طرز تهیه حلوای شکلاتی

طرز تهیه حلوا شکلاتی قالبی فیلم طرز تهیه حلوا کاکائویی طرز تهیه حلوا شکلاتی با آرد نخودچی طرز تهیه حلوا کاکائویی نمناک طرز تهیه حلوا با روکش شکلات طرز تهیه حلوا کاکائویی با شیر حلوا کاکائویی دونفره

حلوای شکلاتی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شکلاتی
آرد سفید قنادی۱۲۵ گرم
آرد نخودچی۷۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
شکلات شیری یا تلخ۹۰ گرم
کره۴۰ گرم
روغن جامد۲۵ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری سرپر
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری سرپر
مواد لازم حلوای شکلاتی
شکلات شیری۶۰ گرم
پسته خرد شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه حلوا شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار آرد سفید را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آن گرفته شود. حالا آرد نخودچی را درون یک تابه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه تابه حاوی آرد نخودچی را روی حرارت ملایم گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی نیز کاملا از بین برود. توجه داشته باشید آرد نخودچی نسبت به آرد سفید سریع تر می سوزد.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی دو آرد کاملا از بین رفت، آنها را درون یک تابه الک می کنیم. در ادامه کره و روغن جامد را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس با قاشق چوبی مواد را به خورد هم می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که حلوا یکدست شد، آنرا از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود، سپس پودر قند را به همراه پودر هل و پودر دارچین درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه شکلات شیری را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به تابه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا حلوا کاملا نرم و یکدست شود. حالا حلوا را روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه حلوا را به شکل مربع به ضخامت ۱ سانتی متر فرم می دهیم. حالا مقداری شکلات بنماری شده را به صورت یکنواخت روی حلوا ریخته و با پالت کاملا پخش می کنیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه حلوا را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود، سپس از یخچال خارج کرده و با یک چاقوی تیز و بلند به صورت لوزی برش می زنیم و پس از ۱۵ دقیقه استراحت سرو می کنیم. نوش جان.