طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار , دستور پخت بیسکویت شکلاتی مغزدار

بیسکویت شکلاتی مغزدار یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت شکلاتی مغزدار
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱۶۰ گرم
پودر کاکائوی دارک۱۵ گرم
شکر دانه ریز۷۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
بیکینگ پودر۳ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم مغزی
نوتلا یا شکلات صبحانه فندقیبه مقدار کافی

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا نرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه روغن مایع، وانیل و شکر دانه ریز درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا شکر حل شود، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با لیسک مخلوط کرده تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید خمیر را ورز ندهید که به روغن بیفتد و کیفیت خود را از دست بدهد. در ادامه خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را با قالب دلخواه کاتر زده و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را بلافاصله از فر خارج کرده و بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه بین دو بیسکویت مقداری نوتلا ریخته و به هم می چسبانیم. نوش جان.