تحلیل قیمت بیت کوین: ریزش بازار هنوز تمام نشده است؟

10

1401/9/4

17:09


قیمت بیت کوین به‌آرامی در حال حرکت به‌سمت ۱۵٬۵۰۰ دلار است. بازار اکنون در خطر سقوط به سطوح پایین‌تر قرار دارد، مگر اینکه خریداران بتوانند خود را به بالای مقاومت ۱۷٬۰۰۰ دلاری برسانند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین طی روزهای گذشته در تلاش برای حفظ موقعیت خود بالای ۱۶٬۶۵۰ دلار بود و از طرفی، در عبور از ۱۷٬۰۰۰ دلار نیز ناموفق ظاهر شد.

اوج روزهای اخیر قیمت در نزدیکی ۱۶٬۷۹۵ دلار شکل گرفته و همان طور که از نمودار زیر پیداست، قیمت پس از برخورد با این سطح، یک حرکت نزولی چندپله‌ای را آغاز کرده است. ابتدا حمایت ۱۶٬۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته شکسته شد و در ادامه هم بیت کوین به زیر ۱۶٬۱۵۰ و ۱۶٬۰۰۰ دلار سقوط کرد.

کف اخیر قیمت در ۱۵٬۸۷۹ دلار شکل گرفته و بیت کوین که ریزش ساعات اخیر خود تا حدی بازیابی کرده است، اکنون مقاومت ۱۶٬۳۰۰ دلاری را پیش روی خود دارد. اولین مقاومت کلیدی پیش روی قیمت ۱۶٬۴۰۰ دلار است و خط روند نزولی روی نمودار نیز مقاومتی را در همین ناحیه شکل داده است. مقاومت کلیدی بعدی هم در نزدیکی ۱۶٬۵۰۰ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت بیت کوین: ریزش بازار هنوز تمام نشده است؟

نمودار یک‌ساعته قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

بیت کوین باید در ادامه خط روند نزولی روی نمودار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته را پشت سر بگذارد تا بتوان گفت بازار شکلی صعودی به خود گرفته است. در این صورت ۱۷٬۰۰۰ و ۱۸٬۰۰۰ دلار اصلی‌ترین موانع پیش روی خریداران خواهند بود.

در مقابل، اگر بیت کوین در عبور از ۱۶٬۴۰۰ دلار ناموفق ظاهر شود، روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد. در این شرایط، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت ۱۶٬۰۰۰ دلار است و پس از آن نوبت به آزمایش حمایت ۱۵٬۵۰۰ دلاری می‌رسد. گفتنی است شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند به سقوط عمیق‌تر بیت کوین منجر شود.

شاخص مکدی (MACD) در حال شتاب‌گرفتن در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه اشباع فروش قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱۶٬۰۰۰ و ۱۵٬۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۱۶٬۳۵۰، ۱۶٬۴۰۰ و ۱۶٬۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو