طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر , دستور پخت ترشی گل کلم و موسیر

ترشی گل کلم و موسیر یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که بین مردم طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گل کلم و موسیر
گل کلم۱ عدد کوچک
موسیر۴ عدد
خیار بوته ای۴ عدد
فلفل سبز تند۴ عدد
سرکه۱ پیمانه
آب جوشیده۱ پیمانه
نمک۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر

مرحله اول

برای تهیه ترشی گل کلم و موسیر خوشمزه در ابتدای کار گل کلم ها را به صورت درشت خرد کرده و می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. حالا مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم گل کلم ها به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شده و خنک شوند. حالا سرکه، آب جوشیده داغ و نمک را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون ظرف های شیشه ای درب دار را با دستمال خشک تمیز کرده و مقداری از گل کلم ها درون آن می ریزیم. حالا موسیرها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه خیار و فلفل سبز تند به ظرف می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه داده و مقداری تخم گشنیز به ظرف ها می‌ افزاییم. در ادامه مخلوط آب و سرکه را درون ظرف ها ریخته تا سطح گل کلم ها را بپوشاند، سپس درب آنها را محکم می بندیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف ها را به مدت دو هفته در دمای آشپزخانه قرار می‌ دهیم تا ترشی کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه غذای ایرانی سرو می کنیم. نوش جان.