نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

منبع: گهر

27

1401/9/4

16:58


برای اطلاع از شیوه استفاده از سرم ویتامین سی در این قسمت با ما همراه باشید. استفاده از سرم ویتـامین سـی به صورت روزانه در روتین می تواند پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد و استرس های محیطی محافظت نماید. در حقیقت ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تولید کلاژن را در پوست افراد تحریک می نماید. از دیگر مزیت های استفاده این سرم می توان به رفع خطوط ریز صورت، شفافیت پوست و خواص ضد پیری آن اشاره کرد.

شیوه استفاده از سرم ویتامین سی

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

قبل از اینکه به طرز استفاده از سرم ویتامین C اشاره کنیم، باید بگوییم که چون ویتامین ســی از پوست در برابر آلودگی، نور ماورا بنفش و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، باید صبح‌ها از این سرم استفاده کنید.

مراحل استفاده از سرم:

  • ۱- ابتدا صورتتان را بشوئید.
  • ۲- اگر اهل استفاده از تونر هستید، ابتدا از تونر استفاده کنید (من شخصا تونر را در شب استفاده می‌کنم).
  • ۳- حالا سرم ویتامین سی را به کار ببرید.
  • ۴- بعد از سرم، نرم‌ کننده بزنید (بله، نرم کننده باید بعد از سرم استفاده شود).
  • ۵- حالا از کرم دور چشم استفاده کنید.
  • ۶- بعد از کرم دور چشم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بگذارید خشک شود.

یکی از مزیت‌ های این سرم این است که می‌توانید قبل از هر محصولی از آن استفاده کنید.

چه مواقعی باید استفاده کرد؟

برای اینکه به بهترین نتیجه دست یابید، باید هر روز از این سرم استفاده کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این سرم (در کل همه سرم‌ها) وقتی که پوست لایه‌برداری شده باشد بهترین تاثیر را دارند. ایجاد سلول‌های مرده پوست به خاطر فقدان لایه‌برداری می‌تواند نفوذ محصولات آرایشی را با مشکل روبرو کند.

یکی از بهترین لایه‌بردارها در بازار جهانی، لوسیون Bioloqique recherché P50 است که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. با این وجود، این نکته را به یاد داشته باشد که لایه‌برداری می‌تواند موجب حساسیت پوستی شود- مخصوصا اگر از لایه‌بردار شیمیایی استفاده می‌کنید که حاوی اسیدهایی مانند AHA و BHA است- پس حتما باید از سرم ویتامین سی و اسیدها در زمان‌های متفاوت از روز استفاده کنید. من شخصا از این سرم هر روز صبح استفاده می‌کنم و از AHAها  و BHAها در شب هفته‌ای چندبار استفاده می‌کنم.

طرز استفاده از اسید هیالورونیک به همراه سرم ویتامین سی  

اگر طرز استفاده از سرم ویتامین سی و سرم اسید هیالورونیک را در کنار هم نمی‌دانید با ما همراه باشید تا در ادامه به توضیح بیشتر آن بپردازیم:

یادتان باشد در محصولات مراقبت از پوست باید از نازک‌ترین لایه شروع کنید و محصولی که بیشترین غلظت را دارد در نهایت استفاده کنید. سرم HA تا اندازه‌ای غلیظ است و یک انسجام ژل مانند دارد، برای همین من این سرم را بعد از سرم ویتامین سی و قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنم.

چگونه از سرم رتینول و سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

در حالیکه سرم ویتامین سی و رتینول می‌توانند به نحو اثربخشی روی پوست شما تاثیر بگذارند، احتمالا در مورد طرز استفاده از سرم ویتامین سی و سرم رتینول شک دارید و می‌خواهید در مورد آن مطمئن شوید.

نکاتی در مورد استفاده از سرم رتینول و سرم ویتامین سی

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

در واقع، باید سرم ویتامین سی و ریتینول را به صورت جداگانه استفاده کنید و در زمان‌های متفاوتی از روز باشند (به طور مثال، سرم ویتامین سی در صبح باشد، و سرم ریتینول در شب باشد). اگر چه بسیاری از افراد اگر حساسیت نداشته باشند، می‌توانند این دو سرم را باهم استفاده کنند. اما توصیه می‌شود جدا استفاده شوند.

اگر اصرار به استفاده همزمان این دو سرم دارید، باید ۳۰ دقیقه بین این دو فاصله بیندازید، چون سرم ویتامین سی برای جذب شدن نیاز به زمان دارد (همیشه باید اول سرم ویتامین سی را استفاده کنید).

فواید سرم ویتامین سی برای پوست صورت

هنوز در مورد طرز استفاده از سرم ویتامین سی نگران هستید، در ادامه می‌خواهم کمی هم در مورد فواید این سرم با شما صحبت کنم:

  • – بر طبق گفته‌های متخصصان پوست، ویتامین سی یکی از عالی‌ترین ترکیبات ضد پیری یافت شده در طبیعت است.
  • – به محض استفاده از ویتامین سی متوجه افزایش درخشندگی پوست خود می‌شوید.
  • – اگر مدت زمان زیادی از سرم ویتامین سی استفاده کنید، این سرم باعث ساخت کلاژن پوست و افزایش سفتی پوست می‌شود.
  • – متخصصان پوست بر این باور هستند که بعد از استفاده از این سرم می‌توانید متوجه بهبود در هایپرپیگمانتاسیون شوید.
  • – ویتامین سی می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که موجب پیری و سرطان پوست می‌شوند را از بین ببرد.
  • – محصولاتی که در آنها از ویتامین سی استفاده شده است می‌توانند از پوست شما در برابر آلودگی محافظت کنند.

اما ویتامین سی چگونه بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارد؟

درست است که هدف از این مقاله توضیح طرز استفاده از سرم ویتامین سی است، اما بهتر است کمی هم نحوه تاثیر این سرم بر روی پوست صورت صحبت کنیم. ویتامین سی به تولید کلاژن کمک می‌کند که برای حفظ ظاهری زیبا بسیار عالی است و حتی می‌تواند به ترمیم زخم نیز کمک کند. ویتامین سی یکی از قدرتمندترین آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلول‌های پوست محافظت می‌کند. ویتامین سی باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. برای همین خطوط ریز صورت و چین و چروک صورت کاهش پیدا می‌کند و همچنین لکه‌های تیره و حتی آکنه نیز با استفاده از سرم ویتامین سی از بین می‌روند. با استفاده از این ویتامین چهره شما زیباتر دیده خواهد شد.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

همیشه قبل از استفاده از سرم صورت خود را پاکسازی کنید

هیچ وقت فراموش نکنید که محصولات زیبایی زمانی به بهترین شکل خودشان را نشان می‌دهند که بر روی صورت کاملا پاک و تمیز استفاده شده باشند. بنابراین، قبل از اینکه استفاده از سرم را شروع کنید، ابتدا صورت‌تان را بشوئید. شاید مشتاق باشید تا سرم را فورا روی صورتتان بزنید. اما شیرجه نزنید، کمی صبر داشته باشید، بگذارید سرم کمی بین انگشتان‌تان گرم شود. با این کار، سرم بهتر جذب پوست‌تان می‌شود. لطفا اینطور فکر نکنید که سرم را کاملا باید گرم کنید تا بهتر جذب شود، نه اینطور نیست. حرارت زیاد برای سرم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همان چند ثانیه بین انگشتان‌تان گرم کنید کافی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو