معرفی بهترین فیلم های آیشواریا رای ؛ ستاره زیباروی سینمای هند

معرفی بهترین فیلم های آیشواریا رای ؛ ستاره زیباروی سینمای هند


منبع: پلازا

30

1401/9/4

17:10


معرفی بهترین فیلم های آیشواریا رای ؛ ستاره زیباروی سینمای هند

اگرچه سینمای هند عمده شهرتش را مدیون بازیگران مردی مثل آمیتا باچان و شاهرخ خان است، اما نباید از نقش بازیگران زن موفق و مشهور هندی مثل آیشواریا رای چشم‌پوشی کرد. با معرفی بهترین فیلم های آیشواریا رای همراه ما باشید.

آیشواریا رای بازیگر زن هندی متولد سال 1973 است. این بازیگر 49 ساله همسر آبیشک باچان و عروس آمیتا باچان است. او در سال 1994 به عنوان دختر شایسته هند برگزیده شد و تا کنون دو بار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن سال بالیوود شده است. او در یک دوره زمانی به دلایل شخصی و خانوادگی از سینما فاصله گرفت ولی دوباره با قدرت به مسیر بازیگری برگشت. امروزه از آیشواریا رای به‌عنوان یکی از ده زن تاثیرگذار هندی یاد می‌شود. در این مطلب از پلازا لیستی از بهترین فیلم های آیشواریا رای را برای علاقه‌مندان به سینمای هند آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید با فیلم های معروف آیشواریا رای بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با پلازا همراه باشید. در اینجا نیز می‌توانید درباره گران ترین بازیگران بالیوود بخوانید.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های آیشواریا رای

این بازیگر در نزدیک به سه دهه فعالیت هنری در بالیوود توانسته آثار بسیار موفقی را از خودش به جای بگذارد. او با معروف‌ترین هنرمندان هندی از جمله شاهرخ‌ خان، سلمان خان، آمیتا باچان و امیر خان سابقه همکاری دارد. آیشواریا که در ابتدا یک مدل تبلیغاتی بوده اکنون یکی از موفق‌ترین بازیگران بالیوود است. در ادامه تعدادی از فیلم های معروف آیشواریا رای را مرور می‌کنیم.

1- من قلبم را برای محبوبم می‌فرستم (Hum dil de chuke Sanam) ؛ از فیلم های مشترک آیشواریا رای و سلمان خان

بهترین فیلم های آیشواریا رای

  • کارگردان: سانجی لیلا بانسالی
  • سایر ستارگان: سلمان خان، آجی دوگن
  • سال ساخت: 1999
  • نمره IMDb: امتیاز 7.4

من قلبم را برای محبوبم می‌فرستم یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای است که در آن برای اولین بار با سلمان خان آشنا شد. آن‌ها بعد از این فیلم با هم یک رابطه عاشقانه را آغاز کردند و نهایتا در سال 2002 از هم جدا شدند. داستان این فیلم درباره جوانی به نام ثمیر است که در ایتالیا در حال زندگی است. او برای خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش، ناندینی، به هند می‌آید اما خانواده دختر دست رد به سینه ثمیر می‌زنند. ناندینی مجبور می‌شود تا با شخص دیگری به نام وانراج ازدواج کند و ثمیر که ناامید شده به ایتالیا برمی‌گردد. اما داستان به این سادگی‌ها تمام نمی‌شود و ناندینی هرطور شده همسرش را راضی می‌کند تا با هم به ایتالیا بروند.

2- دیوداس (Devdas) ؛ از فیلم های هندی آیشواریا و شاهرخ خان

برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

  • کارگردان: سانجی لیلا بانسالی
  • سایر ستارگان: شاهرخ خان، مدهوری دیکسیت
  • سال ساخت: 2002
  • نمره IMDb: امتیاز 7.5

دیوداس دومین همکاری آیشواریا رای با کارگردان باتجربه هندی، سانجی لیلا بانسالی است. دیوداس فرزند یک خانواده متشخص و آبرومند هندی است که با پدرش مشکلات فراوانی دارد و پدرش او را برای تحصیل به شهر دیگری فرستاده است. او بعد از 10 سال تحصیل و دوری از خانواده، به زادگاهش برمی‌گردد ولی به جای رفتن به خانه و ملاقات والدینش ترجیح می‌دهد تا اول از همه عشق دوران نوجوانی خودش، پارو را ملاقات کند. این اتفاق سرآغازی برای جنگ و جدل‌های مجدد او با خانواده‌اش است. رابطه او با پدرش زمانی تیره‌تر می‌شود که آن‌ها اجازه ازدواج دیوداس با پارو را نمی‌دهند. پارو به اجبار خانواده‌اش با یک پیرمرد ازدواج می‌کند و دیوداس از شدت ناراحتی و غصه به الکل اعتیاد پیدا می‌کند. این حادثه سرآغازی برای ورود دیوداس به مسیر نابودی و جرم و جنایت است. اگر دوست دارید یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای را تماشا کنید، دیوداس را از دست ندهید.

3- جودا اکبر (Jodhaa Akbar) ؛ از فیلم های هندی با بازی آیشواریا رای

فیلم های برتر آیشواریا رای

  • کارگردان: آشوتوس گواریکر
  • سایر ستارگان: هریتیک روشن، سونو سود
  • سال ساخت: 2008
  • نمره IMDb: امتیاز 7.5

جودا اکبر یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای باچان است که مضمون تاریخی دارد و داستان فیلم در قرن شانزدهم در دوره مغول‌ها روایت می‌شود. اکبر یکی از قدرتمندترین پادشاهان مغول است که با سیاست، بردباری، قدرت و بی‌رحمی امپراطوری خودش را از قله‌های هیمالیا تا خلیج بنگال گسترش داده و قصد تصرف کشورهای بیشتری را دارد. عامر، پادشاه قوم راجپوت تنها راه نجات سرزمینش از تاخت و تاز مغولان را در اتحاد با آن‌ها می‌بیند و برای ایجاد این اتحاد، دختر خودش جودا را به عقد اکبر در می‌آورد. این ازدواج که در ابتدا صرفا یک معامله سیاسی بوده است با گذشت زمان ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و اکبر عاشق جودا می‌شود. جودا اما از این ازدواج راضی نیست. حالا این پادشاه مغول باید در یک جنگ نابرابر دل شاهزاده راجپوتی را به دست بیاورد. جودا اکبر یکی دیگر از فیلم های عاشقانه ی آیشواریا است.

4- گورو (Guru) ؛ از فیلم های مشترک ایشواریا و ابیشک باچان

فیلم هندی آیشواریا

  • کارگردان: مانی رتنام
  • سایر ستارگان: میتون چاکر ابورتی، آبیشک باچان
  • سال ساخت: 2007
  • نمره IMDb: امتیاز 7.7

گورو یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای و اثری مشترک از او و همسرش است. گورو فرزند یک معلم است که نمی‌تواند انتظارات بالای خانواده‌اش را برآورده کند و طرد می‌شود. او برای یافتن یک شغل مناسب به ترکیه مهاجرت می‌کند. گورو بعد از چند سال برای راه‌اندازی تجارت خودش به هند برمی‌گردد ولی به خاطر نداشتن سرمایه کافی موفق نمی‌شود. طمع او باعث می‌شود تا با دختری به نام سوجاتا که فرزند یک میلیاردر هندی به نام جینگش است، ازدواج کند. کمی بعد از ازدواج گورو متوجه می‌شود که سوجاتا گذشته بسیار تاریک و مرموزی دارد اما این مساله را نادیده می‌گیرد چون طمع پول و ثروت او را کور کرده است. اگر دوست دارید یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای را تماشا کنید، گورو را به لیست خودتان اضافه کنید.

5- درخواست (Guzaarish) ؛ از پرفروش ترین فیلمهای هندی با بازی آیشواریا

فیلم هندی آیشواریا رای

  • کارگردان: سانجی لیلا بانسالی
  • سایر ستارگان: هریتیک روشن، شرناز پاتیل
  • سال ساخت: 2010
  • نمره IMDb: امتیاز 7.4

درخواست دومین همکاری دو ستاره بالیوودی یعنی هریتیک روشن و آیشواریا است اما داستان این فیلم کاملا با جودا اکبر متفاوت است. اتان که زمانی بزرگ‌ترین شعبده‌باز جهان بوده، چهارده سال قبل به دلیل یک حادثه در یکی از اجراهایش فلج شده و توانایی حرکت را از دست داده است. او دوازده سال است که به لطف فداکاری‌های پرستار مهربانش، سوفیا دسوزا، زندگی خود را سپری می‌کند و از طریق نوشتن کتاب‌هایی درباره شعبده بازی و آموزش آن به جوانان، امرار معاش می‌کند.

از دو سال قبل اعضای بدن اتان شروع به تحلیل رفتن و ضعیف شدن کرده‌اند و پزشکان انتظار دارند که او تا چند سال آینده توانایی صحبت کردن و تکان دادن دست‌هایش را نیز از دست بدهد. حالا اتان درخواستی به دادگاه می‌فرستد تا قبل از ناتوانی کامل، به او اجازه دهند تا به طور قانونی خودش را بکشد. این درخواست تمام مردم و طرفداران اتان را شوکه می‌کند. آیا دادگاه با این درخواست عجیب موافقت می‌کند؟

6- بارانی (Raincoat) ؛ از فیلم های هندی آیشواریا رای

فیلم های عاشقانه آیشواریا رای

  • کارگردان: ریتوپارنو قوش
  • سایر ستارگان: آجی دوگن، آنو کاپور
  • سال ساخت: 2004
  • نمره IMDb: امتیاز 7.7

مانوج جوانی بیکار و بی‌پول است. او برای تامین هزینه‌های عروسی خواهرش تصمیم می‌گیرد تا مقداری پول از دوستان قدیمش قرض بگیرد. نیرو نامزد سابق مانوج است که در کلکته زندگی می‌کند. نیرو چند سال قبل بعد از جدایی از مانوج با یک مرد ثروتمند ازدواج کرده است. مانوج تصمیم می‌گیرد تا سر راهش سری به نامزد سابقش بزند و از او نیز مقداری پول قرض کند. وقتی مانوج بعد از چند سال نیرو را می‌بیند، متوجه رفتارهای عجیب او و ترس شدیدش از آدم‌ها می‌شود. نیرو هیچوقت از خانه بیرون نمی‌رود و درب خانه‌اش را روی هیچ کسی باز نمی‌کند.

وقتی مانوج به خانه نیرو می‌رسد، باران شدیدی در حال باریدن است و مردی از آن‌ها تقاضا می‌کند تا زمان قطع شدن باران او را به خانه راه دهند. با وجود مخالفت نیرو، مانوج مرد غریبه را به خانه راه می‌دهد و با ورود این مرد، رازهای زیادی درباره زندگی نیرو برملا می‌شود. بارانی یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است که برخلاف اکثر آثارش، داستانی کاملا متفاوت و پایانی شوکه‌کننده دارد.

7- ساربجیت (Sarbjit) ؛ از فیلم های هندی آیشواریا رای باچان

فیلم جدید آیشواریا رای

  • کارگردان: اومونگ کومار
  • سایر ستارگان: ریچا چادا، رندیپ هودا
  • سال ساخت: 2016
  • نمره IMDb: امتیاز 7.3

ساربجیت یکی از جدیدترین فیلم های آیشواریا است که براساس داستانی واقعی ساخته شده است. ساربجیت سینگ یک جوان و کشاورز ساده هندی است که در نزدیکی مرز بین پاکستان و هندوستان زندگی می‌کند. او شبی بر اثر مصرف بیش از حد الکل، راه خودش را گم کرده و به اشتباه از مرز پاکستان عبور می‌کند. ماموران پاکستانی ساربجیت را به جرم جاسوسی برای هند دستگیر می‌کنند و او در دادگاه به اعدام محکوم می‌شود. حالا خواهر او تمام تلاشش را برای اثبات بی‌گناهی و نجات جان برادرش انجام می‌دهد. ساربجیت یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای است. اگر به فیلم‌های احساسی علاقه زیادی دارید، ساربجیت را از دست ندهید.

8- انفجار 2 (Dhoom 2) ؛ از فهرست فیلم های آیشواریا رای بچن

جدیدترین فیلمهای آیشواریا رای

  • کارگردان: سانجی گدوی
  • سایر ستارگان: هریتیک روشن، آبیشیک باچان
  • سال ساخت: 2006
  • نمره IMDb: امتیاز 6.5

انفجار 2 یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای است که به عقیده بسیاری از منتقدین سینمای هند، آغازگر ژانر اکشن-کمدی در بالیوود بوده است. در صحرای نامیبیا یک قطار در حال حرکت حامل یکی از مهم‌ترین خانواده‌های سلطنتی و تعدادی از نایاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جواهرات سلطنتی است. یک سارق بین‌المللی و حرفه‌ای به‌نام آریان تاج پادشاهی را سرقت می‌کند. این سرقت به حدی حرفه‌ای و عجیب است که خبرش در سراسر دنیا پخش می‌شود. کمی بعدتر آریان سرقت‌های بزرگ و غیرممکن دیگری را در برزیل و چند کشور دیگر انجام می‌دهد.

علی که همیشه آرزو داشته پلیس شود، به عنوان یکی از نیروهای ویژه حدود دو سال است که به دقت در حال مطالعه و بررسی پرونده آریان است. طبق اطلاعات مقصد بعدی آریان بمبئی هند است و او قصد دارد از یک موزه سرقت کند. از طرفی دیگر آریان با یک دختر آشنا شده که قصد دارد به او در سرقت‌ها کمک کند. این دختر به شدت غیرقابل اعتماد است ولی آریان چاره‌ای جز قبول پیشنهادش ندارد. باید دید انتهای این ماجرای دزد و پلیس چگونه ختم می‌شود.

9- پلید (Raavan) ؛ از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای

  • کارگردان: مانی رتنام
  • سایر ستارگان: ویکرام، پریتویراج سوکوماران
  • سال ساخت: 2010
  • نمره IMDb: امتیاز 5.4

پلید یکی از فیلم های برتر Aishwarya Rai است. ویریا یک راهزن بسیار خطرناک است که قبلا توسط یک مامور پلیس به نام پراکش دستگیر شده است. وقتی ویریا از زندان فرار می‌کند، پراکش به همراه همسرش راجینی به محله دیگری نقل مکان می‌کنند تا از انتقام احتمالی او در امان باشند. در حالیکه پراکش در حال بررسی یک پرونده دیگر است، متوجه می‌شود که همسرش توسط ویریا ربوده شده است. حالا او و چند مامور حرفه‌ای دیگر برای آزادی همسرش، تحقیقات خودشان را آغاز می‌کنند. از طرفی دیگر ویریا بعد از مدتی عاشق راجینی می‌شود و راجینی متوجه می‌شود که همسرش، خواهر ویریا را کشته است. پلید یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است که مضمونی اکشن، عاشقانه و رازآلود دارد.

10- خاکی (Khakee) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

فیلم های مشترک آیشواریا و آبیشک باچان

  • کارگردان: راج کومار سانتوشی
  • سایر ستارگان: آمیتا باچان، آجی دوگن، آکشای کومار
  • سال ساخت: 2004
  • نمره IMDb: امتیاز 7.4

در ادامه معرفی بهترین فیلم های آیشواریارای، به یک فیلم اکشن دیگر می‌رسیم. بدون هیچ شک و تردیدی، خاکی یکی از مهم‌ترین آثار در لیست بهترین فیلم های ایشواریا رای است. خاکی فیلمی درباره پلیس‌ها و سیاستمداران فاسدی است که برای رسیدن به قدرت هرکاری می‌کنند. به گروهی از نیروهای ویژه به رهبری آمیتا باچان دستور داده می‌شود تا یک تروریست بدنام و بسیار شرور را تا محل دادگاه در بمبئی اسکورت کنند. تیم اسکورت و محافظت متشکل از پنج نفر است.

از طرفی دیگر گروهی از تروریست‌ها برای نجات فرمانده خودشان قصد دارند به این تیم حمله کنند و با کشتن مامورین پلیس، فرمانده خودشان را نجات دهند. بعد از یک درگیری سنگین در جنگل میان تروریست‌ها و مامورین پلیس، مشخص می‌شود که تروریست‌ها نه تنها برای نجات جان فرمانده خودشان وارد عمل نشده‌اند، بلکه قصد کشتن او را دارند تا نام سیاستمداران و افسران رده بالای پلیس که با خلافکاران همکاری می‌کنند، فاش نشود. خاکی یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است که داستانی جذاب و پر از اکشن دارد.

11- عروس و تعصب (Bride and Prejudice) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

فیلم های هندی آیشواریا رای و سلمان خان

  • کارگردان: گوریندر چادا
  • سایر ستارگان: مارتین هندرسون، نادیرا بابر، دنیل گلیز
  • سال ساخت: 2004
  • نمره IMDb: امتیاز 6.2

فیلم عروس و تعصب آیشواریا رای یک فیلم موزیکال و عاشقانه است که براساس رمان غرور و تعصب نوشته جین اوستین ساخته شده است. در این فیلم از دو بازیگر هالیوودی یعنی مارتین هندرسون و دنیل گلیز نیز استفاده شده است. داستان زنی به نام خانم باکشی روایت می‌شود که چهار دختر مجرد دارد و به شدت دنبال یک شوهر مناسب برای دخترانش می‌گردد. وقتی دارسی و بالراج دو مرد جوان و خوش‌چهره وارد عمارت خانم باکشی می‌شوند، او تمام تلاشش را می‌کند تا یک رابطه عاطفی بین دخترها و این دو مرد شکل بگیرد. عروس و تعصب یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است که به دلیل استفاده از بازیگران هالیوودی، در زمان اکران سر و صدای زیادی به پا کرد.

12- سرکار راج (Sarkar Raj) ؛ از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

فیلم عروس و تعصب آیشواریا رای

  • کارگردان: رام گوپال وارما
  • سایر ستارگان: آمیتا باچان، آبیشک باچان
  • سال ساخت: 2008
  • نمره IMDb: امتیاز 6.7

سرکار راج یکی از معروفترین فیلم های هندی با بازی Aishwarya Rai است که داستان جنگ قدرت در یک شهر کوچک بین یک سیاستمدار پیر و یک تاجر جوان را روایت می‌کند. سرکار یک مرد سالخورده و سیاستمدار بزرگی است که به همراه شانکار، کنترل مناطقی از هند را در دست دارند. آنیتا راجان مدیرعامل یک شرکت بین‌المللی به شانکار و سرکار پیشنهاد تاسیس یک نیروگاه بزرگ در منطقه تحت کنترل آن‌ها را می‌دهد.

شانکار با در نظر گرفتن مزایا و امکاناتی که نیروگاه برای مردم محلی به ارمغان می‌آورد، با تاسیس نیروگاه موافق است ولی سرکار به دلایلی با این ایده مخالفت می‌کند. شانکار هر طور که شده رضایت سرکار را برای تاسیس نیروگاه جلب می‌کند ولی بعد از مدتی مشخص می‌شود که این پروژه بیشتر شبیه یک میدان مین‌گذاری شده است که با هدف نابودی شانکار و سرکار طراحی شده است. سرکار راج یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است و در تبلیغات فیلم آمده است که قدرت هدیه دادنی نیست، باید قدرت را به دست بیاورید.

13- جاش (Josh) ؛ از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

فیلم های هندی آیشواریا رای و شاهرخ خان

  • کارگردان: منصور خان
  • سایر ستارگان: شاهرخ خان، چاندراچور سینگ
  • سال ساخت: 2000
  • نمره IMDb: امتیاز 6.1

جاش یکی از فیلم های رمانتیک Aishwarya Rai است. در این فیلم شاهرخ خان و شاراد کاپور، رهبران دو باند خلافکار و گانگستری هستند که با هم خصومت و دشمنی شدیدی دارند. در این فیلم آیشواریا نقش خواهر شاهرخ خان را بازی می‌کند. سینگ، برادر کوچکتر شاراد کاپور است که در بمبئی در حال تحصیل در رشته مدیریت رستوران است و قصد دارد بعد از اتمام تحصیلاتش، یک رستوران کوچک در بمبئی باز کند. وقتی او برای دیدن برادرش به زادگاهش، گوآ، بازمی‌گردد، با آیشواریا ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود.

بر اثر این ارتباط عاشقانه، سینگ از تصمیم خودش منصرف می‌شود و به جای برگشتن به بمبئی، یک نانوایی در گوآ افتتاح می‌کند. وقتی شاهرخ خان از ارتباط عاشقانه برادر دشمن قسم‌خورده‌اش با خواهرش مطلع می‌شود، تصور می‌کند که همه چیز یک نقشه از قبل‌تعیین شده برای ضربه زدن به او بوده است. در نتیجه سطح خشونت و خونریزی بین این دو باند تبهکار به شدت بالا می‌رود. جاش یکی از بهترین فیلم‌های آشواریا رای است که تاثیر زیادی در ابتدای هزاره سوم بر سینمای هند گذاشت.

14- جذبا (Jazbaa)

بهترین فیلم های آیشواریا رای

  • کارگردان: سانجی گوپتا
  • سایر ستارگان: عرفان خان، شابا عظمی
  • سال ساخت: 2015
  • نمره IMDb: امتیاز 5.7

جذبا یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای و از آخرین آثار عرفان خان قبل از فوتش است. انوردا ورما یک وکیل جنایی درجه یک است که همیشه در پرونده‌هایش پیروز بوده و هیچ پرونده‌ای را واگذار نکرده است. روزی دخترش توسط یک باند خلافکار ربوده می‌شود و هیچ درخواستی مبنی بر پول یا خون‌بها از او نمی‌شود. نهایتا شخصی با او تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که در ازای سلامتی و آزادی دخترش، باید در پرونده یک خلافکار حرفه‌ای به نام میاز شیخ، پیروز شود و حکم اعدامش را لغو کند. میاز شیخ به جرم تجاوز و قتل چند دختر دستگیر شده است.

انوردا برای نجات جان دخترش با یک پلیس بازنشسته به نام یوهان که به دلیل تخطی از قوانین از خدمت معلق شده است، تماس می‌گیرد. او فقط 4 روز فرصت دارد تا قبل از اجرای حکم اعدام، نظر دادگاه را برگرداند. جذبا یک درام جنایی و اکشن است که لحظه به لحظه هیجان و آدرنالین را به بینندگان منتقل می‌کند.

15- کلمات (Shabd) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

  • کارگردان: لینا یاداو
  • سایر ستارگان: سانجی دات، زاید خان
  • سال ساخت: 2005
  • نمره IMDb: امتیاز 5.1

شوکت یک رمان‌نویس و نویسنده بسیار بااستعداد و موفق است که همواره توسط همسرش (آیشواریا) حمایت شده است. او در فروش رمان قبلی خودش ناموفق بوده و به شدت شکست خورده است. شوکت برای بازپس گرفتن موقعیت و جایگاه خودش در ادبیات هند، این بار تلاش می‌کند تا قصه و داستان‌های زندگی شخصی خودش را برای مخاطبان بنویسد. برای این منظور او چند نفر را استخدام می‌کند تا مشکلاتی را برای همسرش ایجاد کنند و با الهام از مشکلات زندگی همسرش، یک رمان جذاب بنویسد. اما با یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره، همه نقشه‌های شوکت به هم ریخته و زندگی کاری و حرفه‌ای او به خطر می‌افتد. به عقیده برخی منتقدان، کلمات یکی از بهترین فیلم های آیشواریا رای است که داستانی متفاوت را روایت می‌کند.

16- قلب سخت (Ae Dil Hai Mushkil) ؛ از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

فیلم های برتر آیشواریا رای

  • کارگردان: کاران جوهار
  • سایر ستارگان: انوشکا شارما، رانبیر کاپور، فوآد خان
  • سال ساخت: 2016
  • نمره IMDb: امتیاز 5.8

قلب سخت یکی از جدیدترین و بهترین فیلم های آیشواریا رای است که یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند. در این فیلم شاهد رابطه عاشقانه چهار شخصیت اصلی به‌نام‌های آیان، علی، صبا و الیزه هستیم و قرار است چگونگی آشنایی آن‌ها با یکدیگر، ایجاد وابستگی و عشق و اتفاقات تلخ و شیرین رابطه را تماشا کنیم. این فیلم از یک زاویه دید جدید به روابط عاشقانه و رمانتیک نگاه کرده است و می‌توان از آن به‌عنوان یک سنت شکن در ژانر عاشقانه نام برد.

17- منو دست کم نگیر (Hum Kisi Se Kum) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

فیلم هندی آیشواریا

  • کارگردان: دیوید دوهان
  • سایر ستارگان: آمیتا باچان، سانجی دوت، آجی دوگن
  • سال ساخت: 2002
  • نمره IMDb: امتیاز 4.2

منو دست کم نگیر یک فیلم اکشن-کمدی بسیار جذاب و پرستاره است. مونا بهای یک خلافکار خوش قلب و رئیس گانگسترهای بمبئی است. او روزی با یک دختر به‌نام کومال روبرو می‌شود و یک دل نه صد دل عاشق کومال می‌شود. او که از شدت عشق مجنون شده، باعث تعجب اطرافیانش شده است و سایر خلافکاران، مونا را پیش یک روانپزشک به نام دکتر راستوگی می‌برند. دکتر راستوگی متوجه می‌شود که بهای عاشق شده و به او توصیه می‌کند که به دیدار دختر برود و دل او را به دست بیاورد. ولی دکتر نمی‌داند که معشوقه این خلافکار، خواهر خودش است. از طرفی دیگر کومال یک رابطه عاطفی پنهانی با جوانی به نام راجا دارد.

وقتی دکتر راستوگی ماجرای عشق مونا بهای به خواهرش را کشف می‌کند، برای محافظت از خواهرش او را به مالزی می‌برد ولی آن‌ها در این مسافرت تنها نیستند و راجا و مونا بهای نیز دکتر راستوگی و خواهرش را همراهی می‌کنند. مونا بهای با تیزهوشی کاری می‌کند که همگی دوباره به هند دیپورت شوند تا با استفاده از قدرت و نفوذش در هند، بتواند دل کومال را به دست بیاورد و او را از چنگ راجا خارج کند. منو دست کم نگیر یکی از فیلم های معروف آیشواریا رای است که می‌توانید با تماشای آن چند ساعتی سرگرم شوید.

18. فیلم محبت‌ها (Mohabbatein) ؛ از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا

فیلم هندی آیشواریا رای

  • کارگردان: آدیتیا چوپرا
  • سایر ستارگان: آمیتاب باچان، شاهرخ خان
  • سال ساخت: 2000
  • نمره IMDb: امتیاز 7

لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای را با یکی دیگر از بهترین فیلم‌های این بازیگر ادامه می‌دهیم. فیلم محبت‌ها در واقع از فیلم های عاشقانه آیشواریا رای است که در سال 200 منتشر شد. این فیلم داستان نارایان، رئيس سخت‌گیر یک دانشگاه را روایت می‌کند. وقتی که او با رابطه دخترش و یک معلم موسیقی به نام راج مخالفت می‌کند، دخترش سعی می‌کند خودکشی کند. در این میان راج سعی می‌کند با همکاری چند تا از دانشجویان، با نارایان مقابله کند.

این عنوان از فیلم های هندی آیشواریا رای و شاهرخ خان علاوه بر موفقیت چشم‌گیر در گیشه، در جلب نظر منتقدان نیز موفق بود. فیلم محبت‌ها در جشنواره فیلم فیر نامزد دریافت 12 جایزه شد و سرانجام 4 مورد از آن‌ها از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد (برای شاهرخ خان) و بهترین بازیگر مکمل مرد (برای آمیتاب باچان) را آن خود کرد.

19. فیلم ربات (Enthiran) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

فیلم های عاشقانه آیشواریا رای

  • کارگردان: اس شانکار
  • سایر ستارگان: راجینیکانت، دنی دنزونگپا
  • سال ساخت: 2010
  • نمره IMDb: امتیاز 7.1

در ادامه معرفی برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا به ربات می‌رسیم. این فیلم هندی آیشواریا در ژانر علمی تخیلی و اکشن ساخته شده و اولین فیلم فرنچایز ربات است. در این فیلم داستان محققی را دنبال می‌کنیم که پس از ارتقای یک ربات انسان‌نما و آپدیت کردن توانایی‌های او برای درک احساسات انسانی، دیگر نمی‌تواند مانند قبل او را کنترل کند. در طول فیلم اتفاقات جالب و عجیبی برای این ربات که حالا توانایی درک عواطف انسانی را دارد رخ می‌دهد.

این فیلم هندی آیشواریا رای نیز پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. آن‌ها کارگردانی، داستان، بازی راجینیکانت، موسیقی فیلم، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های تصویری فیلم را تحسین کردند. این عنوان از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص داد و جایگاه پنجاه و یکمین فیلم هندی پرفروش تاریخ را تصاحب کرد. علاوه بر همه‌ی این‌ها، این عنوان از فیلم های برتر آیشواریا رای جوایز و افتخارات زیادی نیز کسب کرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به 3 جایزه فیلم فیر و 2 جایزه فیلم بین‌المللی اشاره کنیم.

20. فیلم امرائو جان (Umrao Jaan) ؛ از فیلم های برتر آیشواریا رای

فیلم جدید آیشواریا رای

  • کارگردان: جی. پی. دوتا
  • سایر ستارگان: آبیشک باچان، سونیل شتی، شبانه اعظمی
  • سال ساخت: 2006
  • نمره IMDb: امتیاز 5.4

در لیست فیلم های برتر آیشواریا رای، نام امرائو جان نیز به چشم می‌خورد. این عاشقانه موزیکال از جایی آغاز می‌شود که امرائو دزدیده و فروخته می‌شود. امرائو سپس به مردی به نام سلطان نواب دل می‌بندد. اما وقتی آتش حسادت در دل نواب زبانه می‌زد، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد. این عنوان از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا داستان جالبی دارد و تماشای آن به طرفداران ژانر عاشقانه و آثار آیشواریا رای پیشنهاد می‌شود.

21. فیلم پونیین سلوان: بخش ۱ (Ponniyin Selvan: I)

جدیدترین فیلمهای آیشواریا رای

  • کارگردان: مانی رتنام
  • سایر ستارگان: ویکرام، جایام راوی، کارتی، تریشا
  • سال ساخت: 2022
  • نمره IMDb: امتیاز 8

فیلم پونیین سلوان از جدیدترین فیلمهای آیشواریا رای است. این فیلم در ژانر تاریخی و اکشن و بر اساس یک رمان ساخته شده و قرار بر این است که قسمت دومی نیز برای آن ساخته شود. در این فیلم با وندیاتوان همراه می‌شویم؛ مرد جوان شجاع و جذابی که می‌خواهد از سرزمین کولا عبور کند تا پیامی را از ولیعهد به شاه و پرنسس برساند.

این فیلم جدید آیشواریا رای در سپتامبر 2022 منتشر شد و با تحسین منتقدان مواجه شد. آن‌ها کارگردانی، بازی بازیگران، موسیقی متن، جلوه‌های تصویری و وفاداری آن به رمان را تأیید کردند. این فیلم همچنین با فروش بالایی که داشت، چندین رکورد باکس آفیس را شکست. فیلم Ponniyin Selvan: I جایگاه هجدهمین فیلم هندی پرفروش تاریخ را به خود اختصاص داده است.

22. فیلم هندی ایرووار (Iruvar)

لیست بهترین فیلم های آیشواریا رای

  • کارگردان: مانی رتنام
  • سایر ستارگان: موهانلال، پراکاش راج، گواتامی
  • سال ساخت: 1997
  • نمره IMDb: امتیاز 8.4

فیلم ایرووار از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا است که در ژانر سیاسی و افسانه‌ای ساخته شده. این فیلم داستان بازیگری را روایت می‌کند که در زندگی حرفه‌ای‌اش مشکلات زیادی دارد. او با یک نویسنده که عضو یک کمپین سیاسی است صمیمی می‌شود. اما مشکلات از جایی آغاز می‌شوند که این بازیگر در گروه سیاسی رقیب قرار می‌گیرد.

این عنوان از فیلم های برتر آیشواریا رای در سال 1997 در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. فیلم ایرووار همچنین موفق به کسب جوایز متعددی شد. این فیلم نه تنها از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا است، که از بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز محسوب می‌شود.

کلام پایانی

آیشواریا بازیگر 49 ساله هندی یکی از بزرگ‌ترین ستارگان بالیوود است که بیش از سه دهه در فیلم‌های اکشن، کمدی و عاشقانه، نمایش‌های درخشانی از خودش به جا گذاشته است. با توجه به کارنامه درخشان این ستاره بالیوود تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین فیلم های آیشواریا رای را برای شما همراهان همیشگی پلازا تهیه کنیم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم. به نظر شما بهترین فیلم آیشواریا رای کدام است؟ آیا تا کنون فیلم های هندی آیشواریا رای و سلمان خان را تماشا کرده‌اید؟ به‌نظرتان نام کدامیک از برترین فیلمهای سینمایی آیشواریا از این فهرست جا مانده؟ اگر دوست دارید با جدیدترین فیلم‌های هندی آشنا شوید، به مقاله بهترین فیلم های هندی 2022 مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو