بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 و تمام دوران

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 و تمام دوران


منبع: فیگار

31

1401/9/5

02:42


بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی یا سوال بهترین فیلم های اکشن و تخیلی کدام هستند بسیار پر جست و جو است. با ما و معرفی بهترین فیلم علمی تخیلی…

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 و تمام دوران

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی یا سوال بهترین فیلم های اکشن و تخیلی کدام هستند بسیار پر جست و جو است. با ما و معرفی بهترین فیلم علمی تخیلی جهان بمانید.

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی

هر سال وقتی به ماه آبان و آذر می‌رسیم بسیاری از دوست‌داران سینما و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022 به دنبال بهترین فیلم علمی تخیلی 2022 هستند تا فیلم های علمی تخیلی مورد انتظار 2022 که باید ببینند و لذت دو علم را با تماشای آن‌ها ببرند.

فیلم‌های علمی تخیلی، طرفداران بسیار زیادی دارند و همین امر، باعث شده در طول این سال‌ها، کارگردانان و فیلم‌سازان مطرح جهان، به ساخت فیلم‌های مختلف در این ژانر، بپردازند.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم ها در سال 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

جان گرفتن دنیای سینما در تجارت به عنوان یک صنعت در سال 2022، دل فیلمسازان سینما را به ساخت فیلم‌های بیشتر قرص کرده است. در نوشتار پیش روی شما هم قرار است از فیلم های علمی تخیلی که در سال 2022 منتشر شده‌اند و طرفداران بسیاری هم داشته‌اند؛ فیلم‌های ابرقهرمانی، اکشن، جنایی، فانتزی، انیمیشن، علمی تخیلی را معرفی کنیم. فیلم های علمی تخیلی مورد انتظار 2023 شما در سال بعد کدام عناوین خواهند بود؟

سال 2022 را از نظر سینمایی می‌توان سال اکران تعداد زیادی از بلاک‌باسترهای بزرگ دانست که مخاطبان انتظارشان کشیده بودند. تنوع آثار بهترین فیلم‌های علمی تخیلی 2022 هم جالب توجه است. سال 2022 در ژانر علمی تخیلی هواداران آثار مستقل و روشنفکرانه‌تر را هم دست خالی نخواهد گذاشت، همانطور که عاشقان ژانر وحشت سال جذابی را پیش رو داشتند.

ما امروز، در این نوشتار، سعی کردیم در کنار شما، به معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 پرداخته و شما را، از خلاصه داستان آن‌ها، مطلع سازیم. اگر شما نیز، علاقه‌مند به این ژانر هستید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر این نوشته، همراه ما بمانید.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 و تمام دوران

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

فهرست عناوینی از بهترین فیلم های سینمایی علمی تخیلی 2022 که باید قبل از هر فیلم دیگری به عنوان بهترین فیلم علمی تخیلی سال 2022 ببینید را در یک نگاه در لیست زیر ببینید و با کلیک روی هر کدام به معرفی آن‌ها منتقل می‌شوید تا اطلاعات لازم را درباره‌ی آن‌ها کسب کنید:

 

فیلم‌های علمی تخیلی، نوعی فیلم هستند که به بینندگان تجربه جدیدی از درام ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با مشاهده آنها به موضوعات جدیدی دست پیدا کنید. این فیلم‌ها، ذهن مخاطب را با موضوعات ماورا طبیعی (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022)، غیرعادی و تخیلی آشنا می‌کند که شاید واقعیت نداشته باشند. در ادامه توجه شما را به بهترین فیلم های جدید علمی تخیلی 2022 جلب خواهیم کرد.

مقالات مکمل:

بررسی علمی فیلم ها در مورد فضا و زمان

بهترین سریال ها با موضوع جهان های موازی

Jurassic World: Dominion

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

قلمرو، یکی از بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی به شمار می‌رود. این اثر، ساخته کارگردان توانا و بااستعدادی، به نام Colin Trevorrow است. این فیلم که قرار است، در ژانر علمی، تخیلی ساخته و در تاریخ June 10, 2022 اکران شود، داستان دوره ژوراسیک را به تصویر می‌کشد. زاویه دیدی متفاوت از، دنیای دایناسورها، در این اثر، قابل مشاهده خواهد بود.

Avatar 2

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

در سال 2009 محصولی به نام آواتار ساخته و اکران شد. James Cameron تصمیم دارد، در تاریخ December 16, 2022 از آواتار 2 رونمایی کند. این محصول که یکی از جذاب‌ترین فیلم علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، ادامه‌ای بر داستان سری قبل است.

در این فیلم جذاب و دیدنی، بازیگران با استعداد و توانایی چون Kate Winslet, Michelle Yeoh, Zoe Saldana, Vin Diesel, Stephen Lang ایفای نقش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بررسی علمی و معرفی بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان

Megalopolis

فیلم شهر بسیار بزرگ، ساخته Francis Ford Coppola  و مناسب مخاطبان بالای 13 سال است. این فیلم، که انتظار می‌رود، در سال 2022 اکران شود، بهترین فیلم علمی تخیلی به حساب می‌آید.

این فیلم که بازیگرانی چون Zendaya, Cate Blanchett, Oscar Isaac در آن ایفای نقش کرده‌اند، داستان یک معمار را روایت می‌کند، که قصد دارد، شهر نیویورک را، بعد از وقوع حادثه تلخی که، برایش رخ داده و حالا به ویرانه‌ تبدیل شده است، بازسای کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های فانتزی و علمی تخیلی نتفلیکس

بررسی و معرفی بهترین مستند های علمی تخیلی جهان

Black Adam

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

آدم سیاه، به کارگردانی Jaume Collet-Serra قرار است در تاریخ July 29, 2022 اکران شود. با وجود اینکه، اطلاعی از فیلم‌نامه این اثر، در دسترس نیست، اما می‌دانیم این فیلم، براساس یک ضد قهرمان، یا به عبارتی، بلک آدام، شکل گرفته است.

ستارگانی چون Sarah Shahi, Dwayne Johnson, Pierce Brosnan  در این فیلم، نقش آفرینی کرده و قرار است این اثر را، به بهترین فیلم علمی تخیلی 2022 تبدیل کنند.

نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022

Santa Claus Conquers the Martians

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

فیلم بابانوئل مریخی‌ها را فتح یا تسخیر می‌کند، پنجمین فیلم علمی تخیلی 2022 موجود در فهرست این مقاله از فیگار است. این اثر به کارگردانی Scott Young محصولی جدید از آمریکا است، که انتظار می‌رود، در سال 2022 اکران شود.

بابانوئل، بعد از وقوع فاجعه بزرگی که کریسمس را تحت الشعاع قرار داده، بسیار ناامید شده و برای بازپس گرفتن هویت خود، به ناچار، به مریخ سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین زوج علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های تخیلی عاشقانه

X: The End Time

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

فیلم زمان پایان بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی محسوب می‌شود. این فیلم، به نویسندگی و کارگردانی Sean GK قرار است، در تاریخ July 22, 2022 اکران شود. در این اثر، بازیگرانی چون Kristanna Loken, Costas Mandylor, Jessica Morris  ایفای نقش کرده‌اند.

داستان این فیلم، براساس کشف یک متخصص طالع بینی، شکل گرفته است. لو دیوت، متوجه تغییرات عجیب و غریبی در آسمان می‌شود. انفجارهای پی‌درپی، در سطح خورشید و دیگر اجرام آسمانی که رخ می‌دهند، او را نگران کرده است.

شخصیت اصلی داستان، می‌خواهد این خبر را، به گوش همه برساند، اما حتی نزدیکان لو نیز، او را باور ندارند و فکر می‌کنند دچار توهم شده است. اما لو، دست از تلاش برنمی‌دارد. او سرانجام، موفق می‌شود که پناه‌گاهی را برای روز واقعه، آماده کند.

الکسیس، دوستان و نزدیکان وی، که جایی برای پناه گرفتن نداشتند، از پناه‌ بردن به مکان امن لو، بسیار خوشحال شدند. در این بین، تخمین زده شد، که 80 درصد از جمعیت جهان، ناگهان در یک روز، ناپدید شدند.

انسان‌های باقی مانده، در تلاش هستند که قهرمانی را برای خود انتخاب کرده و به همه معرفی کنند. در این میان، الکسیس با سال‌ها آموزش، توسط پدرش، تصمیم دارد امید را به بازماندگان این واقعه، برگرداند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های علمی تخیلی ترکی

بهترین فیلم های روانشناختی علمی تخیلی

Alien Planet

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی 2022

سیاره بیگانه، نام اثر Alan Maxson است، که در تاریخ June 22, 2022 اکران می‌شود. در این فیلم، که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، Alexandra Bokova, Naiia Lajoie, Hunter C. Smith حضور دارند.

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، به روایت داستان بروشیت، جنگ‌جوی کامین، می‌پردازد. بروشیت، به دنبال ویال، برای برگرداندن زندگی دوباره، به خانه‌اش، به روکاچی، سفر می‌کند. اما ساکنان این سیاره خطرناک، با برپا کردن میدان جنگ گسترده‌ای، نمی‌گذارند او راحت، از آنجا عبور کند.

بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien

Aurora

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

فیلم شفق قطبی، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 در ژانر علمی، تخیلی ساخته Lazar Bodroza است. این فیلم با نقش آفرینی Megan Fox قرار است در سال 2022 اکران شود.

داستان این اثر، براساس یک بانوی فضانورد، شکل گرفته است. این فضانورد، برای نظارت بر طوفان‌های خورشیدی که زمین را به خطر می‌اندازد، در فضا مستقر شده است. او در این بین، متوجه ضربه‌های ناشی از طوفان‌های خورشیدی، که در حال خم شدن هستند، می‌شود.

Black Panther: Wakanda Forever

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، فانتزی
  • کارگردان: رایان کوگلر

در این فیلم، ما با داستان آتلانتیس و مردمان وی آشنا خواهیم شد. ما مشاهده می‌کنیم که این افراد، تمدن بسیار پیشرفته‌ای دارند. بااین‌حال، آن‌ها به دنبال ویبرانیوم می‌روند. درگیری شدیدی میان این دو ملت شکل می‌گیرد. حقیقتا این فیلم جدید علمی تخیلی 2022 یکی از بهترین ها می‌باشد که باید دیده شود و از دیدنش لذت برد. این فیلم از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022 استودیو مارول است که باید ببینید و از آن لذت ببرید.

بهترین فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی ضدنژادپرستی

Transformers 7: Rise of the Beasts

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

تبدیل شوندگان به کارگردانی Steven Caple Jr توانسته در قسمت‌های گذشته، بسیار خوب عمل کند و به همین خاطر با جذب مخاطب بالا روبه‌رو است. ظهور جانوران، نیز یکی دیگر از داستان‌های این مجموعه است. در این فیلم ستارگانی چون Ron Perlman, Anthony Ramos, Luna Lauren Velez, Peter Cullen حضور دارند.

طرح این اثر که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 محسوب می‌شود، همچنان ناشناخته است و اطلاعی از آن، در دسترس نیست. اما می‌دانیم، قرار است در تاریخ June 24, 2022 اکران شود. این فیلم، براساس گزارش Transformers spinoff Beast Wars که ربات‌های تبدیل شونده را، در اختیار دارد شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس

بهترین فیلم های پست مدرن علمی تخیلی

Code 8: Part II

بهترین فیلم 2022 علمی تخیلی

Code 8: Part II

این فیلم، به کارگردانی Jeff Chan که قرار است در ژانر علمی، تخیلی ساخته شود، ادامه‌ای برای بخش اول آن است. قسمت گذشته آن، فیلم کوتاهی بود، که به خواست مخاطبان نتفلیکس، بودجه آن از طریقی تامین و به یک فیلم بلند تبدیل شد.

فیلم‌برداری این اثر، از اواخر سال 2021 آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد بخش دوم کد 8 با نقش آفرینی بازیگران توانا و با استعدادی چون Stephen Amell, Robbie Amell در سال 2022 از شبکه نتفلیکس اکران شود.

داستان فیلم، درباره دختری نوجوان شکل گرفته است، که برای رسیدن به عدالت، در مورد پرونده قتل برادرش، به دست افسران پلیس، با این نیروهای فاسد، به مبارزه می‌پردازد.

Escape from Spiderhead

بهترین فیلم های 2022 علمی تخیلی

Escape from Spiderhead

این فیلم به کارگردانی Joseph Kosinski در ژانر علمی تخیلی ساخته و قرار است در سال 2022 از شبکه نتفلیکس پخش شود. در این فیلم ستارگانی چون Chris Hemsworth, Miles Teller, Jurnee Smollett, Mark Paguio, Tess Haubrich حضور دارند.

داستان این اثر، براساس دو جوان شکل گرفته است. این دو نفر، محکوم می‌شوند در مکانی، با گذشته خود روبه‌رو شوند و در این بین بر روی زندانیان، داروهای تغییر احساسات، آزمایش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین شخصیت های زن در فیلم های علمی تخیلی

بهترین فیلم های علمی تخیلی با شخصیت اول زن

Distant

جدیدترین فیلم علمی تخیلی سال 2022

جدیدترین فیلم علمی تخیلی سال 2022
  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: ویل اسپک و جاش گوردون
  • ستارگان: نائومی اسکات، برایان کاوانا-جونز، آنتونی راموس، ریچل بروزناهان

داستان این فیلم علمی تخیلی جدید به این شکل است که یک شخص به طور کاملاً تصادفی، روی یک سیاره بیگانه فرود می‌آید. این فرد که یک معدنچی است، باید تلاش کند تا به هر طریقی زنده بماند.

وی در این مسیر، با چالش‌های زیادی ازجمله خشکی زمین، کمبود اکسیژن و موجودات عجیب‌وغریب روبرو می‌شود. این فیلم جذابیت‌های بسیاری دارد که موجب شده است قبل از اکران خود، افراد زیادی را به خود جذب کرده باشد. این فیلم جدیدترین فیلم علمی تخیلی سال 2022 است که به نظر می‌رسد سر و صدای عجیبی بکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی با ارزش تماشای مجدد (به ترتیب سال انتشار)

Spaceman of Bohemia

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

فیلم فضانورد بوهمیا به کارگردانی Johan Renck در ژانر علمی تخیلی، تابستان 2021 وارد مرحله تولید شد. در این اثر، بازیگرانی چون Adam Sandler, Carey Mulligan, Paul Dano, Isabella Rossellini, Kunal Nayyar حضور دارند.

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 به شمار می‌رود، براساس رمانی با همین نام شکل گرفته است. این اثر اقتباسی، به روایت داستان پسری یتیم، می‌پردازد. او که در حومه چک، بزرگ شده، بسیار خوش‌شانس بوده و قرار است به عنوان اولین فضانورد، شناخته شود.

The Adam Project

بهترین فیلم علمی تخیلی 2022

The Adam Project

فیلم‌برداری این اثر، به کارگردانی Shawn Levy در نوامبر 2020 کلید خورد و در مارس 2021 به پایان رسید. این فیلم قرار است با نقش آفرینی بازیگرانی چون Zoe Saldana, Ryan Reynolds, Jennifer Garner, Catherine Keener, Mark Ruffalo در سال 2022 از شبکه نتفلیکس اکران شود.

داستان این فیلم، درباره مردی است که با سفر به گذشته خود با 13 سالگی خودش روبه‌رو می‌شود. او برای ادامه‌ سفرش، از 13 سالگی خود، کمک می‌گیرد. در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد که ببیننده را متقاعد خواهد کرد فیلم را با اشتیاق بیش‌تری ادامه دهد. پیش‌بینی می‌شود این اثر به یکی از بهترین فیلم های 2022 تبدیل شود.

The Flash

جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022

جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی
  • کارگردان: اندی موسکیتی

بسیاری گفته‌اند که این شخصیت، تقریباً مشابه داستان Flashpoint است. ما در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که بری (Barry) تصمیم می‌گیرد که برای نجات جان مادر خود، در زمان سفر کرده و جلوی مرگ او را بگیرد.

باوجوداینکه او موفق می‌شود در زمان سفر کند، اما دچار مشکلاتی می‌شود که خلاص شدن از آن بسیار سخت است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، تغییر اثر پروانه‌ای یا هرج‌ومرج در زمان آینده است که موجب بروز اتفاقات عجیبی می‌شود. یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2022 که بسیاری از طرفداران ژانر علمی تخیلی و دی سی منتظر این فیلم هستند.

محبوب ترین مکان ها در فیلم های علمی تخیلی و فانتزی

The Matrix

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

مجموعه فیلم‌های ماتریکس را بی هیچ شک و شبه‌ای می‌توان جزء بهترین فیلم های اکشن علمی تخیلی دانست. گرچه این مقاله به بررسی فیلمهای علمی تخیلی برتر سال 2000 به بعد می‌پردازد، اما می‌توانیم با کمی ارفاق و چشم‌پوشی نام قسمت اول مجموعه فیلم‌های ماتریکس را نیز در لیست برترین فیلمهای علمی و تخیلی بگنجانیم. این مجموعه 3 بازیگر اصلی دارد: کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش نئو، کری-آن ماس (Carrie-Anne Moss) در نقش ترینیتی و لورنس فیشبرن (Laurence Fishburne) در نقش مورفیوس.

نقد فیلم ماتریکس 4

داستان فیلم‌های ماتریکس در فضایی روایت می‌شود که خلق هوش مصنوعی توسط انسان سبب شکل‌گیری ماشین‌هایی خودمختار و آگاه شده و بشر را درون یک واقعیت مجازی به نام ماتریکس زندانی کرده‌اند. هر از چند گاهی یک نفر از این ماتریکس فرار می‌کند و توسط هوش مصنوعی تحت تعقیب قرار می‌گیرد. ماتریکس یکی از فرنچایزهای محبوب جهان است که طرفداران بسیاری دارد. چهارمین فیلم ماتریکس به تازگی اکران شده که البته همچون قسمت‌های قبل مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار نگرفته است.

Blade Runner 2049

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی
  • کارگردان: دنیس ویلنوو
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا د آرماس
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

بلید رانر اصلی، یک شاهکار در ژانر علمی‌تخیلی و داستانی پیچیده است. این فیلم ممکن است برای برخی از طرفداران آن‌قدر سخت و دشوار باشد که اصلا آن را نفهمند و دوست نداشته باشند که آن را دوباره تماشا کنند. با این حال، دنباله آن، بلید رانر ۲۰۴۸ از زمینه فیلم اصلی به خوبی استفاده می‌کند و اثری کاملا جذاب را ارائه می‌دهد.

رایان گاسلینگ به عنوان کی، نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد.‌ او یک نیمه ربات و نیمه انسان است که در جستجوی حقیقت پیشینه خود به سر می‌برد. این فیلم بر اساس داستان اصلی ساخته شده است و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا به دنیای متمایز فیلم قبلی بازگردند و در عین حال، داستان احساسی مستقلی دارد که کارگردان آن، دنیس ویلنوو، آن را به نحو احسن با تصاویر جذاب سینمایی ترکیب کرده است.

فیلم بلید رانر» به بحث‌های تماتیک گوناگونی می‌پردازد، اما بزرگ‌ترین‌شان این است که انسان بودن به چه معنایی است؟. فیلم از طریق صحنه‌ی مرگ روی بتی بهمان می‌فهماند که تعریف پیش‌پاافتاده‌ای که ما از انسانیت داریم به شکست محکوم است.

انسانیت به موجودات دوپایی که چشم و ابرو و دهان و دماغ دارند خلاصه نمی‌شود. فیلم می‌گوید انسانیت درباره‌ی ارتباطی است با یکدیگر برقرار می‌کنیم. مهم نیست طرف مقابل از مقوا ساخته شده یا حاصل دستکاری‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی و ژنتیکی است یا از چندتا تکه آهن و پیچ و مهره درست شده یا درون گوشی موبایل‌مان زندگی می‌کند.

Interstellar

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی

میان‌ستاره‌ای یا در میان ستارگان فیلمی علمی-تخیلی و حماسی به کارگردانی کریستوفر نولان است که در ۲۰۱۴ اکران شد. فیلم‌نامهٔ این فیلم را نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته‌است. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است.

از بازیگران معروف این فیلم متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل اروین، الن برستین، مت دیمون، و مایکل کین هستند. ماجرای این فیلم در یک فضای ویران‌شهر جریان دارد که بشریت در تلاش است تا زنده بماند. داستان آن دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای در نزدیکی زحل به کهکشان دیگری سفر می‌کنند تا سیارهٔ قابل سکونتی بیابند.

A.I. Artificial Intelligence

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی

بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی

ای. آی. هوش مصنوعی فیلمی سینمایی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی بر پردهٔ سینماها رفت. تصمیم برای ساخت فیلمی بدین مضمون، آخرین پروژهٔ استنلی کوبریک، کارگردان مطرح سینما قبل از وفات بود که وی کارگردانی این پروژه را از آنجایی که معتقد بود موضوع آن به افکار و فلسفهٔ کارگردانیِ اسپیلبرگ نزدیک‌تر است، به وی پیشنهاد کرده بود و به علت مرگ کوبریک قبل از شروع فیلمبرداری، اسپیلبرگ خود را وقف اتمام این پروژه نمود.

این فیلم یک اثر بسیار فلسفی و در نوع خود کم‌نظیر با موضوعی بکر و ناب بود که جشنواره‌های سینمایی، طبق سنت همیشهٔ خود، به آن از دید تجاری نگریستند. هالی جوئل آزمنت، جود لا، فرانسیس اوکانر، برندن گلیسون و ویلیام هرت در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم، اقتباس از داستان کوتاهی اثر برایان آلدیس است و همچنین اشارات زیادی به داستان مشهور پینوکیو دارد.

Inception

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

بهترین فیلم های اکشن و تخیلی

سرآغاز (در ایران با نام تلقین نیز شناخته می‌شود) یک فیلم اکشن علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نولان تهیه‌کنندگی این فیلم را با همسرش، اما توماس، نیز بر عهده داشته‌است.

در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را ایفا می‌کند که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن‌ها را می‌دزدد. او، که در ایالات متحده تحت پیگرد قانونی است، با پیشنهاد پاک شدن سابقه‌اش در ازای یک کار که غیرممکن به نظر می‌رسد، روبه‌رو می‌شود: تلقین یک ایده به ضمیر ناخودآگاه یک شخص. کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الیوت پیج، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین از گروه بازیگران فیلم هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جهان علمی تخیلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

چه فیلم های علمی تخیلی در سال 2022 در ژانر ابرقهرمانی تولید شده اند؟

خوشبختانه در سال 2022 شاهد اکران فیلم های متنوعی در حوزه فیلم های علمی تخیلی هستیم. فیلم هایی چون بلک آدام و فلش از جمله فیلم های علمی تخیلی و ابرقهرمانی سال 2022 هستند.

مهم ترین معیارهای انتخاب بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 توسط سایت فیگار چیست؟

ما سعی کردیم همه سلیقه‌ها را در فهرست جدیدترین فیلم های علمی تخیلی امسال به عنوان بهترین فیلم های جدید علمی تخیلی 2022 قرار دهیم. در این لیست ژانرهای مختلفی از اکشن گرفته تا ابرقهرمانی را معرفی کرده‌ایم. همچنین امتیازات و بازخوردهای کاربران و منتقدان را هم در نظر گرفته‌ایم تا بهترین لیست از بهترین های علمی تخیلی را در اختیار شما قرار دهیم..

گوناگون فیلم‌های علمی تخیلی بهترین فیلم های 2023 بهترین فیلم ها در سال 2022 بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما فیلم‌های بیشتر ابرقهرمانی اکشن جنایی فانتزی انیمیشن علمی تخیلی سال بعد وحشت Jurassic World Dominion دنیای ژوراسیک قلمرو Avatar 2 آواتار 2 Megalopolis شهر بسیار بزرگ Black Adam آدم سیاه X The End Time زمان پایان Alien Planet سیاره بیگانه Aurora شفق قطبی Black Panther پلنگ سیاه 2 واکاندا تا ابد Code 8 Part II کد 8 بخش 2 Distant دوردست Spaceman of Bohemia فضانورد بوهمیا The Adam Project پروژه آدم The Flash فلش The Matrix Blade Runner 2049 Interstellar A.I. Artificial Intelligence Inception بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022 بررسی علمی فیلم ها در مورد فضا و زمان بهترین سریال ها با موضوع جهان های موازی بررسی علمی و معرفی بهترین فیلم ها درباره یوفو بهترین فیلم های ترسناک درباره بیگانگان بهترین سریال‌های فانتزی و علمی تخیلی نتفلیکس بررسی و معرفی بهترین مستند های علمی تخیلی جهان نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022 بهترین زوج علمی تخیلی تاریخ سینما بهترین فیلم های تخیلی عاشقانه بهترین فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی ترکی بهترین فیلم های روانشناختی علمی تخیلی بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی شبیه Alien فضانورد مارول بهترین فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی ضدنژادپرستی بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس بهترین فیلم های پست مدرن علمی تخیلی نتفلیکس بهترین شخصیت های زن در فیلم های علمی تخیلی بهترین فیلم های علمی تخیلی با شخصیت اول زن دی‌سی نقد فیلم ماتریکس 4 هوش مصنوعی کریستوفر نولان فیزیکدان کرم‌چاله‌ای  استیون اسپیلبرگ ترسناک ترین فیلم های علمی تخیلی بهترین سریال های علمی تخیلی تاریخ سینما بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 بررسی و معرفی بهترین مفاهیم علمی تخیلی در سینما معرفی بهترین فیلم های کلاسیک علمی تخیلی بدترین پایان بندی در فیلم های علمی تخیلی نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما فیلم ها و سریال های علمی تخیلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو