بازیگران سریال روز‌های آبی [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال روز‌های آبی [بیوگرافی + عکس]


منبع: تکراتو

633

1401/9/4

17:11


در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال روز‌های آبی پرداخته‌ایم. روز‌های آبی، یک مجموعه درام و خانوادگی است که از شبکه پنج پخش می‌شود.

بازیگران سریال روز‌های آبی [بیوگرافی + عکس]

در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال روز‌های آبی پرداخته‌ایم. روز‌های آبی، یک مجموعه درام و خانوادگی است که از شبکه پنج پخش می‌شود.

سریال روز‌های آبی به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی در ۲۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده و داستان آن پیرامون مهاجرت یک خانواده از شهر به روستا است.

تهیه‌کنندگی روزهای آبی را پرویز امیری برعهده دارد. تصویربرداری این مجموعه در تهران و استان گیلان انجام شده و می‌توان گفت بخش بزرگی از این سریال در یک روستای تقریبا بکر با لوکیشن‌های تازه و جذاب تصویربرداری شده است.

در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی مطرح همچون اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش و رامین ناصر نصیر نقش‌آفرینی کرداه‌اند. در ادامه، عکس بازیگران سریال روز‌های آبی را به همراه خلاصه‌ای از زندگینامه آنها مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال روز‌های آبی

طبق جدول پخش برنامه‌های شبکه پنج سیما، قسمت اول سریال تلویزیونی «روز‌های آبی» ۲۸ آبان ماه ساعت 19:00 از این شبکه روی آنتن رفته است. با اینکه قصه کلی این سریال پیرامون مهاجرت یک خانواده از شهر به روستا است، اما در کنار آن به دلیل ساختار اپیزودیک بودنش بازیگران بسیاری در آن به ایفای نقش پرداختند. همچنین داستان‌های کوچکی با ورود هر کدام از بازیگران مهمان به داستان اصلی اضافه می‌شود.

بازیگران سریال روز‌های آبی

زندگینامه بازیگران سریال روز‌های آبی

علاوه بر بازیگران مشهوری که در این سریال حضور دارند، بخشی دیگر از بازیگران نیز از میان اهالی هنرمند همان روستا انتخاب شده‌اند و به لهجه شمالی صحبت می‌کنند. مهسا غفوری، مرتضی زارع، مجید پتکی، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری از دیگر بازیگران سریال روز‌های آبی هستند.

در ادامه این نوشتار علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال روزهای آبی خلاصه‌ای از داستان آن و همچنین عکس بازیگران سریال روزهای آبی را به شما ارائه می‌دهیم.

سامان صفاری

بازیگران سریال روز‌های آبی

سامان صفاری در سی‌ام شهریور ماه سال 1366 در یزد به دنیا آمد. وی دو برادر به نام‌های ابوالفضل و اشکان دارد که فیلم‌نامه‌نویس و تهیه کننده هنری هستند و در آلمان زندگی می‌کنند. او فارغ التحصیل رشته جهانگردی است و بازیگری را از 20 سالگی و با اجرای تئاتر آغاز کرد.

صفاری در سال 1389 زمانی که سرباز بود به پیشنهاد یکی از دوستانش در فیلم «قیلوله» بازی کرد که در جشنواره فیلم تهران به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. صفاری دو سال بعد، اولین تجربه حرفه‌ای خود را با سریال تلویزیونی «سقوط آزاد» بدست آورد و سپس در سال 1392 با فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار وارد سینما شد.

او درباره فیلم شیار 143 می‌گوید: «قبل از ایفای نقش یونس در «شیار 143» وقتی فیلمنامه را می‌خواندم، مدام اشک ریختم و از ته دل خواستم که ایفای نقش یونس نصیب من شود.» سامان صفاری سال 1396 وقتی 30 ساله بود در سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی در نقش امیر کنار خانم سانیا سالاری به شهرت رسید.

سامان صفاری: «همیشه دوست داشتم با کارگردان‌های سینمای مستقل کار کنم‌، در میان هنرپیشه‌ها هم شهاب حسینی جزو کسانی‌است که دوست دارم کنار ایشان بازی کنم.»

ویدا جوان

بازیگران سریال روز‌های آبی

عکس بازیگران سریال روز‌های آبی

بیوگرافی بازیگران سریال روزهای آبی را با ویدا جوان ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی سی‌و‌یکم مرداد ماه سال ۱۳۶۵است. او مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری دارد و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان است.

او با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی وارد قاب تلویزیون شد. وی علاوه بر بازیگری در زمینه ایده‌پردازی و طراحی لباس نیز فعالیت می‌کند و از سال 94 تجربه حضور در مدلینگ لباس و آرایش را هم دارد.

ویدا جوان با آیلا تهرانی ازدواج کرده است. آشنایی آنها از زمانی که خانم جوان به دعوت یکی از دوستانش برای تست دوبله به استودیوی ضبط صدای آقای تهرانی رفت اتفاق افتاد، این رفت و آمد‌ها در نهایت منجر به ازدواج شد.

ویدا جوان: «همسر من آشپز کم نظیری است. غذایی که او طبخ می‌کند در حد رستوران‌های پاریس است. به همین خاطر ترجیح می‌دهم در خیلی از موارد در حد یک کمک آشپز عمل کنم.»

«هر بار به مردن فکر می‌کنم، جدایی از آیلا تنها چیزیه که سبب میشه از مرگ بترسم، به این خاطر که خیلی کم پیش میاد آدم رفیقی داشته باشه که نگاهش پر از عشق باشه و دستانش مملو از احساس، قلبش پر از نیروی مثبت و سازنده باشه و به معنای واقعی رفاقت کند.»

«متأسفانه حرفه ما یک شغل نا امن به حساب می‌‌آید، به خصوص اینکه راه‌‌های زیادی برای ورود است. به شخصه دغدغه این روزهای من این است بتوانم به لحاظ حرفه‌‌ای و تخصصی قوی شوم و فضای نا امن را از بین ببرم و رشد فکری و کاری داشته باشم.»

ماه و پلنگ، پژمان، زمانه، شمعدونی، آسمان من، سارق روح، زیر هم کف، روزهای آبی و آبادان یازده سریال‌هایی هستند که او در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

ایرج نوذری

بازیگران سریال روز‌های آبی

ایرج نوذزی متولد هفتم اسفند ماه سال 1342 در تهران است. ایرج فرزند اول مرحوم «منوچهر نوذری» هنرپیشه و مجری مطرح کشورمان است و تنها خواهرش نازنین، دارای دکترای زبان اسپانیایی بوده و نویسنده است.

وی فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس رشته زبان شناسی است و به زبان‌های «سانسکریت»، «هندی»، «اردو»، «اسپانیایی»، «فرانسوی» و «انگلیسی» تسلط دارد. ایشان علاوه بر بازیگری، نوازندگی و اجرا، مدتی رئیس امور بین الملل رشته کونگ فوی ایران نیز بوده است.

ایرج نوذری از نوجوانی کنار پدرش حضور در رادیو را تجربه کرد. در سال‌های قبل انفلاب در برنامه «شما و رادیو» پدر بازی کرد و بعد انقلاب هم در برنامه «صبح جمعه با شما» حضور داشت. وی در 28 سالگی با ایفای نقش فیلم «اویناز» جلوی دوربین رفت و چند ماه بعد در فیلم «آخرین تلاش» بازی کرد.

ایشان بعد از 12 سال مهاجرت به ایران بازگشت و با نقش‌آفرینی و کارگردانی بخش‌های هندی مجموعه مسافری از هند که از پربیننده‌‌ترین و بهترین سریال های ایرانی پس از انقلاب تلویزیون است، به شهرت رسید.

ایرج نوذری استاد ضرب‌های کوبه‌‌ای و ضرب‌‌های هندی تبلا و طبله است. موسیقی فیلم‌‌های «بای‌ سیکل ران»، «گفتگو با باد» و موسیقی متن مسابقه «ستاره‌‌ها» و نیز موسیقی «مسافری از هند» به عهده او بوده است.

ایرج نوذری در 28 سالگی ازدواج کرد. همسر او  استاد زبان آلمانی و متخصص پوست و زیبایی است. آن‌ها دو دختر به نام‌های دلربا و دلناز دارند. او در مصاحبه‌ای درباره همسرش گفته بود: «همسرم مشاور و کارشناس حرفه‌ای در انتخاب کاری‌ام بوده و هست و اگر بنده موفقیت و محبوبیتی بین مردم کسب کردم، سرچشمه آن همسرم بوده و هست. ایشان همسری نمونه و عروسی ویژه و خاص برای خانواده نوذری هستند.»

بیشتر بخوانید:

اکبر عبدی

بازیگران سریال روز‌های آبی

بیوگرافی بازیگران سریال روز‌های آبی

در این بخش از زندگینامه بازیگران سریال روزهای آبی باید به اکبر عبدی اشاره کنیم. اکبر عبدی آقاباقر در چهارم شهریور ماه سال ۱۳۳۹ در محله‌ی نازی آباد تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۸ پس از دریافت مدرک دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با نمایش‌های آماتوری آغاز کرد. عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌ است.

وی در سال 1359 در تله‌تئاتر سنجاب‌ها به کارگردانی محمود ابراهیم‌زاده بازی کرد و پس از آن در سال ۱۳۶۰ با نقش‌آفرینی در مجموعه‌ی مثل‌آباد به کارگردانی رضا ژیان، وارد قاب تلویزیون شد.

اکبر عبدی آقاباقر که با نام اکبر عبدی به شهرت رسیده، به اجرای نقش‌های متنوع مشهور است. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران است و طرفداران بسیاری دارد. وی در سال ۱۳۶۲ با سریال تلویزیونی باز مدرسم دیر شد به شهرت رسید و این آغازی شد برای فعالیت حرفه‌ای او در عرصه بازیگری و خلق نقش‌های متفاوت در سینما و تلویزیون کشورمان. عبدی تجربه بازی با گریم زنانه در بهترین آثار سینمای ایران همچون آدم برفی، خوابم می آد، خواب زده‌ها و جنس لطیف را دارد.

این بازیگر مشهور یکی از پرکارترین هنرپیشه‌های  ایران بوده که در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی در شخصیت‌های متعدد و متنوع بسیاری به نقش‌آفرینی پرداخته است.

اکبر عبدی با دختردایی‌اش نینا عبدی ازدواج کرده و یک دختر به نام المیرا دارد که در برخی از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به همراه پدر نقش آفرینی می‌کند. اکبر عبدی در سال‌های اخیر پدر بزرگ شده و یک نوه به اسم سام دارد.

نادر سلیمانی‌

بازیگران سریال روز‌های آبی

زندگینامه بازیگران سریال روزهای آبی را با نادر سلیمانی‌فرد ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۴۵در آبادان است. او پس از تحصیل در رشته بازیگری برای کار و زندگی ساکن تهران شد و با پری صمدی ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر به نام هومان و یک پسر به نام بارسین دارند.

سلیمانی با بازی در سریال‌های تلویزیونی ساعت خوش در سال‌های (۱۳۷۳–۱۳۷۴) و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری به عنوان بازیگری کمدی شناخته شد. او از بازیگران سریال جادوگر است که یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 بود.

این بازیگر مطرح به اسباب بازی علاقه شدیدی دارد. آرزویش این بوده که روزی خلبان شود اما نشد. او تا سال 1361 ورزشکاری حرفه‌ای در رشته‌ی کشتی و وزنه‌برداری بود. در حال حاضر عکاسی را حرفه‌ای دنبال می‌کند. سلیمانی صاحب رستوران دخمه است و در مغازه حرفه‌ای از فروش و تعمیر هواپیما و هلی کوپترهای کنترلی شراکت دارد.

نادر سلیمانی‌ در سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری ایفای نقش داشته است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم «ضد» برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

فریبا متخصص

بازیگران سریال روز‌های آبی

عکس بازیگران سریال روز‌های آبی

فریبا متخصص یکی از محبوب‌ترین بازیگران سریال روز‌های آبی است. او در یکم مرداد ماه سال 1340 در بروجرد به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته جامعه شناسی بوده و بازیگری را از 20 سالگی با اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرده است. ایشان سال‌هاست که ازدواج کرده و پسری به نام پوریا پور‌بهرامی دارد که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند.

متخصص علاوه بر بازیگری، به عنوان گوینده در نمایش‌های رادیویی اجرا داشته و از سال 68 در اداره کل نمایش صدا استخدام شده است. ایشان در سال ۱۳۶۳ با ایفای نقش در فیلم شب مکافات به کارگردانی فرامرز باصری وارد سینما شد.

او در 23 سالگی با ایفای نقش در سریال‌ طالب به کارگردانی عبدالرضا اکبری وارد قاب تلویزیون شد. فریبا متخصص یکی از بازیگران پرکار تلویزیون بوده که با کارگردانان صاحب نام همکاری کرده است.

نیمه پنهان ماه، آوای فاخته، تولدی دیگر، چشم به راه، همسفر، در چشم باد و به دنیا بگویید بایستد، برخی از سریال‌های تلویزیونی کارنامه هنری وی هستند. همچنین متخصص از بازیگران سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی است. این مجموعه به تازگی از شبکه یک پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کیوان ساکت اف

بازیگران سریال روز‌های آبی

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال روزهای آبی می‌رسیم به کیوان ساکت اف که متولد بیست‌و‌پنجم شهریور ماه سال ۱۳۶۷ و فرزند سوم خانواده است. پدرش معلم و مادرش ناظم مدرسه بوده و ساکن کرج هستند.

وی دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن است. برادر بزرگ او مسعود ساکت اف، تهیه کننده است و در شبکه چهار سیما فعالیت می‌کند.

کیوان کار هنری خود را از آموزشگاه سینمایی هنر هفت برادرش در کرج آغاز کرد. اولین بار با اجرای برنامه ما دو تا وارد تلویزیون شد و پس از آن، مجری برنامه سلام بهار برای شبکه یک و بوم سفید برای جام جم بوده است.

او از 20 سالگی با ایفای نقش در فیلم دویدن در میان ابرها وارد دنیای بازیگری شد. از مهم‌ترین کارهای کیوان ساکت اف می‌توان به بازی در سریال بازگشت، فیلم بالاخره این زندگی مال کیه؟ فیلم پچ پچه‌های پشت خط نبرد و اجرای برنامه زمانی برای خندیدن اشاره کرد.

رامین ناصرنصیر

بازیگران سریال روز‌های آبی

زندگینامه بازیگران سریال روز‌های آبی

رامین ناصیر نصیر یکی دیگر از بازیگران سریال روز‌های آبی است. او زاده‌ی یازدهم بهمن ماه سال 1354 در تهران است و پدر و مادرش اصالتا لاهیجانی هستند. ناصیر نصیر دارای مدرک کارشناسی رشته تدوین از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.

این بازیگر توانمند که بیشتر در آثار کمدی تلویزیون دیده شده، عاشق ادبیات است. ناصرنصیر کارش را به عنوان بازیگر از سال 1373 با بازی در مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد.

او چهار سال پس از بازیگری، با ترجمه یک نمایشنامه وارد دنیای نویسندگی و مترجمی شد. ایشان به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است.

از دیگر سریال‌های او می‌توان به مجموعه‌های طنز تلویزیونی پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناغ‌ها، و سه پنج دو، شهرزاد، شوخی کردم، پشت کنکوری‌ها و افسانه هزارپایان اشاره کرد. ناصرنصیر در چندین سریال با مهران مدیری همکاری داشته؛ از جمله قهوه تلخ که نقش آقای بلوکات را بازی کرد و در دورهمی، نقش پدربزرگ را برعهده داشت.

رامین ناصرنصیر از بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ است که یکی از پرطرفدارترین سریال‎‌های نمایش‌خانگی این روزهاست.

مهران رجبی

بازیگران سریال روز‌های آبی

مهران رجبی در دوازدهم دی ماه ۱۳۴۰در شهر کرج متولد شد. رجبی اصالتاً اهل روستای واریان جاده چالوس بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است.

رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود استعداد وی در زمینه بازیگری را کشف کرد و به این ترتیب او وارد دنیای بازیگری شد. مهم‌ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی به ایفای نقشش می‌‌پردازد.

او یکی از پرکارترین باریگران سینما و تلویزیون است. روزگار غریب، گذر از رنج‌ها، معراجی‌ها، لبخند ماهی‌ها، بین خودمون بمونه، بوتیمار، دردسرهای عظیم، پرده‌نشین غیرعلنی، سرزمین کهن و لیسانسه‌ها برخی از سریال‌های کارنامه هنری رجبی هستند.

داستان سریال روز‌های آبی

«روزهای آبی» قصه‌ی خانواده‌ای است که پس از فوت مادر خانواده، دچار مشکل مالی می‌شوند. در این میان دختر بزرگ خانواده در آستانه ازدواج و سفر به خارج از کشور است؛ اما به ناچار و برای فرار از طلب‌کاران پدرش، خواهر و برادر کوچک‌ترش را به روستایی با امکانات محدود می‌برد. آن‌ها باید تا وقتی که مشکلات‌شان کمتر شود در آنجا سکونت کنند.

حالا این خانواده مرفه که پیش از این در سطح بالایی از جامعه زندگی می‌کردند ناچارند با این شرایط جدید و سخت روبرو شوند. آنها در این روستا با سبک زندگی و اتفاقات و آدم‌های جدیدی مواجه می‌شوند. این درحالی‌است‌که انتخابات شوراهای روستا هم در جریان است.

بیشتر بخوانید:

کارگردان سریال روز‌های آبی

پس از زندگینامه بازیگران سریال روزهای آبی ، حالا به بیوگرافی کارگردان آن می‌پردازیم. محمدرضا حاجی غلامی متولد سال 1360 در یزد است. فیلم‌های سلام، لکنت، جمعه‌گل و آبی کمرنگ از ساخته‌های این کارگردان یزدی هستند.

بازیگران سریال روز‌های آبی

از جوایز و افتخارات کارنامه هنری محمدرضا حاجی غلامی می‌توان جایزه‌ی ویژه‌ی یونیسف در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و نامزدی دریافت تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد برای بهترین فیلم داستانی کوتاه را نام برد.

عوامل سریال روزهای آبی

  • نویسنده سرپرست نویسندگان: محمدرضا حاجی غلامی
  • نویسندگان: متین رکن، علی حماسی، مارال سجادی، نیما جهان بین، زهره صباغیان، نیکان راست قلم، ندا نوبخت، مرتضی ایمانی راد، فرهاد طب نوری و حامد افضلی
  • مجری طرح: علی عبدی ده سرخ
  • مدیر تولید: هاشم علی اکبری
  • مدیر تصویربرداری: رامین راستجو
  • مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی
  • مدیربرنامه ریزی: وحید کاشی
  • دستیار اول کارگردان: افشین سنگ چاپ
  • طراح صحنه: حمید شهیری
  • طراح گریم: محسن ملکی
  • طراح لباس: عاطفه غلامپور
  • مدیر تدارکات: محسن گوهرشناس
  • روابط عمومی: بهنام توفیقی
  • مشار رسانه ای: احسان هوشیارگر

سوالات متداول

بازیگران سریال روز‌های آبی چه کسانی هستند؟

اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، رامین ناصر نصیر، مهسا غفوری، مرتضی زارع، مجید پتکی، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری بازیگرانی هستند که در سریال روزهای آبی به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

سریال روزهای آبی چند قسمتی است؟

مجموعه روزهای آبی در 22 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص باریگران سریال روزهای آبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو