسپایر تمام امکانات برای سرگرم نگه داشتن تمام اعضای خانواده و گذراندن یک بعدازظهر لذت‌بخش را در خود جای داده است: زمین‌های چمن‌کاری‌شده وسیع، مسیرهای پیاده‌روی و دویدن، زمین‌های بازی برای بچه‌ها، تجهیزات ورزشی و غذاخوری‌های متعدد.

پارک اسپایر دوحه

پارک اسپایر همچنین منزلگاه یکی از متمایزترین هتل‌های دوحه یعنی هتل تورچ و تنها دریاچه شهر است، جایی که مرغابی‌ها، اردک‌ها و دیگر پرنده‌ها برای خنک شدن و دور شدن از گرمای شدید صحرا به آن پناه می‌برند. پارک اسپایر در طول سال میزبان رویدادها و فستیوال‌های مختلفی است.

فضاهای بزرگ سرسبز، مسیرهای جالب توجه و متعدد پیاده روی و دویدن، زمین های بازی مختص بچه های کوچک و کافه ای که رو به یک دریاچه بزرگ قرار دارد، همگی باعث شده اند پارک اسپایر به یکی از جذاب ترین مقصدهای شهر دوحه تبدیل شود. در ضمن نزدیکی به دو تا از بزرگترین و معروف مراکز خرید شهر یک فرصت خوب برای استراحت بعد از یک روز خرید را فراهم کرده است.

پارک اسپایر دوحه

پارک اسپایر از زمان بازگشاییش هر روز صدها نفر شامل مردم محلی، خانواده ها، گروه های دوستان و مسافران تور قطر را به سمت خود جذب می کند؛ آخر هفته ها به خصوص برای این پارک وقتی شلوغ است. احتمالا برای علاقه مندان به طبیعت جالب توجه خواهد بود اگر بدانند بسیاری از درختان موجود در پارک از کشورهای مختلف دنیا به اینجا آورده شده اند. برای مثال درختان ابریشم موجود در پارک به صورت کاملا بزرگ شده در سال 2007 از آرژانتین به اینجا آورده شدند. قیمت تمام شده هر کدام از این درختان در آن زمان 21 هزار دلار بوده است.

پارک اسپایر دوحه

این پارک پهناور و محبوب در منطقه مسکونی بعیا در شهرداری الریان قطر قرار گرفته و با وسعتی برابر با ۸۸ هزار مترمربع و امکاناتی از قبیل: محوطه بازی کودکان، دریاچه مصنوعی (تنها دریاچه مصنوعی در کل کشور قطر)، تجهیزات ورزشی، مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و دویدن، دستشویی و کافی‌شاپ، برترین و بزرگ‌ترین پارک تفریحی قطر برای تماشای مناظر زیبای این مقصد جذاب و خیره‌کننده بشمار می‌رود.

وجود برج باشکوه مشعل و نقاشی‌ها و شاهکارهای هنری سه‌بعدی که در جای‌جای این پارک تماشایی به چشم‌ می‌خورند، همگی بر زیبایی نمای این مکان افزوده و پارک اسپایر را به محیطی دلپذیر و خانواده پسند مبدل کرده است.

پارک اسپایر دوحه

برج اسپایر در پارک اسپایر قطر

برج مشعل که به عنوان یک مشعل غول پیکر برای بازی های آسیایی 2006 عمل کرد، یکی دیگر از جاذبه های تفریحی در پارک با ارتفاع شگفت آور 330 متر است. شبیه یک درخت کریسمس غول پیکر با شکل منحصر به فرد و نورهای رنگارنگ، برج مشعل در حال حاضر یک هتل فوق العاده مدرن است.

طراحی این برج توسط معمار هادی سیمن برای پانزدهمین دوره بازی های آسیایی انجام شده و از هر نقطه در دوحه قابل مشاهده است. بازدید از برج مشعل یکی از کارهایی است که حتما باید در این پارک انجام دهید. فضای داخلی مدرن، لابی، اتاق هایی با جزئیات منحصر به فرد و تکنیک های روشنایی مدرن، اسپا، استخر پانوراما در طبقه 19 و رستوران خارق العاده 360 درجه چرخان در بالای آن برای دیدن منظره کل دوحه در شب، از ویژگی های این برج می باشد.

پارک اسپایر دوحه

دسترسی

پارک اسپایر دوحه در ناحیه اسپایر و پشت مال معروف و محبوب ویلاجیو و هایت پلازا در منطقه الوعب دوحه قرار گرفته است. مسافران تور قطر می توانند با حرکت در مسیر جاده بین مال ویلاجیو و هایت پلازا به پارک برسند. فضایی زیادی برای پارک خودروی شخصی هم در اینجا در دسترس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو