معرفی فیلم بعد از آفتاب 2022 (Aftersun) | داستان، بازیگران، نمرات و جوایز

معرفی فیلم بعد از آفتاب 2022 (Aftersun) | داستان، بازیگران، نمرات و جوایز


منبع: پلازا

45

1401/9/4

21:12


معرفی فیلم بعد از آفتاب 2022 (Aftersun) | داستان، بازیگران، نمرات و جوایز

فیلم بعد از آفتاب 2022 یک فیلم درام آمریکایی است که در اکتبر 2022 منتشر شد. در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم سینمایی After Sun 2022 می‌پردازیم.

فیلم بعد از آفتاب 2022 که به تازگی منتشر شده، اثری درباره رابطه یک پدر و دختر است. نویسنده و کارگردان این فیلم شارلوت ولز (Charlotte Wells) است و بازیگرانی چون پل مسکال (Paul Mescal)، فرانکی کوریو (Frankie Corio) و سلیا رولسون-هال (Celia Rowlson-Hall) در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند. ژانر فیلم درام است و مدت زمان فیلم بعد از آفتاب ۲۰۲۲ نیز 101 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم بعد از آفتاب 2022 می‌‌پردازیم و اطلاعاتی راجع به تاریخ اکران، داستان و بازیگران آن به شما ارائه می‌دهیم. در انتها نیز مروری بر نقد و نظرات منتقدان نسبت به این فیلم و جوایزی که تا کنون دریافت کرده است، خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

 تاریخ اکران فیلم بعد از آفتاب 2022

فیلم سینمایی After Sun 2022

فیلم سینمایی After Sun 2022 اولین بار در جشنواره فیلم کن و به‌عنوان بخشی از هفته بین‌المللی منتقدان اکران شد و جایزه هیئت داوران را دریافت کرد. پس از آن در چندین جشنواره سینمایی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبرا، جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن، جشنواره فیلم تیلوراید، جشنواره فیلم تورنتو، جشنواره فیلم لندن، جشنواره نیویورک و جشنواره ادلاید نیز اکران شد.

این فیلم در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هند، ایرلند، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و کشورهای آمریکای لاتین توسط کمپانی Mubi و در آمریکا و کانادا توسط کمپانی A24 منتشر شد. تاریخ اکران فیلم بعد از آفتاب 2022 در آمریکا برابر با 21 اکتبر 2022 (29 مهر 1401) و در انگلستان برابر با 18 نوامبر 2022 (27 آبان 1401) است.

داستان فیلم سینمایی After Sun 2022

بررسی افتر سان ۲۰۲۲

خلاصه ی فیلم بعد از آفتاب 2022 از این قرار است که سوفی ماجراهای اتفاقاتی که بیست سال پیش و در دوران کودکی در جریان یک سفر به همراه پدرش برایش رخ داده بود را مرور می‌کند. درحالیکه سوفی تلاش می‌کند چیزهایی که درباره پدرش می‌دانست را با ندانسته‌هایش تطبیق دهد، خاطره‌های واقعی و خیالی مانند تکه‌های پازل سر جای خود قرار می‌گیرند.

بازیگران فیلم بعد از آفتاب ۲۰۲۲

فیلم سینمایی After Sun 2022 اولین اثر شارلوت ولز است. او این اثر را یک «بیوگرافی احساسی» می‌خواند. این فیلم در کشور ترکیه فیلمبرداری شد و جالب است بدانید بازیگر کودک این فیلم، فرانکی کوریو، از بین 800 بازیگری که برای این نقش داوطلب شده بودند، انتخاب شد. این فیلم اولین تجربه بازیگری این هنرمند 12 ساله است. در ادامه به بیوگرافی دو بازیگر اصلی دیگر این فیلم یعنی پل مسکال و سلیا روسون-هال می‌پردازیم و سپس مروری بر سایر بازیگران و نقش‌هایشان خواهیم داشت.

 پل مسکال در نقش کالوم

معرفی فیلم بعد از آفتاب 2022

پل مسکال بازیگر ایرلندی متولد 2 فوریه 1996 برابر با 13 بهمن 1374 است. او پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی لیر (The Lir) در نمایش‌های مختلفی چون گتسبی بزرگ نقش‌آفرینی کرد. اما حضور در مینی سریال آدم‌های معمولی (Normal People 2020) بود که باعث ورود مسکال به دنیای شهرت شد و همچنین نظر منتقدان متعددی را به او جلب کرد. مسکال برای بازی در این مینی سریال یک جایزه بفتا دریافت کرد و نامزد دریافت جایزه پرایم تایم امی شد.

اولین فیلم سینمایی‌ای که مسکال در آن هنرنمایی کرد نیز فیلم دختر گمشده (The Lost Daughter) محصول سال 2021 بود. او در سال 2022 علاوه بر فیلم بعد از آفتاب، در فیلم درام روانشناختی God’s Creatures نیز حضور داشت.

سلیا رولسون-هال در نقش بزرگسالی سوفی

نقد فیلم بعد از آفتاب ۲۰۲۲

سلیا رولسون-هال کارگردان، رقصنده، طراح رقص و بازیگر آمریکایی است. او تا کنون به‌عنوان طراح حرکات موزیک ویدیوها و آگهی‌های بازرگانی متعددی فعالیت کرده است. علاوه بر این، رولسون-هال تا کنون چندین فیلم کوتاه را نیز کارگردانی کرده است. اولین فیلم بلندی که سلیا رولسون-هال ساخت MA نام دارد. این فیلم در سال 2015 منتشر شد و رولسون-هال در آن به‌عنوان بازیگر هم نقش‌آفرینی می‌کند. فیلم‌ Valencia محصول 2013 و فیلم کوتاه Sea Meadow محصول 2011 نیز برخی از دیگر آثار او به‌عنوان بازیگر هستند.

سایر هنرپیشگان فیلم بعد از آفتاب 2022 عبارتند از:

  • فرانکی کوریو (Frankie Corio) در نقش کودکی سوفی
  • بروکلین تولسون (Brooklyn Toulson) در نقش مایکل
  • سالی مشام (Sally Messham) در نقش بلیندا
  • اسپایک فیرن (Spike Fearn) در نقش اولی
  • هری پردیوس (Harry Perdios) در نقش توبی
  • روبی تامپسون (Ruby Thompson) در نقش لورا
  • ایتن جیمز اسمیت (Ethan James Smith) در نقش اسکات
  • کیلی کلمن (Kayleigh Coleman) در نقش جین

نقد و نمرات فیلم سینمایی After Sun 2022

نمرات فیلم سینمایی After Sun 2022

فیلم بعد از آفتاب 2022 پس از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نمرات مثبتی از آن‌ها دریافت کرد. این فیلم در سایت راتن تومیتوز بر اساس نظرات 157 منتقد، امتیاز مثبت 97 درصدی را دریافت کرد. این وبسایت درباره فیلم بعد از آفتاب اینگونه می‌نویسد: «با بازی فوق‌العاده فرانکی کوریو، بعد از آفتاب ماهرانه مخاطبان را به نقطه تلاقی خاطرات ما از عزیزانمان و چیزی که آن‌ها در واقعیت هستند، هدایت می‌کند.» امتیاز فیلم سینمایی After Sun 2022 در متاکریتیک 95 از 100 و در آی‌ام‌دی‌بی نیز 7.7 از 10 است. در ادامه نقد فیلم بعد از آفتاب ۲۰۲۲ توسط منتقدان را مشاهده می‌کنید.

The Observer/ مارک کرمود: 100

یک اثر جسورانه و پرماجرا از لحاظ سبکی، این فیلم بلوغ زیبای بی‌ریا و در عین حال از لحاظ عاطفی پیچیده، مضامین عشق و فقدان را چنان ماهرانه از هم جدا می‌کند که گویی تصادفی این کار را کرده. گول نخورید؛ ولز دقیقا می‌داند دارد چه می‌کند و داستان‌گویی او همانقدر که نافذ است، دقیق هم هست.

Total Film / مت مایتوم: 100

ولز فیلمی خلق کرده که قبل از اینکه بفهمید چه کار می‌خواهد بکند، شما را مبهوت می‌کند.

The Independent / کلاریس لوگری: 100

ذهن، اغلب، خاطرات را به پیشگویی تبدیل می‌کند. رنگ‌ها تشدید می‌شوند. احساسات تقویت می‌شوند. حتی حرف زدن درباره‌اش هم سخت است چه برسد به تجسم آن. برای همین است که فیلم بعد از آفتاب 2022، اولین اثر فیلم‌ساز اسکاتلندی، شارلوت ولز، بسیار شگفت‌انگیز است. او چیزهای غیرقابل ثبت را به تصویر کشیده. او برای توصیف احساسی که به نظر می‌رسد همیشه فراتر از درک ماست، کلمه و تصویر پیدا کرده است.

ژانر فیلم بعد از آفتاب 2022

The Irish Times / دونالد کلارک: 100

بزرگترین دستاورد فیلم بعد از آفتاب 2022 آشکار کردن تدریجی قریب الوقوع بودن یک تراژدی است که اگرچه هرگز صریحا تأیید نمی‌شود، با آخرین تصویری که می‌بینیم، غیرقابل اجتناب به‌نظر می‌رسد. به سختی می‌توان از فیلم دیگری نام برد که این ترفند را تا این حد مؤثر انجام داده باشد.

Empire / بث وب: 100

فقط یک فیلم نادر و خاص می‌تواند این حد از ظرافت را در خود جمع کند: احساسی که تا مدت‌ها پس از لحظه‌های پایانی دردناک تأثیرگذار فیلم، باقی می‌ماند. اینکه فیلم بعد از آفتاب اولین فیلم فیلم‌ساز بریتانیایی، شارلوت ولز است، تنها به موفقیت‌های آن می‌افزاید.

The Globe And The Mail / بری هرتز: 97

فیلم بعد از آفتاب با چنان شدت عاطفی و چنان قدرت دراماتیک چشمگیری شما را دو نیم می‌کند که من فقط می‌توانستم بنشینم و با اشک‌های اجتناب‌ناپذیرم مقابله کنم.

ABC News / پیتر ترورز: 90

با تشکر از شارلوت ولز اسکاتلندی برای ساخت بهترین فیلم سال به‌عنوان اولین اثرش در نقش نویسنده و کارگردان. و با تشکر از پل مسکال و فرانکی کوریوی کوچک که به طرز جالب، تأثیرگذار و سرزنده‌ای به این داستان پدر دختری زندگی بخشیدند.

جوایز و افتخارات فیلم بعد از آفتاب 2022

همانطور که تا کنون نیز اشاره کردیم، فیلم سینمایی After Sun 2022 اثر موفقی است که در جشنواره‌های سینمایی متعددی به نمایش درآمده و افتخارات زیادی کسب کرده است. جوایزی که فیلم بعد از آفتاب تا کنون برنده شده را می‌توانید در جدول پایین مشاهده کنید. علاوه بر این جوایز، احتمال دارد این فیلم جوایز دیگری چون گاتهام و جوایز ایندیپندنت اسپیریت را نیز دریافت کند اما نتایج این جوایز هنوز اعلام نشده است.

جشنواره/مراسمجایزهدریافت کننده
جشنواره بین‌المللی فیلم کنجایزه فرنچ تاچ هیئت داورانشارلوت ولز
جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخجایزه سینه ویژنفیلم Aftersun
جشنواره فیلم سارایووجایزه ویژه برای ترویج برابری جنسیتیفیلم Aftersun
جشنواره آمریکایی فیلم دیوویل (Deauville)جایزه بزرگفیلم Aftersun
جشنواره آمریکایی فیلم دیوویل (Deauville)جایزه منتقدانفیلم Aftersun
جشنواره فیلم مونت‌کلرجایزه فیلم داستانیفیلم Aftersun
جشنواره اروپایی فیلم سویل (Seville)جایزه موج‌های جدید برای بهترین فیلمفیلم Aftersun
جوایز فیلم مستقل بریتانیا (BIFA)بهترین سینماتوگرافیگرگوری اوک (Gregory Oke)
جوایز فیلم مستقل بریتانیا (BIFA)بهترین تدوینبلر مک‌کلندون (Blair McClendon)
جوایز فیلم مستقل بریتانیا (BIFA)بهترین نظارت موسیقیلوسی برایت (Lucy Bright)

کلام آخر

مدت زمان فیلم بعد از آفتاب ۲۰۲۲

در این مقاله به بررسی افتر سان ۲۰۲۲ پرداختیم؛ از داستان و بازیگران آن صحبت کردیم و مروری بر نظرات منتقدان و همچنین جوایز دریافتی این فیلم داشتیم. فیلم بعد از آفتاب 2022 اثری درام با بازی پل مسکال است که عملکرد بسیار موفقی در جلب نظر منتقدان داشته است. آیا شما تریلر فیلم بعد از آفتاب 2022 را دیده‌اید؟ آیا قصد دانلود فیلم سینمایی After Sun 2022 را دارید؟ در بخش پایین و در قسمت دیدگاه‌ها به ما بگویید که آیا تماشای این فیلم را به خوانندگان پلازا پیشنهاد می‌کنید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو