طرز تهیه مربای انار اختصاص از آکا

منبع: آکا

40

1401/9/4

17:04


مربای انار یکی از انواع مربای های بسیار خوشرنگ ایرانی است که طعم آن نسبت به نوع اناری که استفاده می شود، شیرین، ملس و ترش است، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز ت

  مربای انار یکی از خوش رنگ ترین مربا ها در سراسر دنیا می باشد که طرز تهیه آسانی دارد و شما در فصل پاییز همزمان با فصل رسیدن انار می توانید این مربا انار خوشمزه را تهیه کنید. میزان افزودن شکر به این مربا به ترشی دانه های انار بستگی دارد. آسان شدن هضم غذا یکی از خواص خوب مربای انار می باشد همچنین کاهش فشار خون، رفع کم خونی، مفید برای پوست و مو، تاثیر در بهبود حافظه از خواص خوب انار می باشد.

مواد لازم مربای انار :

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

آب انار

سه پیمانه و نیم

100 گرم / 44 کالری

دانه انار

یک پیمانه ( از یک انار بزرگ )

100 گرم / 60 کالری

شکر

سه پیمانه

100 گرم / 400 کالری

آب لیمو

به مقدار لازم

100 گرم / 26 کالری

دستور تهیه مربا انار

طرز تهیه مربای انار :

*. ابتدا برای تست نهایی مربا، یک بشقاب را در جای خنکی قرار دهید.یک انار را دانه کنید و آب بقیه را بگیرید. در این قسمت برای اینکه آب انار تلخ نشود می توانید از روش زیر استفاده کنید.در سینک،  کاسه بزرگی بگذارید، انار را به دو نیم کرده، بخش بریده شده را رو به کف کاسه بگیرید.

*. درحالیکه با یک دست نیمی از انار را گرفته و فشار می دهید، با انگشتان دست دیگر دانه های انار را به سمت داخل تا آن جا که می توانید فشار دهید و آب آن را درآورید.در ظرف بزرگی آب  انار و شکر را با هم ترکیب کرده، روی حرارت متوسط قرار دهید، و به مدت 30 دقیقه آن ها را بجوشانید.

*. دانه های انار و آب لیمو را به ظرف اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر آن ها را بپزید.برای اینکه مقدار غلظت مربا را بفهمید، با استفاده از یک قاشق، یک قطره از مربا را روی ظرف سرد شده بچکانید و ظرف را سرازیر کنید اگر به سختی روان شد مربای شما آماده است.مربا را در ظرف استریل شده بریزید درب آن را ببندید و آن را در جای تاریک و خنک قرار دهید.

مربای انار , طرز تهیه مربای انار شیرین بدون هسته آپارات

خواص انار  :

*. سرماخوردگی - تقویت نیروی جنسی - گرفتگی صدا - تقویت روده ها - تقویت معده - تقویت ریه - حساسیت - وجود خون در ادرار - مسمومیت - استسقاء - درد گوش - التهاب معده - اسکوربیت - آب ریزش چشم - خون ریزی رحم - خارش پوست - تقویت لثه - تصفیه خون - کم خونی

 

اختصاصی آکاایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو