فیلم‌هایی کمدی که غمگین هستند

فیلم‌هایی کمدی که غمگین هستند


منبع: فوت و فن

34

1401/9/5

08:00


فیلم‌های کمدی متعددی وجود دارند که به مسائل اجتماعی مختلفی می‌پردازند و بیننده‌ها از آن‌ها به عنوان فیلم‌های کمدی تلخ یاد می‌کنند.

فیلم‌هایی کمدی که غمگین هستند

فیلم‌های کمدی متعددی وجود دارند که به مسائل اجتماعی مختلفی می‌پردازند و بیننده‌ها از آن‌ها به عنوان فیلم‌های کمدی تلخ یاد می‌کنند. با این حال، جدای از این آثار نیز فیلم‌های کمدی‌ای وجود دارند که دارای داستانی غمگین هستند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم هارولد و ماد

Harold and Maude (1971)

Harold and Maude (1971)

فیلم هارولد و ماد (Harold and Maude) محصول سال ۱۹۷۱ میلادی به کارگردانی هل اشبی (Hal Ashby) است. این فیلم داستان پسری ۱۹ ساله را دنبال می‌کند که از افسردگی رنج می‌برد و بارها نیز تلاش کرده تا خودکشی کند. با این حال، او عاشق زنی هشتاد ساله می‌شود و برای مدتی نیز ناراحتی‌اش فروکش می‌کند.

فیلم «هارولد و ماد» ممکن است سرگرم‌کننده‌ترین فیلم این فهرست نباشد و حتی ممکن است برخی از افراد آن را کمدی ندانند. اما کارگردان هل اشبی در این فیلم به افسردگی، فقدان و غیره می‌پردازد و همین نیز باعث شده تا این فیلم ارزش دیدن داشته باشد.

فیلم کلاس هشتم

Eighth Grade (2018)

Eighth Grade (2018)

فیلم کلاس هشتم (Eighth Grade) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می‌رود که اولین تجربه کارگردانی بو برنهام (Bo Burnham) است. این فیلم داستان دختری از کلاس هشتم با بازی السی فیشر (Elsie Fisher) را دنبال می‌کند که در حال به پایان رساندن مدرسه است. انتخاب بازیگران مناسب برای این فیلم از سوی کارگردان سبب شده تا به خوبی دوران بلوغ در این فیلم به نمایش گذاشته شود. با اینکه داستان این فیلم نوشته بو برنهام خنده‌دار است ولی در کنار نقش‌آفرینی جذاب السی فیشر، به اثری تامل‌برانگیز تبدیل شده است.

فیلم مش

M*A*S*H (1970)

M*A*S*H (1970)

فیلم مش (M*A*S*H) محصول سال ۱۹۷۰ میلادی اثری از رابرت آلتمن (Robert Altman) به شمار می‌رود که شاید در طی این چهل سال آن طور که باید برجسته باقی نمانده اما همچنان ارزش دیدن دارد. در این فیلم، الیوت گولد (Elliot Gould) و دونالد ساترلند (Donald Sutherland) نقش‌آفرینی‌های خیره‌کننده و کمدی بسیار خوبی از خودشان در نقش دو جراح جنگ کره را ارائه داده‌اند. با این حال، جدای از جوک‌های بامزه درون این فیلم، ناراحتی شیرین موجود در مرکز داستان باعث شده تا این فیلم جالب‌توجه باشد.

فیلم لیدی برد

Lady Bird (2017)

Lady Bird (2017)

گرتا گرویگ (Greta Gerwig) از جمله بازیگران برجسته به شمار می‌رفت که توانست در سال ۲۰۱۷ میلادی با فیلم لیدی برد (Lady Bird) وارد عرصه کارگردانی شود. اولین تجربه کارگردانی وی اثری خنده‌دار، مرتبط و به شدت دردآور بود. این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی خود گرتا گرویگ است، داستان دختری دبیرستان با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) و رابطه او با دوستش و همچنین مادرش با بازی لوری متکالف (Laurie Metcalf) را روایت می‌کند.

فیلم سفر

The Trip (2010)

The Trip (2010)

فیلم سفر (The Trip) داستان دو کمدین را به تصویر می‌کشد که در کشور بریتانیا سفر می‌کنند، غذاهای خوشمزه می‌خورند و گفتگوهای خنده‌داری را با یکدیگر دارند اما این همه چیز نیست و ناامیدی و یاس موجود در این اثر باعث شده تا در این فهرست از فیلم‌های کمدی غمگین قرار بگیرد. استیو کوگان (Steve Coogan) و راب برایدون (Rob Brydon) نقش‌های اصلی این فیلم را به تصویر می‌کشند و توانستند نقش‌آفرینی خوبی از خودشان ارائه بدهند.

فیلم فارغ‌التحصیل

The Graduate (1967)

The Graduate (1967)

فیلم فارغ‌التحصیل (The Graduate) محصول سال ۱۹۶۷ میلادی در مورد فردی به نام بنجامین برادوک با بازی داستین هافمن (Dustin Hoffman) است که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و حالا نیز به دنبال پیدا کردن هدفی تازه در زندگی خودش است. حالا او با زنی زیبا و احساسی به نام خانم رابینسون آشنا می‌شود و همین رابطه او با این زن بزرگتر از خودش نیز صحنه‌هایی جالب و خنده‌داری را ایجاد کرده است. با این حال، پایان تراژدیک این فیلم سبب شده تا این اثر در این فهرست قرار بگیرد.

فیلم هتل بزرگ بوداپست

The Grand Budapest Hotel (2014)

The Grand Budapest Hotel (2014)

وس اندرسون (Wes Anderson) تاکنون فیلم‌های کمدی غمگین بسیار زیادی ساخته است اما فیلم هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel) محصول سال ۲۰۱۴ میلادی بدون شک یکی از شاهکارهای او در این زمینه به شمار می‌رود. این فیلم در عین اینکه بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌دار است، لحظات ناراحت‌کننده و اندوهگین خودش را نیز دارد.

فیلم یک مرد جدی

A Serious Man (2009)

A Serious Man (2009)

فیلم یک مرد جدی (A Serious Man) در سال ۲۰۰۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و بسیاری از افراد این اثر را به چشم یک فیلم کمدی نمی‌بینند اما بدون شک، این اثر در ژانر کمدی قرار می‌گیرد. این فیلم، برداشت برادران کوئن (Coen brothers) از داستان ایوب است که به شکلی کمدی و با حس شوخ طبعی برای مخاطبان به تصویر کشیده شده است. با این حال، جدای از طنزی که در ابتدای فیلم وجود دارد، پایان فیلم حسی غم‌انگیز دارد که کل داستان آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فیلم در بروژ

In Bruges (2008)

In Bruges (2008)

فیلم در بروژ (In Bruges) اولین تجربه سینمایی کارگردان مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) به شمار می‌رود، کسی که قبلا به عنوان نمایش‌نامه‌نویس فعالیت می‌کرد. این فیلم داستان آدمکش جوانی را دنبال می‌کند که به طور اتفاقی مرتکب یک جنایت می‌شود و حالا او به همراه شریکش در بروژ کشور بلژیک پنهان شده‌اند و در آنجا منتظر ماموریت بعدی خودشان هستند. فیلم «در بروژ» خنده‌دار و در عین حال دردناک است و به مسائلی همچون فقدان و پشیمانی می‌پردازد. نقش‎‌آفرینی کالین فارل (Colin Farrell) و برندن گلیسون (Brendan Gleeson) نیز سبب شده تا این فیلم بهتر و جذاب‌تر باشد.

فیلم حسی از تاریخ

A Sense of History (1992)

A Sense of History (1992)

فیلم حسی از تاریخ (A Sense of History) محصول سال ۱۹۹۲ میلادی از جمله فیلم‌های کمتر شناخته به شمار می‌رود که شایسته توجه بیشتری است. این فیلم کوتاه حدود ۲۶ دقیقه زمان دارد و مطمئنا طرفداران مایک لی (Mike Leigh) و جیم برادبنت (Jim Broadbent) حتما آن را تماشا کرده‌اند.

این فیلم داستان یک ارل انگلیسی را دنبال می‌کند که به شیوه مستندهای بی‌بی‌سی، بیننده‌ها را به گشت و گذاری در ملک بزرگ خود می‌برد. به لطف نویسندگی جیم برادبنت و هجو او نسبت به اشراف بریتانیایی، این فیلم بسیار خنده‌دار است ولی در عین حال، حسی غمگین در آن احساس می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو