وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!


منبع: برترین ها

17

1401/9/4

18:54


تیم ملی قطر در دومین مسابقه خود مقابل سنگال تن به شکست داد.

ورزش سه: تیم ملی قطر در دومین مسابقه خود مقابل سنگال تن به شکست داد.

در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی قطر به مصاف سنگال رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!


جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه A
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) - ساعت ۱۶:۳۰ - تماشاگر:
داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)/ کمک‌ها: پائو سبریان دیویس (اسپانیا) روبرتور دیاز پرز دل پالمار (اسپانیا) ،‌ داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: هرناندز هرناندز (اسپانیا)
تیم ملی قطر:
مشعل برشام، اسماعیل محمد، بوعلام خوخی، عبدالکریم حسن (۶۹ عبدالعزیز حاتم)، پدرو میگوئل، حسن الهیدوس، کریم بوضیاف، آسیم مادیبو، همام الامین،  اکرم عفیف و المعز علی
سرمربی: فلیکس سانچز

 

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

تیم ملی سنگال:
ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، یوسف سابالی، عبدالله دیالو، اسماعیل جیکوبز (۷۷ پاپه آبو سیسه)، کریپین دیاتا ( ۶۳ پاته سیس)، نامپالیس مندی (۷۸ پاپه سار)، ادریس گانا گویه، اسماعیل سار( ۷۴ ایلمان اندیایه) ، فامارا دیدیو (۷۴ احمدو بامبا دینگ)  بولایه دیا  
سرمربی: آلیو سیسه

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

 اخطار ها:
قطر:  اسماعیل محمد (۲۰) حمام الامین (۲+۴۵)

سنگال: بولایه دیا (۳۰) اسماعیل جیکوبز ( ۵۳)

شرح گل:


سنگال ۱ - قطر ۰ : دقیقه ۴۱:
قطر توانسته بود تا اواخر نیمه سنگال را به خوبی کنترل کند اما یک اشتباه فردی از بوعلام خوخی در تخمین محل فرود توپ باعث شد او به زمین بیفتد و ارسال دیاتا بعد از برخورد با او جلوی پای بولایه دیا قرار گیرد و او هم با یک ضربه دقیق اولین گل برشام دروازه بان قطر را در جام‌جهانی به او هدیه دهد.

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

قطر ۰ - سنگال ۲ دقیقه ۴۸: 

شیرها یک ضربه کرنر تمرین شده را روی تیر نزدیک ارسال کردند و دیدیو با یک شیرجه و چرخش سر خوب توپ را به تور رساند. ضربه کرنر جیکوبز این بار دقیقا روی نقطه‌ای فرود آمد که فامارا دیدیو انتظار آن را می کشید و او با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه برشام را برای بار دوم باز کرد

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

 

قطر ۱ - سنگال ۲دقیقه ۷۸: 
ارسال دقیق و خوب از اسماعیل محمد مدافع قطر در میانه های محوطه سنگال فرود آمد و محمد مونتاری توپ را به تور رساند. بازیکن تعویضی تنها چهار دقیقه بعد از ورود به زمین پاسخ اعتماد مربی را داد و توپ را وارد دروازه سنگال کرد تا اولین گل قطر در تاریخ جام جهانی به وسیله یک بازیکن تعویضی به ثمر برسد.

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

قطر ۱ - سنگال ۳دقیقه ۸۴:

گل سوم سنگال به قطر توسط شیخ دیِنگ زده شد.

وداع زود‌ هنگام قطر از جام جهانی!

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: فرار سریع از یوسف سابالی در جناح راست از زمین خودی شروع شد. پاس در عرض او برای دیا ارسال شد اما این بازیکن ناکام در کنترل توپ بود و توپ به مندی رسید ولی ضربه این بازیکن هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: کریپین دیاتا به خوبی اسماعیل محمد را از پیش رو برداشت و از جناح چپ وارد محوطه قطر شد و در ادامه با یک  شوت پرقدرت شانس خود را امتحان کرد اما ضربه او با واکنش برشام به کرنر رفت.

دقیقه ۲۴: بعد از گذشت تقریبا نصف زمان بازی در این نیمه یخ بازی با یک و دوی گویا و دیا پشت محوطه قطر شکست اما ضربه گویا از قوس محوطه با فاصله بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: ضد حمله سریع و اولین خطر جدی از سمت بازیکنان قطر به برخورد و سرنگونی عفیف درون محوطه ختم شد. این باعث شد فریاد تمام استادیوم بلند شود و از متیو لاهوز انتظار داشتند نقطه پنالتی را نشان دهد. لاهوز اما با خونسردی به اکرم عفیف نزدیک شد و به او توضیح داد که او خودش را در مسیر و برای گرفتن پنالتی قرار داده اعتراض عفیف و هواداران هم به جایی نرسید و متیو دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۶۲: عبدالکریم حسن با یک ضربه روی پای راست ناگهانی از پشت محوطه سنگال همه را غافلگیر کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیره دروازه به بیرون رفت تا قطری‌ها همچنان در حسرت اولین گل جام جهانی باشند.

دقیقه ۶۳: در نیمه دوم اکرم عفیف نقشی پررنگ تر نسبت به نیمه اول بازی می‌کند و بلاخره در دقیقه ۶۳ توانست اولین خطر جدی را برای قطری ها ایجاد کند اما مندی دروازه‌بان سنگال با یک دست توپ را به کرنر فرستاد تا اولین ضربه در چارچوب قطر ثمری برای آنها نداشته باشد.

دقیقه ۶۸: قطر چیزی برای از دست دادن ندارد و حالا دقایقی است که فشار زیادی روی دروازه سنگال می آورد. اسماعیل محمد دومین ضربه در چارچوب قطر در این جام جهانی را در دقیقه ۶۸ زد اما بازهم مندی با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳ + ۹۰: حرکت پا به توپ المعز علی پشت محوطه سنگال و ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

حواشی:

*در دقیقه ۱۹ روی ضربه کرنر سنگال میگل پدرو و دیالو از ناحیه سر باهم برخورد داشتند و داور فوری در سوت خود دمید تا به وضعیت آنها رسیدگی شود و به همین دلیل بازی برای دقایقی متوقف شد.

*گل دیدیو دومین گل تاریخ سنگال در جام جهانی از روی نقطه کرنر بود.

*دیدیو با ۲۹ سال ۳۴۵ روز مسن‌ترین گلزن سنگالی جام لقب گرفت.

*قطر بعد ۱۶۵ دقیقه توانست به وسیله اکرم اولین ضربه در چارچوب را در جام جهانی ثبت کند.

*سنگال بعد از ۲۶۹ دقیقه ناکامی در گلزنی موفق به باز کردن دروازه حریف شد.

 

 

نظرات


تصویری


ویدئو