طرز تهیه دونات لقمه ای شیرینی خانگی ساده و لذیذ

منبع: آرگا

33

1401/9/4

18:11


آشپزی با آرگا یک کار لذت بخش و ساده است که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه دونات لقمه ای متنوع آشنا شوید. این دونات دستور پختی ساده داشته و طعم آن نیز متنوع است.

دونات یکی از انواع شیرینی ها و کیک های خانگی خوشمزه ای است که محبوبیت زیادی دارد. شما می توانید در این قسمت طرز تهیه دونات لقمه ای که یکی از انواع این شیرینی پرطرفدار است را مطالعه نمایید.

نحوه تهیه دونات لقمه ای

اگر اهل درست کردن انواعی از کیک ها و شیرینی ها هستید، می توانید در آرگا با دستور تهیه جدیدترین این شیرینی ها آشنا شوید. در این مطلب علاوه بر آموزش دونات لقمه ای، دستور پخت دونات پیچی و دونات پرتقالی قرار داده است که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.

مواد لازم

  • ماست: یک پیمانه
  • آرد: دو پیمانه
  • شکر: نصف پیمانه
  • تخم مرغ: دو عدد
  • بکینگ پودر: دو قاشق چای خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری

دستور تهیه دونات لقمه ای

طرز تهیه دونات لقمه ای:

برای تهیه این دونات متنوع و خوشمزه ابتدا باید تخم مرغ ها را به همراه مقداری وانیل و شکر با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را به مدت دو دقیقه با همزن بزنید. در مرحله بعدی ماست را به مواد اضافه نمایید. آرد و بکینگ پودر را چند مرتبه الک کرده و به ترکیبات دیگر نیز اضافه کنید.

استفاده از آرد الک شده موجب لطیف شدن بافت دونات شما خواهد شد. مواد را به خوبی با یکدیگر رکیب کرده تا گلوله های آرد باز شوند. مواد تهیه شده این دونات را باید درون یک قیف بریزید. یک قابلمه مناسب و گود را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه دونات لقمه ای روغن زمانی که داغ شد، باید قیف را فشار دهید و دونات ها را در روغن بریزد. بعد از ریختن مایع دونات را برش دهید. بعد از ۳۰ دقیقه که دونات خودش را گرفت، تند آن را پشت و رو کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا مایع شما به زودی نسوزد. بعد از سرخ شدن دونات ها را درن یک شکر بغلتانید.

طرز تهیه دونات لقمه ای

دونات شما آماده سرو بوده و می توانید از مقداری شکلات نیز برای درون دونات استفاده کنید. این دونات خوشمزه را می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها نیز سرو نمایید. روی این دونات ها را می توانید، مقداری شکلات رقیق شده نیز بزنید. این دونات در کنار انواع نوشیدنی های گرم نیز سرو می شود.

شما با این طرز تهیه می توانید، انواعی از دونات های دلخواه را تهیه کنید. این دونات برای کودکان و میان وعده های آنان گزینه مناسبی است. این نوع شیرینی مزه ای عالی داشته و در صورت دلخواه می توانید آن را در مقداری شکر یا پودر قند بغلتانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو