بهترین تبلت های گیمینگ 2022 ؛ تبلت جدید مخصوص بازی چی بخریم؟

بهترین تبلت های گیمینگ 2022 ؛ تبلت جدید مخصوص بازی چی بخریم؟


منبع: تکراتو

57

1401/9/4

17:08


اگر قصد خرید تبلت برای گیم دارید ما در ادامه بهترین تبلت های گیمینگ 2022 را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 در ادامه آمده است.

بهترین تبلت های گیمینگ 2022 ؛ تبلت جدید مخصوص بازی چی بخریم؟

اگر قصد خرید تبلت برای گیم دارید ما در ادامه بهترین تبلت های گیمینگ 2022 را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 در ادامه آمده است.

در ادامه تعدادی از بهترین تبلت های گیمینگ 2022 معرفی شده‌اند. این تبلت‌ها پردازنده قدرتمند، نمایشگر با کیفیت و حافظه رم بالا دارند که می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها را به آسانی اجرا ‌کنند.

تبلت‌ها این روزها بسیار قوی‌تر از گذشته شده‌اند به حدی که برخی مدل‌ها از لپ‌تاپ هم پیشی گرفته‌اند. در این بین برخی مدل‌ها آپشن‌ها و ویژگی‌های متعددی دارند که اجرای بازی را با کیفیت بالا به شکلی روان میسر می‌کنند.

شما می‌توانید از طریق این مطلب با بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 آشنا شوید و بهترین را برای خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2022 ؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

بهترین تبلت های شیائومی در سال 2022 کدامند؟

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

انتخاب بهترین تبلت برای بازی از میان محصولات و برندهای مختلف در بازار کار سختی است چون با مدل‌های متعددی مواجه خواهیم شد که کارایی‌ آنها روی کاغذ ظاهرا یکسان است اما واقعیت این است که در عمل کارایی تبلت‌ها در اجرای بازی با هم تفاوت بسیاری دارد.

Asus ROG Flow Z13

  • پردازنده: Intel i5-12500H
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • صفحه نمایش: 13.4 اینچ

تبلت Flow Z13 یک تبلت ویندوزی بوده که از بهترین تبلت های گیمینگ 2022 است و الهام زیادی از فرم فاکتور Surface دارد. پایه‌ی کشویی و کاور صفحه‌کلید مغناطیسی به آن اجازه می‌دهد تا مانند لپ‌تاپ‌های گیمینگ سنتی از آن استفاده شود.

این محصول با یک پردازنده هیولایی Core i9 و یک RTX 3050 Ti قابل احترام پیکربندی شده است، اما اگر به دنبال عملکرد نهایی هستید، ایسوس یک GPU خارجی اختیاری می‌فروشد تا همه چیز را به سطح بعدی برساند.

Flow Z13 فوراً تأثیری قوی بر جای می‌گذارد. به طور شگفت انگیزی جمع و جور بوده و در دست به طرز مطمئنی محکم است. زیبایی شناسی بسیار گیمر محور است، اما ایسوس توانسته همه چیز را به اندازه کافی شیک و رام نگه دارد.

تهویه به خوبی در طراحی پنل عقب ادغام شده و یک پنجره کوچک شفاف نمایانگر فضای داخلی است که البته با نور RGB روشن می‌شود. پایه کیک استحکام دارد و دامنه حرکتی وسیعی دارد تا زوایای دید زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

نمایشگر Mini LED زیبا به نظر می‌رسد و بسیار روشن است. رزولوشن 1920 در 1200 تعادل عالی ایجاد کرده است. صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 16:10 است که ما آن را برای بهره وری دوست داریم.

نسبت تصویر 16:10 بسیار راحت‌تر از طراحی‌های معمولی تبلت‌های مربعی‌ با تماشای رسانه و البته بازی سازگار است. همچنین با فرکانس 120 هرتز کار می‌کند و از Nvidia G-Sync پشتیبانی می‌کند تا ظاهری نرم داشته باشد.

Amazon Fire HD 10

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

  • پردازنده: Helio P60T
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه: 32 تا 64 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 10.1 اینچ

اگر به دنبال بزرگ‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تبلت شرکت آمازون هستید که از قدرت پردازشی قابل قبولی برخوردار باشد، مطمئنا آمازون فایر اچ‌دی 10 اولین و تنها انتخاب شما خواهد بود.

به‌طور خلاصه برجسته‌ترین ویژگی این محصول را می‌توان در نمایشگر بزرگ، اسپیکرهای باکیفیت و قیمت مناسب آن دانست. بنابراین می‌توان این دستگاه را مناسب برای کاربرانی دانست که به دنبال تجربه‌ی بی‌نظیری از تماشای ویدئو در تبلتی بزرگ هستند.

آمازون از رزولوشن یکسانی برای دو نسخه‌ی 8 و 10 اینچی این تبلت در نظر گرفته است. اما به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر نسخه‌ی 10 اینچی، دقت تصویر 800 × 1280 پیکسلی آن تراکم پیکسلی پایین‌ 149 پیکسل بر اینچ را به همراه دارد.

تراشه‌ی مدیاتک نسخه‌ی MT8135 به همراه دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت‌های 1.2 و 1.5 گیگاهرتز، مسئولیت اجرای سیستم‌عامل Fire OS نسخه‌ی 5 و برنامه‌های آن را دارند.

از ویژگی‌های مهم این تبلت که باعث شده از بهترین تبلت های گیمینگ 2022 باشد، می‌توان به وجود اسپیکرهای استریو به فناوری دالبی و دوربین‌های 5 و 1 مگاپیکسلی اشاره کرد.

iPad Air (2022)

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

  • پردازنده: اپل M1
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 64 تا 256 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 10.9 اینچ

آی‌پد ایر 2022 بهترین آی‌پد رده بالا نسبت به قیمت است. اگر به دنبال یک آی‌پد عالی هستید که فناوری مناسب برای چند سالی آتی را داشته باشد و پردازنده‌ی خوبی را در خود جای داده باشد iPad Air (2022) انتخاب خوبی است.

این آی‌پد در زمان عجیبی وارد بازار شده است. آی‌پد و آی‌پد مینی پاییز گذشته به‌روزرسانی شدند و آی‌پد پرو با همان پردازنده M1 با قیمت بالاتر، یک سال پیش عرضه شد. این شرایط باعث می‌شود که Air بهترین آی‌پد رده بالا نسبت به قیمت باشد.

این مدل دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی بسیار مناسب است و از پردازنده اپل M1 نیز بهره می‌برد. شما می‌توانید به راحتی تمامی نیازهای خود را با این لپ تاپ برآورده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

بهترین تبلت برای بازی پابجی (PUBG) کدام است؟

Samsung Galaxy Tab A7

  • پردازنده: Octa-Core
  • حافظه: 32 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 10.4 اینچ

صفحه نمایش 10.4 اینچی با رزولوشن 2000*1200 پیکسلی گلکسی تب ای 7 رنگ‌ها را با دقت قابل‌قبولی نشان می‌دهد و یکی از بهترین تبلت های گیمینگ 2022 است.

گلکسی تب ای 7 آمده تا با تبلت پایین‌رده آیپد 2020 به رقابت بپردازد. به علاوه، این محصول سامسونگ حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف نمایشگر دارد و به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز است؛ دو قابلیتی که برای بهره‌مندی از آنها در محصولات اپل می‌بایست بیشتر هزینه کنید. اما واقعاً Galaxy Tab A7 یک دستگاه فوق‌العاده است؟

گلکسی تب ای 7 همان دستگاهی است که به آن نیاز خواهید داشت. در حالی که Galaxy Tab A7 امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و شایسته بهترین‌هاست اما صفحه نمایشش زیاد شگفت‌انگیز کار نخواهد کرد. بنابراین برای کسانی که بیشتر به خاطر نمایشگر می‌خواهند یک تبلت را بخرند، موضوع مطرح شده یک مشکل اساسی به شمار خواهد آمد.

اگر به جای حافظه داخلی 32 گیگی، به حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیاز دارید، می‌بایست 50 دلار بیشتر بپردازید که البته به خاطر وجود اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD امکان افزایش حافظه تا 1 ترابایت فراهم شده است.

Galaxy Tab A7 به معنای واقعی کلمه یک تبلت بسیار کامپکت و خوش‌دست است. سامسونگ بر خلاف اپل، می‌داند که حتی یک تبلت متعلق به رده پایینی نیز باید در اطراف نمایشگرش حاشیه‌های باریکی داشته و به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز باشد. در واقع اینها همان امکاناتی هستند که خبری از آنها در یک آیپد نیست.

این دستگاه همچنین، یک پورت USB-C دارد که در آمازون فایر اچ‌دی 10 نیز تعبیه شده اما این درگاه در آیپد اپل Lightning است. ضمنا پورت میکرو SD و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در نظر گرفته شده تا کسانی که هنوز سراغ هدفون‌های بلوتوثی نرفته‌اند بتوانند از هندزفری‌های سیمی استفاده کنند.

Microsoft Surface Pro 8

  • پردازنده: i5-1135G7 / i7-1185G7
  • حافظه: 128 – 256- 512 گیگابایت تا 1 ترابایت
  • صفحه نمایش: 13 اینچ

سرفیس پرو ۸ در واقع حاصل ترکیب سرفیس پرو ۷ پلاس و سرفیس پرو X است. دیگر از آلیاژ منیزیوم خبری نیست؛ سرفیس پرو از بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد، دستگاه در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به‌فروش می‌رسد که مدل مشکی برخلاف نسل‌های پیشین، چربی و آثار انگشت را به‌سادگی نمی‌پذیرد.

مساحت سرفیس پرو ۸ با مدل پرو ایکس کاملاً یکسان است؛ اما با نگاهی به کناره‌های دستگاه افزایش ضخامت و افزوده‌شدن دریچه‌های خروجی هوا برای خنک‌سازی تراشه‌ی پرمصرف اینتل را متوجه خواهید شد.

پس از پنج نسل، بالاخره مایکروسافت نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی را با نمونه‌ای ۱۳ اینچی جایگزین کرد و با حاشیه‌های قطور گذشته وداع گفت. حاشیه‌های کناری بسیار باریک شده‌اند؛ اما لبه‌های بالا و پایین هنوز اندکی ضخیم هستند.

فراموش نکنیم که با دستگاهی لمسی طرف هستیم که حداقل روی کاغذ، گاهی برای تعامل لمسی، آن را به دست خواهیم گرفت؛ پس باید جایی برای انگشتانمان باشد! افزایش قطر نمایشگر و کاهش ضخامت حاشیه‌ها، ظاهری مدرن به سرفیس پرو بخشیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

iPad Pro (2021)

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

  • پردازنده: Apple M1
  • حافظه: 128 – 256- 512 گیگابایت تا 1-2 ترابایت
  • صفحه نمایش: 11 اینچ

آیپد پرو ۲۰۲۱ در کنار تراشه‌ی M1، اکنون امکان برقراری اتصال 5G را نیز دراختیار کاربر می‌دهد و مدل ۱۲٫۹ اینچی‌اش از همان فناوری به‌کاررفته در نمایشگر ۵ هزار دلاری Pro Display XDR برای دستیابی به روشنایی فوق‌العاده‌ی ۱۶۰۰ نیتی و کنتراست بسیار بالا استفاده می‌کند.

اپل سال ۲۰۱۸ با الهام‌گرفتن از زبان طراحی مدرن آیفون، آیپد پرو را زیر تیغ جراحی برد و نسل سوم تبلت حرفه‌ای خود را با ظاهری مسحورکننده روانه‌ی بازار کرد. بازطراحی آیپد پرو به مهندسان اپل اجازه داد تا از ابعاد فیزیکی هر دو مدل آیپد پرو بکاهند و حتی بر قطر نمایشگر مدل کوچک‌تر ۰٫۵ اینچ بیافزایند.

اپل در زبان طراحی نسل چهارم تبلت محبوبش، صرف‌نظر از جایگزینی دوربین تکی با ماژولی سه‌گانه، هیچ تغییر ظاهری دیگری به‌وجود نیاورد، امروز نسل پنجم آیپد پرو نیز همان کالبد نسل گذشته را دارد.

آیپد پرو 2021 مانند دو نسل قبلی از بدنه‌‌ی آلومینیومی یکپارچه با لبه‌های تخت و گونایی بهره می‌برد؛ طرحی که بیش‌از هرچیز ما را به یاد گوشی هوشمند خاطره‌انگیز آیفون 5 می‌اندازد.

طراحان اپل روی نسل آتی آیپد پرو با بدنه‌ی شیشه‌ای مشابهِ آیفون و قابلیت شارژ بی‌سیم نیز کار می‌کنند. گذشته از جذابیت بصری زبان طراحی جدید آیپد پرو، نباید از آسیب‌پذیری احتمالی دستگاه براثر ضخامت ۶٫۴ میلی‌متری‌اش چشم‌پوشی کرد.

Samsung Galaxy Tab S8

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

بهترین تبلت های گیمینگ 2022
  • پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
  • حافظه: 128 تا 256 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 11 اینچ

تبلت تب S8 با قلم S Pen همراه شده‌ و از کارت حافظه میکرو‌ SD پشتیبانی می‌کند. همچنین قدرت پردازشی آن توسط جدیدترین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون تامین می‌شود.

از نظر طراحی، گلکسی تب اس 8 نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری گلکسی تب S7 تغییر زیادی نکرده‌ است. این تبلت بدنه‌ی فلزی دارد، با حاشیه‌های باریک همراه شده‌ و شکل و ابعاد مناسبی هم دارد.

سامسونگ تبلت‌های تب S8 و S8 پلاس را برخلاف مدل اولترا به تنها یک دوربین سلفی مجهز کرده است و در آنها خبری از ناچ نمایشگر نیست. دوربین سلفی نیز در وسط حاشیه نمایشگر قرار گرفته است. همچنین کاربران می‌توانند قلم S Pen را به صورت مغناطیسی به بدنه بالایی تبلت وصل کنند.

این مدل که از بهترین تبلت های گیمینگ 2022 است از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما هیچ آداپتوری در جعبه Galaxy Tab S8 موجود نیست؛ محتویات تنها شامل یک کابل USB-C و قلم S Pen است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022 ؛ لپ‌تاپ ASUS جدید چی بخریم؟

بهترین لپ تاپ های HP در سال 2022 ؛ قیمت و مشخصات فنی

iPad Mini (2021)

بهترین تبلت های گیمینگ 2022
  • پردازنده: A10 Bionic
  • حافظه: 64 تا 256 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 8.3 اینچ

آیپد مینی دوباره طراحی شده است تا با ظاهر و ویژگی iPad Pro و iPad Air مطابقت داشته باشد. این بدان معناست که دارای کناره‌های صاف و لبه‌های مربع بوده و صفحه نمایش بزرگ‌تر شده، به لبه نزدیک شده و دستگاه را در 8.3 اینچ پر می‌کند.

IPAD MINI 2021 اپل همچنین پردازنده را به مدل A10 Bionic تغییر داده و فناوری 5G نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در مقابل صفحه نمایش بزرگ‌تر است و اطراف آن حاشیه‌های کوچک‌تر قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش نیز با کیفیتی که در مدل‌های iPad Pro اسفاده شده بود، مطابقت ندارد اما وضوح تصویر به اندازه کافی بالا است.

iPad 10.2 (2021)

بهترین تبلت های گیمینگ 2022

  • پردازنده: A13 Bionic
  • حافظه: 64 تا 256 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 10.2 اینچ

اپل ظرفیت حافظه آیپد را در مقایسه با نسل‌های قبلی دو برابر کرده است. تبلت 10.2 اینچی 2021 اپل مانند مدل قبلی با کیبورد هوشمند و قلم نسل 1 اپل و جدیدترین اکسسوری‌ها و لوازم جانبی اپل سازگار است.

طراحی تبلت 10.2 اینچی 2021 اپل با حاشیه‌های ضخیم و اکسسوری‌های قدیمی ویژگی جالب توجهی ندارد. اما تنها آیپدی است که هنوز جک هدفون دارد. آیپد جدید از لحاظ طراحی ظاهری شبیه آیپدهای قبلی است و به نظر می‌رسد که اپل علاقه‌ای به ایجاد تغییرات طراحی آن ندارد.

اما به طور کلی این آیپد هنوز باریک و سبک بوده و دارای دو رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای است. وقتی تبلت در جهت عمودی قرار می‌گیرد، دکمه هوم طوری ساخته شده است که با یک لمس اثر انگشت قفل را باز بکند.

در سمت راست دکمه‌های کم و زیاد صدا و محل قرارگیری سیم کارت را در مدل‌های سلولار مشاهده می‌کنید، درحالی‌که دکمه پاور یا روشن کردن نمایشگر در سمت راست لبه بالا قرار دارد. در سمت چپ لبه بالا هم جک هدفون قرار دارد. در حال حاضر این تنها آیپدی است که برای شارژ به جای USB-C از درگاه Lightning استفاده می‌کند.

سوالات متداول

در این مطلب به بررسی بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 پرداختیم. تبلت‌هایی که در اینجا معرفی شدند از کمپانی‌های مطرح و متفاوتی هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مدلی مناسب را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید. در ادامه به برخی از سوال‌های شما پاسخ می‌ دهیم.

بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 کدام‌ها هستند؟

انتخاب یکی از بهترین تبلت های مخصوص بازی در سال 2022 کاری دشوار است اما نیازی به نگرانی نیست زیرا در این مطلب بهترین تبلت های گیمینگ 2022 معرفی شده‌اند و شما می‌توانید از بین آنها بهترین را برای خود انتخاب کنید. شما در ابتدا باید به نیاز و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید توجه کنید و سپس براساس آن مدل مناسب خود را خریداری کنید.

بهترین تبلت گیمینگ کدام مدل است؟

Asus ROG Flow Z13 که جزو مدل‌های ویندوزی محسوب می‌شود از cpu نسل 12 اینتل و کارت گرافیک جداگانه‌ برخوردارست و در حال حاضر قدرتمندترین مدل در بازارست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تبلت های گیمینگ 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو