متن دعای غریق (دعای ایمان در زمان غیبت) + فایل صوتی

منبع: مینویسم

9

1401/9/4

17:05


دعای غریق از امام صادق دعایی برای تثبیت ایمان در عصر غیبت است و حدیث امام صادق درباره دعای غریق بسیار مشهور است. در این مطلب با متن کامل دعای غریق همراه ما باشید.

متن دعای غریق (دعای ایمان در زمان غیبت) + فایل صوتی

در بین انواع دعا و مناجات ممکن است اسم دعای غریق به گوشتان خورده باشد، غریق به معنی غرق شده، دعایی از امام صادق (ع) که به دعای غریق امام زمان عج نیز معروف است. به خواندن دعای غریق در زمان غیبت به عنوان دعایی برای تثبیت عقاید در زمان غیبت امام عصر سفارش شده است. در این مطلب از مینویسم، متن دعای غریق یا دعای یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم.

متن دعای غریق امام زمان

در مورد دعای غریق از شیخ صدوق روایت شده که امام صادق (ع) فرمودند: در آینده شبهه ای به شما روی خواهد آورد و نه پرچمی خواهید داشت و نه امامی که شما را هدایت کند. برای گرفتاری از این شبهه باید دعای غریق را بخوانید.

اما دعای غریق چیست و زمان خواندن دعای غریق کی است؟

دعای غریق کامل

یا الله یا رَحمنُ یا رحیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثبِّت قَلبِی عَلی دِینکَ

ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلب ها را دگرگون می سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما.

زمان خواندن دعای غریق عصر غیبت امام زمان است که از حضور آن حضرت محروم هستیم و برای اینکه درگیر شبهات و فتنه های آخرالزمان نشویم و ایمانمان سست نشود، به خواندن این دعا سفارش شده است.

مرحوم آیت الله بهجت نیز به خواندن و مداومت بر دعای غریق در عصر غیبت تاکید داشتند و حتی برخی این دعا را با نام دعای غریق بهجت می شناسند.

متن پیام دلتنگی برای امام زمان (عج)

دعای غریق تصویری

از ام سلمه و عایشه همسر پیامبر(ص) نیز نقل شده که پیامبر اکرم (ص) همواره بر این ذکر (يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ) یعنی دعای غریق مداومت داشتند.

در روایتی از عبدالله بن سنان آمده که روزی با پدرم به محضر امام صادق (ع) رفتیم و ایشان تنها راه نجات از حیرت و سرگردانی عصر غیبت (که امام آشکاری وجود ندارد) را خواندن دعای غریق دانست و فرمود و هرگاه به آن نیاز پیدا کنی، ان زمان را زمانش را درک خواهی کرد، پس به ان توسل جویید تا راه روشن و آشکار را پیدا کنید.

با توجه به تاکید بزرگانی چون پیامبر (ص) و امام صادق (ع) به خواندن دعای غریق امام زمان در عصر غیبت، می توان این چنین برداشت کرد که دعای غریق به عنوان راه نجات انسان در دوره پر فتنه و آشوب غیبت است

خواندن دعای غریق در قنوت نیز جایز است و می توان با خواندن این دعا از غرق شدن در آشوب آخرالزمان رهایی یافت.

دانلود دعای فرج

دعای غریق از کیست؟

دعای غریق از امام صادق (ع) نقل شده است برای ثابت ماندن ایمان و اعتقاد در عصر غیبت و دوری از امام معصوم که سراسر شبهه و تزلزل است.

دانلود دعای غریق

برای پخش آنلاین و دانلود دعای غریق صوتی روی لینک زیر کلیک نمایید:

بیو امام زمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو