بررسی ردمی 9T شیائومی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی 9T شیائومی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

67

1401/9/4

18:33


ردمی 9T یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار است و اکنون که نزدیک به دو سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم یکی از پرفروش‌ها محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی ردمی 9T شیائومی می‌پردازیم.

بررسی ردمی 9T شیائومی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

ردمی 9T یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار است و اکنون که نزدیک به دو سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم یکی از پرفروش‌ها محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی ردمی 9T شیائومی می‌پردازیم.

شیائومی در حال حاضر روزهای خوب خود را سپری می‌کند و مشتریان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این کمپانی گوشی‌های Redmi 9T و Redmi Note 9T را در ژانویه 2021 روانه بازار کرد که با استقبال خوبی مواجه شدند.

با توجه به قیمت شیائومی Redmi 9T می‌توان گفت که این گوشی برای افرادی که به دنبال خرید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ هستند می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. در ادامه به مشخصات و قیمت گوشی ردمی 9T شیائومی پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی 9T شیائومی

در همین ابتدا باید گفت تا قبل از رونمایی از گوشی ردمی 9T شیائومی، سری گوشی‌های ردمی 9 شامل 18 مدل گوناگون بود که هر مدل طرفداران خود را داشت، اما پس از رونمایی از این محصول جدید، شیائومی ردمی 9T به عنوان نوزدهمین عضو این سری و یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت معرفی شد.

بررسی ردمی 9T شیائومی

بررسی ردمی 9T شیائومی

با بررسی مشخصات ردمی 9 تی شیائومی متوجه می‌شویم که این گوشی، کمی ضعیف‌تر از ردمی نوت 9 تی است؛ اما می‌توان گفت که در بخش دوربین، عملکرد بهتری دارد. بنابراین اگر به‌دنبال قابلیت‌های دوربین هستید، با توجه به قیمت شیائومی Redmi 9T بهتر است این گوشی را در گزینه‌های خرید خود قرار دهید. در جدول زیر، مشخصات ردمی 9 تی شیائومی را می‌خواهید و پس از آن، به بررسی ردمی 9T شیائومی از نظر ساختار، نمایشگر،‌ دوربین، باتری و عملکرد می‌پردازیم.

بررسی ردمی 9 تی شیائومی ردمی 9 تی
طراحی و ساختار
  • 162.3×77.3×9.6 میلی‌متر
  • وزن 198 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی خاکستری، نارنجی، آبی، سبز
نمایشگر
  • 6.53 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، روشنایی 400 نیت در حالت typ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 83.4 درصد
  • نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 3
  • نسبت تصویر 19.5:9
پردازنده
  • اسنپدراگون 662 (11 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • چهار هسته 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver
  • پردازنده گرافیکی Adreno 610
نرم‌افزار اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12
رم و حافظه
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 2.1 (نسخه 64 گیگابایت)، UFS 2.2 (نسخه 128 گیگابایت)
  • پشتیبانی از درگاه حافظه اختصاصی
دوربین
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه، دریچه دیافراگم 2.2
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسل، دیافراگم 2.1
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 18 وات
اسپیکر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.0, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0 پشتیبانی از OTG
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، مجاورت، قطب‌نما

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9T از نظر کیفیت ساخت

در بخش اول بررسی ردمی 9T شیائومی باید اشاره کنیم که این گوشی از سبک طراحی گوشی‌های دو سال قبل بهره برده و از نظر ظاهری، گوشی خوب و زیبایی محسوب می‌شود.

از جمله مشخصات فنی Xiaomi Redmi 9T از نظر ظاهری و ساختار باید به فریم و پنل پشتی اشاره کرد که مثل اکثر گوشی‌های اقتصادی، به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه و پایین آوردن قیمت، از پلاستیک ساخته شده است. پنل پشتی ردمی 9T طراحی متفاوتی دارد و براق است. همین ویژگی باعث شده که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند.

بررسی ردمی 9T شیائومی

بررسی ردمی 9 تی مشخص می‌کند که بدنه این دستگاه به پوششی مجهز شده که آب را جذب نمی‌کند؛ البته این ویژگی به معنای ضد‌آب بودن دستگاه نیست. نمایشگر گوشی نیز با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم برای حفاظت بیشتر از گلس استفاده کنید.

از نظر انتخاب رنگ در خرید این گوشی اقتصادی قادر به انتخاب گزینه‌های زیادی خواهید بود و می‌توانید مدل انتخابی خود را بین چهار رنگ خاکستری، آبی، سبز و نارنجی خریداری کنید.

وزن Xiaomi Redmi 9T  نیز حدود 198 گرم بوده و در ابعاد 9.6 × 77.3 × 162.3 میلی‌متر ساخته شده است. در این گوشی، چیزی که مانع از یک‌دست شدن نمایشگر شده، ناچ قطره‌ای دوربین سلفی در بالای نمایشگر است. سنسور اثر انگشت نیز برای زیبایی و راحتی کاربر، با کلید پاور ادغام شده و در لبه سمت راست گوشی تعبیه شده که سرعت خوبی هم در باز کردن قفل صفحه دارد.

جک 3.5 میلی‌متری در فریم بالای این مدل جای گرفته است. بد نیست بدانید که شیائومی دورن جعبه هیچ کدام از محصولات خود هندزفری قرار نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9T از نظر نمایشگر

ردمی 9T شیائومی از یک صفحه نمایش6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2340 × 1080  پیکسل برخوردار شده است. نمایشگر ردمی 9T شیائومی، حدود 83.4 درصد نمای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است  و روشنایی 400 نیتی دارد. با توجه به اندازه‌ی صفحه نمایش و نرخ نوسازی استاندارد 60 هرتزی، می‌توان انتظار داشت که تماشای محتواهای ویدیوی و بازی‌ها روی این نمایشگر لذت‌بخش خواهد بود.

بررسی ردمی 9 تی

بررسی ردمی 9 تی

در مجموع‌، با بررسی ردمی 9T شیائومی متوجه می‌شویم که این گوشی تجربه کاربری دلچسبی را از نظر نمایشگر فراهم خواهد کرد، چون کیفیت نمایشگر آن با توجه به LCD بودنش واقعا بالاست و می‌تواند نیازهای کاربر خود را تامین کند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9T از نظر عملکرد

اکنون به بخش جذاب بررسی ردمی 9T شیائومی رسیدیم و باید به مشخصات فنی این گوشی از نظر عملکرد اشاره کنیم. گوشی ردمی 9T شیائومی (Xiaomi Redmi 9T) نسخه اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. این سیستم‌عامل و رابط کاربری به نسخه‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند. بررسی ردمی 9T از نگاه کاربران نشان داده که این گوشی پس از دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری، خاموش می‌شوند؛ برخی دیگر از کاربران نیز با چنین مشکلی مواجه نشدند. این احتمالا به دلیل باگ نرم‌افزاری است که شیائومی در نسخه‌های بعدی آن را برطرف کرده است. اگر شما نیز با چنین چالشی مواجه شدید، در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

از دیگر مشخصات ردمی 9 تی باید به نسخه‌های رم و حافظه آن اشاره کرد که در مدل‌های 64/4، 128/4 و 128/6 روانه بازار می‌شوند. بد نیست بدانید که نوع حافظه در نسخه‌ 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 بوده و در نسخه‌های 128 گیگابایتی، از نوع UFS 2.2 است.

سرعت و عملکرد گوشی ردمی 9 تی در اجرای برنامه‌ها و کارهای روزمره خوب و راضی کننده است، چون گوشی Xiaomi Redmi 9T برای نمایش قدرت خود از تراشه شرکت کوالکام استفاده کرده است.

بررسی ردمی 9T شیائومی

در مشخصات فنی ردمی 9T شیائومی آمده است که این گوشی از تراشه Snapdragon 662 که با فناوری 11 نانومتری ساخته شده، بهره می‌برد. Adreno 610 نیز به عنوان پردازنده گرافیکی ردمی 9 تی شیائومی ایفای نقش می‌کند.

نکته‌ای دیگری که در بررسی ردمی 9T شیائومی با آن روبرو می‌شویم، عملکرد این گوشی در بازی‌های ویدیویی است. این گوشی در بازی‌های گرافیکی مثل Asphalt و Call of duty عملکرد قابل قبولی دارد. شیائومی سعی کرده نسبت به قیمت، در قسمت پردازنده خساست به خرج ندهد، اما فراموش نکنید ردمی 9T یک گوشی اقتصادی است و برای عملکرد و بازی‌های سنگین ساخته نشده است. فشار بیش از اندازه می‌تواند دستگاه را خراب کند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9 تی از نظر دوربین

در ادامه بررسی مشخصات فنی ردمی 9T شیائومی به دوربین چهارگانه آن می‌رسیم که به سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپبکسلی تجهیز شده و تجربه‌ی تقریبا خوبی از عکاسی با گوشی را برای‌تان رقم خواهد زد.

سنسور اصلی، یک سنسور 48 مگاپیکسلی واید 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. این سنسور که تصاویر را با پیکسل های 0.8 میکرومتری ثبت می‌کند یک سنسور واید 1/2.0 اینچی محسوب می‌شود.

در این گوشی اگر نور کافی و طبیعی باشد، تصاویری واضح و شفاف با جزئیات دقیق ثبت می‌شوند. نقاط بیش از حد روشن و بیش از حد تاریک در تصویر وجود ندارد، چون به لطف قابلیت HDR کنترل خواهند شد. این دوربین با کیفیت 1080پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد.

سنسور بعدی، یک لنز اولترا واید با پوشش 120 درجه است که دیافراگم f/2.2 و قطر سنسور 1/4.0 اینچی دارد. مکمل دو لنز واید و اولترا واید که گفته شد، سنسورهای ماکرو و تشخیص عمق خواهند بود که هر دو رزولوشن 2 مگاپیکسلی دارند.

بررسی ردمی 9T شیائومی

بررسی ردمی 9T شیائومی

با بررسی ردمی 9T شیائومی از نظر دوربین متوجه می‌شویم که مرز بین پس زمینه و سوژه، به‌خوبی تشخیص داده نمی‌شود و عکس پرتره، جلوه‌ای غیرواقعی پیدا می‌کند. حتی در بعضی مواقع ممکن است آبرنگی به نظر برسد. به همین دلیل، در عکاسی پرتره به کمک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی این دوربین منتظر یک اثر هنری بی نقص نباشید.

از دیگر مشخصات فنی ردمی 9T شیائومی که باید به آن اشاره کنیم، دوربین سلفی آن است که از لنز واید با رزولوشن 8 مگاپیکسل بهره می‌برد. این دوربین تصاویر با کیفیت و مناسبی را برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کند و ویدئوهای رضایت‌بخشی برای مکالمه تصویری دارد.

این دوربین نیز با کیفیت 1080پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم می‌گیرد. توجه داشته باشید که عملکرد دوربین اصلی در نور ضعیف، به مراتب بهتر از دوربین سلفی در شرایط مشابه است، چرا که حجم نوری که دیافراگم f/1.8 به سنسور می‌رساند، بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9 تی از نظر باتری

در بررسی مشخصات فنی Xiaomi Redmi 9T می‌رسیم به منبع انرژی که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید محسوب می‌شود. این گوشی اقتصادی از یک باتری‌ با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعت بهره برده است و انتظار کاربران را از عملکرد باتری بالا می‌برد. حالا متوجه می‌شویم که دلیل وزن نسبتاً سنگین ردمی 9 تی نیز همین باتری است.

مشخصات فنی Xiaomi Redmi 9T

همچنین شیائومی این باتری را تا ۴ سال نیز ضمانت می‌کند. این گوشی از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین قابلیتی‌های این گوشی، عملکرد شارژدهی آن است. کمپانی شیائومی ادعا می‌کند با یک بار شارژ می‌توانید تا چندین روز از گوشی خود استفاده معمول داشته باشید، در واقع این ادعا درست بوده و باتری آن می‌تواند به‌راحتی 1 روز و نیم دوام بیاورد. اگر استفاده سنگین هم داشته باشید، 1 روز کامل به شارژ مجدد نیاز پیدا نمی‌کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 9 تی از نظر صدا و قابلیت‌های اتصال

شیائومی در سال‌های اخیر به بخش اسپیکر گوشی‌های خود اهمیت زیادی می‌دهد و مشخصات فنی Xiaomi Redmi 9T نیز این موضوع را تایید می‌کند. در ردمی 9 تی دو اسپیکر استریو دیده می‌شود؛ یکی در لبه بالای گوشی و دیگری در لبه پایینی تعبیه شده است.

اسپیکر استریو برای محصولی در این رنج قیمتی یک برگ برنده محسوب می‌شود. از نظر عملکرد اسپیکر ردمی 9T هم باید گفت که صدای خیلی فراگیری دارد و هم اینکه جزئیات صدا به‌خوبی در آن شنیده می‌شوند.  باید گفت کیفیت اسپیکر در این محصول از آن چیزی که تصورش را دارید بهتر است.

ردمی 9 تی دارای سنسور مادون قرمز و NFC  نیز بوده و تنها ویژگی از دست رفته Redmi 9T در مقایسه با همتای سری نوت خود که رونمایی شده، پشتیبانی از شبکه 5G است. به هر حال این موضوع هم با قیمتی که برای گوشی ردمی 9T شیائومی که در نظر گرفته شده جبران می‌شود.

مشخصات فنی Xiaomi Redmi 9T

مشخصات ردمی 9 تی

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. ردمی 9 تی همچنین از وای فای، بلوتوث نسخه 5.0، جی‌پی‌اس، رادیو و پورت USB Type-C 2.0 پشتیبانی می‌کند.

قیمت ردمی 9 تی شیائومی

این گوشی از زمان عرضه تاکنون نوسان قیمت زیادی نداشته است و البته با توجه به اینکه در رده اقتصادی بازار قرار دارد، کاربران از همان اول انتظار قیمت زیادی هم نداشتند. قیمت شیائومی ردمی 9T در بازارهای جهانی، حدود 204 دلار است. البته همان‌طور که می‌دانید، قیمت گوشی به نسبت نسخه‌های رم و حافظه تغییر می‌کند.

سوالات متداول

قیمت ردمی 9 تی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی ردمی 9 تی در بازار ایران، حدود 4.900.000 تا 5.600.000 تومان تعیین شده است.

آیا ردمی 9 تی ارزش خرید دارد؟

این گوشی اقتصادی به نسبت قیمت، مشخصات خوبی دارد و برای نیازهای کاربر معمولی که به اجرای بازی و برنامه‌های سنگین نیاز ندارد، مناسب است. اما در نظر داشته باشید که از زمان عرضه این گوشی نزدیک به دو سال می‌گذرد. بنابراین، شامل پشتیبانی‌ نسخه‌های نرم‌افزاری جدیدتر نمی‌شود. ضمن اینکه گوشی‌های دیگری نیز در بازار در رنج قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان وجود دارند که آنها نیز برای کاربران عادی مناسب هستند. در نهایت، تصمیم‌گیری با شماست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ردمی 9T شیائومی (Xiaomi Redmi 9T) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو