معرفی فیلم افسون شده 2022 ؛ داستان، نمرات و نکات جالب

معرفی فیلم افسون شده 2022 ؛ داستان، نمرات و نکات جالب


منبع: پلازا

18

1401/9/4

17:10


معرفی فیلم افسون شده 2022 ؛ داستان، نمرات و نکات جالب

با فیلم افسون شده 2022 چقدر آشنایی دارید؟ در این نوشته می‌خواهیم با معرفی کامل فیلم سینمایی Disenchanted 2022، با داستان و عوامل آن آشنا شویم. با پلازا همراه باشید.

در سال 2007 فیلمی به اسم Enchanted به کارگردانی کوین لیما (Kevin Lima) و نویسندگی بیل کلی (Bill kelly) ساخته شد که با بودجه ساخت 85 میلیون دلاری، موفق به ثبت فروش 340 میلیون دلار در باکس آفیس شد. سه تا از ترانه‌های این فیلم موزیکال توانستند که در بخش بهترین ترانه سال در اسکار کاندید جایزه شوند، که البته هیچکدام از این ترانه‌ها برنده این بخش نشد!

فیلم از آن دسته آثاری بود که ایده ساختنش برای سا‌ل‌ها در قبرستان ایده‌‌ها و پروژه‌های توسعه نیافته هالیوود خاک می‌خورد. تا اینکه در نهایت در سال 2017 اعلام شد که ایمی آدامز (Amy Adams) قرار است برای ایفای دوباره نقشش به فیلم دوم این مجموعه بپیوندد. آدام شنکمن (Adam Shankman) وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. ج.دیوید استم (J. David Stem)، دیوید ان.وایز (David N.Weiss) و ریچارد لاگریونس (Richard LaGravenese) نیز نویسندگی فیلمنامه را بر عهده داشته‌اند. در ادامه با مروری بر بخش‌های مختلف فیلم، با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

در ویدئو زیر می‌توانید تریلر فیلم لایو اکشن افسون زدایی ۲۰۲۲ را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم لایو اکشن افسون زدایی ۲۰۲۲

در خلاصه ی فیلم افسون شده 2022 آمده است که: ده سال پس از پایان وقایع فیلم اول، ژیزل، رابرت و مورگان که با نوزاد تازه متولد شده‌شان سوفیا با خوشبختی در حال زندگی هستند، تصمیم می‌گیرند که برای ایجاد تغییراتی در رویه زندگیشان، به خانه جدیدی در حومه  شهر مونروویل نقل مکان ‌کنند. جامعه محلی منطقه زندگی آنها تحت نظارت فردی به نام مالوینا مونرو است که نیت‌های پلیدی برای خانواده ژیزل دارد.

فیلم خالی از افسون ۲۰۲۲

اما بعد از مدتی مشکلاتی به سراغ خانواده آنها می‌آید که باعث می‌شود ژیزل آرزو کند که ای کاش زندگی آنها واقعا یک زندگی افسانه‌ای و بی عیب و نقص می‌بود. اما در نهایت نتیجه این آرزو اصلا آن چیزی نیست که ژیزل بخواهد و اتفاقاتی که بعدش می‌افتد کاملا معکوس با آرزوی اوست. حالا ژیزل برای نجات خانواده‌ و سرزمینش، پادشاهی اندلاسیا، باید دست بجنباند.

بازیگران فیلم انیمیشن خالی از افسون ۲۰۲۲

در ادامه با نگاهی به بیوگرافی بازیگران فیلم افسون شده 2022، به معرفی آنها می‌پردازیم.

ایمی آدامز در نقش جیزل

فیلم افسون شده 2022

ایمی آدامز (Amy Addams) متولد 20 آگوست 1974 از بهترین و شناخته شده ترین بازیگران حال حاضر آمریکایی دنیاست. اولین نقش آفرینی بزرگ او، در فیلم Catch Me if You Can رخ داد و بعدا برای بازی در فیلم Junebug توانست اولین نامزدی جایزه اسکار خودش را به دست بیاورد. آدامز تا به الان موفق به کسب دو جایزه گلدن گلوب برای بازی در فیلم‌های American Hustle و Big Eyes شده. او همچنین تا به الان شش بار برای جایزه اسکار کاندید شده که هیچکدام از این آنها را برنده نشده است و از بازیگران ناکام در مراسم اسکار به شمار می‌آید.

پاتریک دمپسی در نقش رابرت

فیلم افسون شده 2022

پاتریک دمپسی (Patrick Dempsey)، متولد ۱۳ ژانویه 1966 بازیگر و راننده حرفه‌ای آمریکایی است. عمده شهرت او برای نقش آفرینی‌اش در سریال Grey’s Anatomy است که برایش دو نامزدی جایزه گلدن گلوب را به همراه داشت.از دیگر آثار معروف او می‌توان به Can’t Buy Me Love و LoverBoy اشاره کرد. دموسی همچنین سابق حضور چندباره در مسابقات حرفه‌ای ماشین رانی را نیز دارد.

مایا رودالف در نقش مالوینا مونرو

فیلم لایو اکشن افسون زدایی ۲۰۲۲

مایا رودالف (Maya Rudolph) متولد 27 جولای 1972 ، کمدین، بازیگر و خواننده آمریکایی است. رودالف در دهه 2000 حضور مستمری در Saturday Night Live داشت و در سال ۲۰۰۷ از این برنامه جدا شد. پس از آن او در فیلم های Grown Ups ، Inherent Vice و Bridesmaids نقش آفرینی کرد. او چندین تا به الان چندین مرتبه کاندید جایزه امی شده که در نهایت برای به بازی در نقش کاملا هریس (Kamala Harris)  موفق به کسب این جایزه شد.

ایوت نیکول براون در نقش روزالین

فیلم افسون شده 2022

ایوت نیکول براون (Yvette Nicole Brown) متولد 12 آگوست 1971 بازیگر، کمدین، نویسنده و مجری آمریکایی است. عمده شهرت و محبوبیت نیکول براون، مربوط به بازی در نقش شرلی بنت در سریال سیتکام Community است. او همچنین در سیتکام های The Odd Couple و The Mayor نیز نقش آفرینی کرده.حضور او در A Black Lady Sketch Show برای او یک نامزدی جایزه امی را به ارمغان آورد. نیکول براون در برنامه های The View، The Talk و The Real به عنوان مجری حضور داشته.

جیما مایز در نقش روبی

فیلم سینمایی Disenchanted 2022

جیما مایز (Jayma Mays) متولد 16 جولای 1979، بازیگر آمریکایی است. عمده شهرت مایز مربوط به حضور در سریال موزیکال Glee و فیلم های Red Eye، Paul Blart:Mail Cop، The Smurfs می‌شود. مایز در سریال Heroes و فیلم کمدی The Millers  نیز حضور داشته. مایز برای ایفای دوباره نقش روبی، در فیلم افسون شده 2022 حضور خواهد داشت.

ایدینا منزل در نقش نانسی

فیلم سینمایی Disenchanted 2022

ایدینا منزل (Idina Menzel) متولد 30 می 1971، بازیگر و خواننده آمریکایی است. عمده شهرت منزل به اجرا های تئاتر او مربوط می‌شود.نقش آفرینی او در تئاتر موزیکال Rent برایش یک جایزه تونی را به همراه داشت. همچنین منزل صداپیشگی شخصیت السا در انیمیشن Frozen را بر عهده داشت که در نهایت برای خواندن ترانه Let it Go توانست جایزه اسکار بهترین ترانه سال را از آن خود کند. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به Uncut Gems، Cindrella و فیلم Enchanted اشاره کرد.

جیمز مارسدن در نقش ادوارد

فیلم لایو اکشن افسون زدایی ۲۰۲۲

جیمز مارسدن (James Marsden) متولد 18 سپتامبر 1973، بازیگر، خواننده و مدل سابق آمریکایی است. مارسدن عمده شهرت را با به تصویر کشیدن شخصیت کامیک بوکی سایکلاپس در سری فیلم های X-Men بدست آورد. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به  The Notebook، Anchorman 2: The Legend Continues، و فیلم Enchanted شاره کرد. مارسدن در سریال West World نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی حضور داشت.

نقد فیلم افسون شده 2022

فیلم سینمایی Disenchanted 2022 در وبسایت IMDB نمره نه چندان جالب 5.8 را ثبت کرده. این فیلم از وبسایت Rotten Tomatoes نمره 41 و از وبسایت Metacritic نمره 50 را کسب کرده است. در ادامه با نگاهی به نمرات فیلم سینمایی Disenchanted 2022 در وبسایت متاکریتیک، بعضی از نقد های این فیلم را مرور می‌کنیم:

San Francisco Chronicle/ دیوید لوئیس: 100

فیلم سینمایی Disenchanted 2022  یک دنباله لذت بخش برای فیلم Enchanted  است و هر چیزی که یک بیننده در یک دنباله می‌خواهد را ارائه می‌دهد. فیلم افسون شده 2022 نه تنها ترکیب جادویی فیلم اصلی از موسیقی، انیمیشن، لایو اکشن و طنز را ادامه می‌دهد، بلکه داستان را در جهتی جدید و جالب و منحصر به فرد پیش می‌برد.

The Seattle Times/ مویرا مکدونالد: 75

ایمی آدامز که بعد از فیلم Enchanted، شش بار نامزد جایزه اسکار شد، همچنان بسیار تکنیکال آواز می‌خواند و می‌رقصد.  این بار در فیلم خالی از افسون ۲۰۲۲ نه تنها ژیزل شخصیتی فوق العاده شیرین است، بلکه صدایش مانند پروانه‌ها و طلوع خورشید به نظر می‌رسد. نکته جالب این است که جنبه های جدیدی هم به پرفومنس آدامز برای به تصویر کشیدن ژیزل  اضافه شده است.

Los Angeles Times/ نوئل موری: 60

در فیلم اول، ایمی آدامز شخصیتی را خلق کرد که تعادلی برازنده بین حماقت و صمیمیت برقرار می‌کند و هر چیزی را که مردم در مورد افسانه ها دوست دارند تجسم می‌بخشد و حتی می‌تواند به آن جلوه های انسانی هم اضافه کند. حالا در فیلم افسون شده 2022، ایمی آدامز باز هم ثابت کرد که توانایی او در بازیگری یکی از پایه های محکم فیلم است که نقش بزرگی در پیشروی داستان ایفا می‌کند.

فیلم خالی از افسون ۲۰۲۲

IndieWire/ سامانتا برگوسن: 58

پیام فیلم سینمایی Disenchanted 2022 به ما یادآوری می‌کند که هر لحظه این پتانسیل را دارد که همیشه شادی را برای ما فراهم کند، اما این خوبی‌ها و بدی‌ها هستند که می‌توانند آن را هرچه بیشتر مسحورکننده‌ میکنند. آیا ما به دنباله ای برای Enchanted نیاز داشتیم؟ واقعاً نه، اما این فیلم  می‌تواند گزینه خوبی برای تماشا کردن در این تعطیلات باشد.

Vulture/ جن چینی: 40

فیلم افسون شده 2022 یک ادامه داستانی اوریجینال برای ژیزل نیست، بلکه فقط تلاشی است که با استفاده از نام یک آشنا فیلم قبلی برای جذب بینندگان جدید استفاده می‌کند تا به پای تماشای آن بنشینند.

Variety/ اوون گلیبرمن: 40

کمدی فیلم به شکل آشکاری بیان شده، اما فیلم به یکباره در فانتزی اش غرق شده و دچار سوءتغذیه می‌شود. فیلم خالی از افسون ۲۰۲۲، در برخی مواقع مانند ترکیبی از فیلم های Don’t Worry Darling و Cinderella Strikes Back به نظر میاید. در نهایت این یک نمایش مفتضحانه است که می‌خواهد یک فیلم باشد. جلوه‌های بصری در درجه بسیار خوبی قرار دارند، اما مشکل اصلی فیلم این است که ایده هایش به شکل منطقی بر داستان سوار نمی‌شود…

نکات جالب

  • ساخت این فیلم از اوایل سال 2010 آغاز شده است
  • سه ​​زن با لباس های صورتی، آبی و سبز در فیلم حضور دارند که این موضوع رفرنسی به مادرخوانده های زیبای خفته است.
  • در 15 ژانویه 2018، آدام شنکمن اعلام کرد که فیلمنامه فیلم تقریباً به پایان رسیده است و پس از آن، آهنگ‌ها نوشته خواهند شد. او همچنین تأیید کرد که این فیلم دارای آهنگ‌های بیشتری نسبت به فیلم اول است، اما به اندازه فیلم اول، در آن از انیمیشن دست‌کشیده شده، استفاده شده است.
  • مدت زمان فیلم سینمایی Disenchanted 2022 یک ساعت و 59 دقیقه اعلام شده است.
  • فیلمبرداری این پروژه در ایرلند انجام شده.
  • هنوز اعلام نشده کارکتر ناتانیل با بازی تیموتی اسپال (Timothy Spall) در فیلم فیلم لایو اکشن افسون زدایی ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت یا خیر.

سخن پایانی

با توجه به تمام چیز هایی که گفته شد، به نظر می‌آید که فیلم افسون شده 2022 دنباله موفقی برای فیلم قبلی به حساب نمی‌آید اما عملکرد بازیگران آن قابل توجه توصیف شده و با این حال این فیلم ارزش دیدن را خواهد داشت.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو