بهترین گوشت خورشتی کدام قسمت است؟

بهترین گوشت خورشتی کدام قسمت است؟


منبع: آکا

53

1401/9/4

17:04


گوشت گوسفندی به دلیل طعم و عطر بی نظیری که به غذا می بخشد، یکی از مناسب ترین گوشت های قرمز برای تهیه خورشت می باشد اما کدام قسمت آن برای تهیه خورش مناسب است؟ به

 

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت و کباب چیست؟ - shebreh.com

آکاایران: خورشت ها از محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران محسوب می شوند. خورشت های مختلفی که برخی از آنها را با استفاده از گوشت های قرمز، و برخی را نیز می توان با دیگر گوشت ها تهیه نمود.در غذاهای سنتی می توان به یک فهرست طولانی از اسم های خورشت های گوناگون رسید. مانند خورشت اسفناج، بادمجان، قیمه، بامیه، قورمه سبزی، فسنجان و غیره که هر کدام دستور پخت و مزه مخصوص خود را دارد. اصولا گوشتخورشتی گوسفندی علاقه مندان زیادی دارد و منجر می شود تا خورشت از طعم خوشی برخوردار شود.

البته همیشه باید به خاطر داشته باشید که کدام قسمت از گوشت های قرمز مناسب برای تهیه خورشت هستند. تنها در این صورت قادر خواهید بود خورشتی را طبخ کنید، که از طعم لذیذی برخوردار باشد. بیش از 60 تا 65 درصد از لاشه گوسفند را گوشت خورشتی گوسفندی تشکیل می دهد. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا, به معرفی بهترین نوع گوشت مخصوص خورشت میپردازیم. با ماهمراه باشید.

 

برای پخت خورشت های ایرانی از چه نوع گوشتی باید استفاده کرد؟

بهترین قسمت گوشت برای خورشت ها

گوشت ران 

گوشت ران سفت، بی چربی و تقریبا خشک می باشد و یکی از بهترین قسمت ها برای تهیه خورشت هایی مثل خورش قورمه سبزی، خورشت بادمجان و خورشت قیمه است. گوشت ران گوسفندی به علت اینکه آب نمی شود برای خورشت خیلی مناسب می باشد ولی چنانچه از گوشت ران بره استفاده کنید، خیلی زود این قسمت آب می شود و مناسب استفاده در خورشت نیست.

 

گوشت سردست

گوشت سردست گوسفندی تشکیل شده از یک سوم گردن، دست و دنده ها. گوشت سردست گوسفندی هم یک انتخاب خیلی خوب برای استفاده در خورشت می باشد.

سردست گوسفندی - مسترقصاب | خرید گوشت و مرغ

ماهیچه

در پخت خورشت ‌هایی مثل خورشت بامیه، کرفس، به و آلو، استفاده از ماهیچه توصیه می ‌شود. ماهیچه گوشت لخم بدون چربی عضلات است، لعاب دار، و دیرپز است و باید در آب پخته شود و برای تهیه خورشت خیلی مناسب است.

علت محبوبیت گوشت ماهیچه گوساله چیست؟ - بیرنج

قسمت کتف 

برای تهیه انواع خورشت می توانید از قسمت کتف گوسفند که مناسب تر از دیگر قسمت ها است و شامل نیمه ی پایینی تنه ی گوسفند می باشد، استفاده کنید.

گوشت سرسینه

گوشت سر سینه که اغلب شامل دنده و استخوان است، برای انواع خورشت خیلی مناسب است و مزه خوبی را به غذا می بخشد. این قسمت از گوسفند از زیر شکم بریده و جدا می شود و مربوط به قسمت جلویی قفسه سینه می باشد.

 

سرسینه گوساله | سوپر ظفر

 

نکات مهم در مورد گوشت خورشتی :

  • پشت کمر، فیله، یا راسته گوساله بیشتر برای کباب کردن استفاده می شوند و برای تهیه خورشت مناسب نیستند. مثلا اگر برای تهیه خورش از راسته استفاده نمایید، باید تمامی ریشه ها و رگ و پوست آن را تمیز کنید.
  • گوشت قرمز گوسفندی از خواص و چربی طبیعی بهتر و بیشتری برخوردار است اما به دلیل داشتن بوی نامطبوع، چندان مورد توجه افراد قرار نمی گیرند و بسیاری از افراد گوشت گوساله را ترجیح می دهند.
  • گوشت خورشتی گوساله از طبع سرد و گوشت گوسفند از طبع گرم برخوردار است، برای تهیه خورشت بهتر است گوشت گوسفندی و گوشت گوساله را ترکیب نماییم، با این ترکیب هم طعم غذا را بهتر می کنید، هم این که از بوی نامطبوع گوشت گوسفندی خلاص می شوید.
  • بعضی از افراد گوشت تیکه ای دوست ندارند، این افراد می توانند گوشت گوساله یا گوسفندی را چرخ کرده و از آن در تهیه خورشت استفاده نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو