انتخاب بهترین کتاب ها برای هدیه دادن

منبع: مینویسم

11

1401/9/4

17:05


انتخاب بهترین کتاب ها برای هدیه دادن

خریدن کتاب برای خودمان معمولا کار سختی نیست، اما وقتی بخواهیم آن را به‌عنوان هدیه تهیه کنیم، باید دقت‌نظر بیشتری به خرج دهیم تا با در نظر گرفتن ذائقه فرد، کتابی را انتخاب کنیم که از خواندن آن لذت ببرد.

انتخاب کتاب برای هدیه دادن

می‌توانید از دو راه برای خریدن کتاب به‌عنوان هدیه اقدام کنید: اگر فرد مورد نظر از علاقه‌مندان به کتاب است و خبر دارید که کتاب‌های زیادی تاکنون مطالعه کرده، بهتر است سراغ کتاب‌های خیلی پرفروش نروید، زیرا احتمالا او آنها را قبلا مطالعه کرده است. می‌توانید سراغ یک ژانر به‌خصوص که حدس می زنید مورد علاقۀ اوست بروید یا اینکه یک کتاب علمی یا تحلیلی بخرید که گمان می‌کنید برای او جالب باشد.

مورد دوم فردی است که کتاب‌های زیادی نخوانده یا از میزان مطالعه و علاقه‌مندی او آگاه نیستید. یکی از راه‌های راحت و مطمئن، خرید آنلاین کتاب از سایت‌های فروش کتاب است که به شما اجازه می‌دهد کتاب‌های زیادی را بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. وجود قیمت، توضیحات و مروری از کتاب به شما کمک شایانی در انتخاب و خرید کتاب مناسب می‌کند.

انتخاب کتاب برای هدیه دادن

خرید آنلاین کتاب های پرفروش

برای خرید آنلاین کتاب می‌توانید از اسم یک کتاب پرفروش در سایت بوکلند شروع کنید. مثلا کتاب سرگذشت ندیمه که یکی از کتاب‌های پرفروش بوکلند است، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن باشد زیرا این رمان پادآرمان‌شهری که حکومتی تمامیت‌خواه را به تصویر می‌کشد، علاوه‌بر داشتن داستان جذاب و پرکشش، زوایای زیادی برای اندیشیدن و تفکر دارد و مخصوصا می‌توان با آن همذات‌پنداری کرد و از آن آموخت. حتی کسانی که کتاب‌های غیرداستانی در اولویت علاقه‌مندی آنها قرار دارد، از خواندن چنین رمان‌هایی لذت خواهند برد. کتاب‌های توسعۀ فردی مانند کتاب پرفروش «عادت‌های اتمی» یا «اضطراب موقعیت» نیز گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند.

خرید آنلاین کتاب کودک

خرید کتاب کودک نیز همیشه گزینۀ مناسبی برای هدیه به آنهاست. با توجه به سن کودکان می‌توانید کتاب مناسب گروه سنی آنان را در سایت‌ها یا فروشگاه‌ها پیدا کنید. در سایت بوکلند کتاب‌های کودک و نوجوان برای گروه های سنی 0 تا 2 سال، 2 تا 4 سال، 4 تا 7 سال، 7 تا 9 سال، 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 سال به بالا موجود هستند. کتاب‌های کمیک و مانگا که طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد و همچنین کتاب‌های دایره‌المعارف و علمی و خارجی نیز در سایت بوکلند برای نوجوانان موجودند که با استفاده از دسته‌بندی موضوعی و سنی می‌توانید به راحتی خرید آنلاین کتاب مورد نظر خود را انجام دهید.

خرید آنلاین کتاب کودک

nazdik.me

گزینه هدیه در خرید آنلاین کتاب

یکی از ویژگی‌های خیلی خوبِ خرید آنلاین کتاب، انتخاب گزینۀ هدیه است. این گزینه در برخی از سایت‌ها از جمله سایت «بوکلند» فعال است و از طریق آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هدیۀ شما با بسته‌بندی مناسبی به دست کسی که آدرسش را وارد سایت نموده‌اید می‌رسد و او را شگفت‌زده خواهد کرد.

شگرد خیلی خوب و کاربردی دیگری که برای خریدن کتاب مناسب به‌عنوان هدیه می‌توانید به کار گیرید، توجه به مسائلی است که آخرین بار راجع به آنها با هدیه‌گیرنده صحبت کرده‌اید. مثلا اگر صحبت‌های شما حول‌محور مسئله‌ای جامعه‌شناختی بوده یا اقوام‌تان را به لحاظ رفتاری و روان‌شناختی بررسی کرده بودید، می‌توانید کتابی تهیه کنید که پاسخ سوال‌هایتان در آن نهفته باشد یا در ادامۀ بحث‌های شما باشد. این کار صمیمیت زیادی بین‌تان ایجاد خواهد کرد و قطعا هدیۀ جالب‌توجهی خواهد بود.

این قضیه در مورد کودکان و نوجوانان نیز صدق می‌کند. برای خرید کتاب کودک به سوالات ذهنی یا مشکلات رفتاری او و اطرافیانش توجه کنید. شاید او از اینکه دوستش پرخاشگر است ناراحت است یا در مورد یک موضوع علمی سوال دارد. این راه یکی از شیوه‌های تربیتی غیرمستقیم است که چالش‌های ذهنی کودک و نوجوان توسط شخصیت‌های داستان برطرف می‌شود و تاثیرگذاری زیادی بر او دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو