معرفی فیلم ویرد داستان آل یانکویچ 2022 | داستان، بیوگرافی بازیگران و نمرات

معرفی فیلم ویرد داستان آل یانکویچ 2022 | داستان، بیوگرافی بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

26

1401/9/4

17:09


معرفی فیلم ویرد داستان آل یانکویچ 2022 | داستان، بیوگرافی بازیگران و نمرات

فیلم ویرد داستان آل یانکویچ یکی از فیلم‌های بیوگرافی و هجو است که در سال 2022 منتشر شده. در ادامه با معرفی فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک همراه شما خواهیم بود.

فیلم ویرد داستان آل یانکویچ، اثری جدید در ژانر بیوگرافی و هجو است. فیلم‌های هجو در واقع زیرمجموعه‌ای از ژانر کمدی محسوب می‌شوند و دیگر فیلم‌ها را به سخره می‌گیرند. در این فیلم شاهد هنرنمایی دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) در نقش ویرد ال، خواننده، ترانه‌سرا، موزیسین و نویسنده آمریکایی هستیم. فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک اولین تجربه کارگردانی اریک اپل (Eric Appel) است. او فیلمنامه این اثر را با کمک یانکوویک نوشت. مدت زمان فیلم ویرد داستان آل یانکویچ 108 دقیقه است. این فیلم ابتدا در 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور 1401) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش در آمد و سپس در 4 نوامبر 2022 (13 آبان 1401) توسط شبکه The Roku Channel عرضه شد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک 2022 می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

خلاصه فیلم ویرد داستان آل یانکویچ ۲۰۲۲

فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک

همانطور که می‌دانید، ژانر فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک 2022 بیوگرافی و هجو است. داستان فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک ۲۰۲۲ درباره موزیسینی به نام آلفرد یانکوویچ ملقب به «ویرد ال یانکوویچ» است. او از کودکی آکاردئون می‌نواخت و وقتی بزرگتر شد نیز توانست با تغییر ترانه‌های شناخته‌شده‌ ترین آهنگ های جهان به شهرت و ثروت باورنکردنی‌ای دست یابد.

بازیگران فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک 2022

اریک اپل در سال 2010 یک تریلر بر اساس زندگی ویرد ال ساخت و ویرد ال نیز آن تریلر را در کنسرت‌هایش نمایش می‌داد. با گذشت زمان و کنجکاوی طرفداران این خواننده درباره زمان انتشار فیلم کامل، سرانجام اپل و یانکوویک تصمیم گرفتند این فیلم را بسازند. ژانویه 2022 بود که آن‌ها اعلام کردند قصد دارند این فیلم بیوگرافی را با حضور دنیل ردکلیف به عنوان نقش اصلی بسازند. فیلم Weird: The Al Yankovic Story در سال 2022 تنها در 18 روز و با بودجه‌ای 8 میلیون دلاری فیلمبرداری شد. در ادامه می‌توانید با بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم ویرد داستان آل یانکویچ آشنا شوید.

دنیل ردکلیف در نقش ویرد ال یانکوویک

بررسی Weird: The Al Yankovic Story 2022

دنیل ردکلیف بازیگر انگلیسی متولد 23 جولای 1989 برابر با 1 مرداد 1968 است. بسیاری از ما او را با ایفای نقش هری پاتر به یاد می‌آوریم. پروژه‌ای که از 12 سالگی ردکلیف آغاز شد و شهرت جهانی را برای این بازیگر به ارمغان آورد. او همچنین در آثاری چون فیلم ترسناک The Woman in Black محصول 2012، کمدی عاشقانه What If? محصول 2013، فیلم طنز تلخ Swiss Army Man محصول 2016، فیلم تریلر سرقت Now You See Me 2 محصول 2016 و فیلم اکشن کمدی The Lost City محصول 2022 حضور داشته است.

ایوان ریچل وود در نقش مدونا

معرفی فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک 2022

ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood) بازیگر و اکتیویست آمریکایی متولد 7 سپتامبر 1987 برابر با 16 شهریور 1366 است. او افتخاراتی چون جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان و سه بار نامزدی پرایم تایم امی و سه بار نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه خود ثبت کرده است. او بازیگری را از دهه 1990 میلادی آغاز کرد و اولین باری که در یک فیلم نقش اصلی را ایفا کرد، تنها 9 سال داشت (فیلم Digging to China محصول 1997).

ایوان ریچل وود را در آثاری چون فیلم نوجوانانه Thirteen محصول 2003، فیلم ورزشی روانشناسانه The Wrestler محصول 2008، فیلم درام سیاسی The Ides of March محصول 2011، سریال فانتزی ترسناک True Blood (در سال‌های 2009 الی 2011)، مینی سریال Mildred Pierce محصول 2011 و سریال Westworld (در سال‌های 2016 الی 2022) نیز دیده‌ایم. این بازیگر به عنوان صداپیشه ملکه ایدونا در انیمیشن فروزن 2 محصول 2019 نیز حضور داشته است.

رین ویلسون در نقش دکتر دمنتو

نقد فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک ۲۰۲۲

رین ویلسون (Rainn Wilson)‌ بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، نویسنده و پادکست‌ساز آمریکایی متولد 20 ژانویه 1966 برابر با 30 دی 1344 است. او بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی در سریال سیتکام The Office شناخته می‌شود. ویلسون برای ایفای نقش دوایت شروت در این سریال، برای سه سال متوالی نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مکمل مرد در سریال کمدی شد.

علاوه بر سریال آفیس، او را در فیلم طنز The Rocker محصول 2008 و فیلم ترسناک The Boy محصول 2015 نیز دیده‌ایم. ریل ویلسون در انیمیشن کمدی ماجراجویی فانتزی Smurfs: The Lost Village محصول 2017 و انیمیشن کمدی علمی-تخیلی Monsters vs. Aliens محصول 2009، به‌عنوان صداپیشه حضور داشته است.

سایر بازیگران فیلم ویرد داستان آل یانکویچ عبارتند از:

  • دایدریچ بیدر (Diedrich Bader) راوی ال یانکویچ
  • دیوید بلوم (David Bloom) در نقش ال یانکویچ نوجوان
  • ریچارد آرون اندرسن (Richard Aaron) در نقش ال یانکویچ جوان
  • توبی هاس (Toby Huss) در نقش نیک یانکوویچ؛ پدر ال
  • جولیان نیکلسون (Julianne Nicholson) در نقش مری یانکوویچ؛ مادر ال
  • اسپنسر تریت کلارک (Spencer Treat Clark) در نقش استیو جی
  • جک لنکستر (Jack Lancaster) در نقش جیم وست ملقب به کیمو
  • تامی اوبرایان (Tommy O’Brien) در نقش جان شوارتز ملقب به برمودا
  • توماس لنون (Thomas Lennon) در نقش فروشنده آکاردئون

نقد و نمرات فیلم ویرد داستان آل یانکویچ

نمرات فیلم ویرد داستان آل یانکویچ

فیلم ویرد داستان آل یانکویچ پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدین روبه‌رو شد. آن‌ها طنز موجود در این فیلم و همچنین نقش‌آفرینی ردکلیف را تحسین کردند. فیلم ویرد در سایت راتن تومیتوز امتیاز 85 درصد را از مجموع آراء 132 منتقد کسب کرده است. امتیاز این فیلم در آی‌ام‌دی‌بی 7.1 از 10 و در متاکریتیک 70 از 100 است. در ادامه می‌توانید نقد فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک ۲۰۲۲ توسط منتقدین مطرح سینمایی را مطالعه کنید.

Consequence / سارا کورچاک: 100

ویرد، یک غوغای مضحک جسور و اغراق آمیز است که توسط افرادی فروخته می‌شود که کاملا، خالصانه و همواره در هر سطحی به این اثر متعهد هستند. این فیلم به‌طور ویژه‌ای پیشگامانه یا ساختارشکنانه نیست اما نیازی هم ندارد که باشد. هوشمندانه است (یا از میزان زیاد حماقتش هوشمندانه است)، ماهرانه اجرا شده و واقعا خنده‌دار است.

The New York Times / ایمی نیکلسون: 90

ایفای نقش ردکلیف به طور موفقیت‌آمیزی صادقانه است. او حتی حین لب‌خوانی کردن آهنگ «Another One Rides the Bus» با چنان پشتکاری ابروها و سبیل‌های گریم شده‌اش را مانند گوش‌های یک خرگوش تکان می‌دهد که رگ‌های گردنش بیرون می‌زند.

IGN / رافائل موتامایور: 90

فیلم ویرد داستان آل یانکویچ کاری را برای فیلم های بیوگرافی موسیقی انجام می‌دهد که ویرد ال واقعی برای بسیاری از آهنگ‌های پاپ مشهور انجام داد: آن را مسخره می‌کند، به آن احترام می‌گذارد، آن را باز می‌آفریند، عجیب‌ترش می‌کند و همچنین آن را بهبود می‌بخشد.

 

ژانر فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک 2022

Uprxx / وینس مانسینی: 83

ویرد همواره در مرز بین «آنقدر احمقانه است که نمی‌تواند خنده‌دار باشد» و «آنقدر احمقانه است که خنده‌دار است» در حرکت است.

The Independent / کلاریس لوگری: 80

ردکلیف که در طول مدت فیلم به‌عنوان ستاره سینما باقی می‌ماند، یک انتخاب هوشمندانه برای این نقش بود. او زمان‌بندی کمیک عالی‌ای دارد بدون اینکه شبیه کسی باشد که گویا سعی می‌کند جوک بگوید. صداقتی واقعی در او وجود دارد. او لبخند مشتاقانه یک بازیگر تئاتر را دارد که قصد دارد تعظیم کند.

Collider / راس بونایم: 75

ویرد ممکن است بهترین فیلم بیوگرافی هجو نباشد (Walk Hard همچنان در صدر است) اما نگاهی کاملا جالب و اغلب خنده‌دار به بزرگترین موزیسین هجو جهان است و بازیگران عالی زیادی دارد که قصد ادای احترام به این مرد عجیب و غریب را دارند. ویرد جرئت می‌کند احمقانه باشد و به همین دلیل موفق است.

Arizona Republic / بیل گودی‌کونتز: 70

فیلم ویرد داستان آل یانکویچ مانند خوردن بستنی برای صبحانه است. قطعا ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد و تا مدتی نیز واقعا همینطور است. اما در نهایت کمی بیش از حد به نظر می‌رسد.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 63

ویرد مواد لازم برای یک قسمت ویژه‌ی نیم ساعتی را دارد اما بیش از حد کش پیدا کرده.

کلام آخر

مدت زمان فیلم ویرد داستان آل یانکویچ

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به معرفی و بررسی Weird: The Al Yankovic Story 2022 پرداختیم؛ اثری بیوگرافی و کمدی با نقش‌آفرینی دنیل ردکلیف که زندگی یک موزیسین مشهور به نام ویرد ال را به تصویر می‌کشد. آیا قصد تماشا و دانلود فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک ۲۰۲۲ را دارید؟ نظرتان درباره داستان و تریلر فیلم ویرد: داستان ال یانکوویک ۲۰۲۲ چیست؟ بازی دنیل ردکلیف در این فیلم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو