تخریب بازی‌ های بتلفیلد توسط سونی برای اثبات جایگاه Call of Duty

منبع: زومجی

6

1401/9/4

17:09


تخریب بازی‌ های بتلفیلد توسط سونی برای اثبات جایگاه Call of Duty

سونی در بخشی از گزارش جدید خود در مخالفت با نهایی شدن معامله خرید استودیوهای اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، یک بار دیگر به جایگاه ویژه‌ی بازی‌های کالاف دیوتی در صنعت بازی اشاره کرده و برای این منظور یک مثال جالب را مطرح می‌کند. سونی مدعی شده که این توانایی را دارد تا شوتر اول شخص اختصاصی خود را به‌جای بازی‌های Call of Duty به گیمرها معرفی کند اما این مجموعه را غیرقابل جایگزین شدن می‌داند.

در این بین لازم به ذکر است که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در کمتر از یک هفته بیش از یک میلیارد دلار برای برای سازندگان آن درآمدزایی داشته و امثال Killzone به این زودی‌ها حتی نمی‌توانند نزدیک به این ارقام شوند. سونی برای تشریح این نکته بازی‌های Battlefield از الکترونیک آرتز را مثال زده و به‌نوعی با نشان دادن جایگاه بسیار کوچک آن در مقایسه با کالاف دیوتی، سعی در متقاعد کردن نهادهای نظارتی انگلستان برای مخالفت با این معامله دارد.

battlefield vs call of duty

در متن این گزارش ۲۰ صفحه‌ای نوشته شده:

«الکترونیک آرتز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران ترد پارتی بعد از اکتیویژن، سال‌ها است که با بازی‌های سری بتلفیلد تلاش زیادی برای ساخت رقیب Call of Duty کرده اما باوجود شباهت‌ها و سابقه درخشان این شرکت در عرضه آثار باکیفیت AAA مانند سری FIFA و Mass Effect و Need for Speed، حتی نمی‌تواند با آن رقابت کند. تا ماه اوت سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۰۰ میلیون بازی Call of Duty به فروش رسیده درحالی که مجموع فروش بازی‌های بتلفیلد در این سال‌ها فقط ۸۸.۷ میلیون نسخه بوده است.»

اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، بازی‌های Call of Duty با روند منظم‌تری نسبت به سری بتلفیلد منتشر می‌شوند که معمولاً به‌صورت سالانه یک نسخه جدید را دریافت نکرده است. البته سونی استدلال می‌کند که توانایی اکتیویژن بلیزارد برای عرضه موفقیت آمیز نسخه‌های مختلف سری Call of Duty به‌صورت سالانه و منظم، یکی دیگر از دلایلی است که نشان از غیر قابل جایگزین بودن آن دارد. لذا به نظر می‌رسد که Battlefield هم فقط برای اثبات ادعای سونی، به‌عنوان یک مثال مشابه تحقیر شده باشد.

نظر شما درباره اظهارات سونی در بیانیه جدید این شرکت به سازمان بازار و رقابت (CMA) انگلستان چیست؟


نظرات


تصویری


ویدئو