شارژ کالا کارت 3 میلیون تومانی برای این خانوارها | از دریافت کالا کارت رایگان جا نمانید

7

1401/9/5

08:01


شارژ کالا کارت 3 میلیون تومانی برای این خانوارها | از دریافت کالا کارت رایگان جا نمانید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالا کارت تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالا کارت از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالا کارت تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالا کارت هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالا کارت می پردازیم.

کالا کارت

چند روز قبل سخنگوی اقتصادی دولت درباره آخرین جزییات طرح کالابرگ الکترونیک و حذف یارانه نقدی اعلام کرده بود؛ به محض اینکه این طرح به طور آزمایشی برای کل مردم یکی از استانهای جنوبی کشور با موفقیت اجرا شود، می‌توان برای کل کشور نیز آن را تعمیم داد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه این طرح مشکلی از نظر تامین منابع ندارد، خاطر نشان کرد: منابع آن از طریق نظام یارانه که ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است، تامین مالی می‌شود. نظام کالابرگ الکترونیکی مشکلی در زمینه تامین مالی ندارد اما چون نظام پرداخت یارانه برای جمعیت زیادی از مردم متاثر می‌کند، لازم بود دولت درباره آماده بودن زیرساخت فنی آن مطمئن شود که تغییر مدیریت در وزارت کار قدری در بهره‌برداری این پروژه تاخیر انداخت.

در همین خصوص روز گذشته دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه، ماه‌ها است که مجلس، اجرای طرح کالا برگ را به دولت تکلیف کرده است، گفت: با پیگیری دکتر قالیباف رئیس مجلس، روز سه شنبه جلسه‌ای برای بررسی فنی زیرساخت ‌این طرح در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. اکنون دیگر تمامی کارشناسان و تیم‌های فنی اذعان دارند که زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح تکمیل شده است و این طرح، هفته‌های آینده در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

برای مجلس مهم است که یارانه اعطایی به مردم در طول زمان بر اثر تورم، ناچیز نشود، البته حق هر شخص است که بین دریافت نقدی یا کالایی یارانه‌ها انتخاب کند.

در همین خصوص احسان خاندوزی وزیر اقتصاد  در مورد جزییات شیوه اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک گفت: این موضوع در حوزه وزارت کار است و این وزارتخانه به سبب مسئولیتی که در حوزه اجرا دارد می‌تواند پاسخگو باشد.

کالا کارت

سخنگوی وزارت صمت از صدور کارتهای اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید کالاهای ایرانی خبر داد.

امید قالیباف، در رابطه با تسهیلات جدید خرید لوازم خانگی گفت: براساس توافقات بعمل آمده قرار است تا سقف 22 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید لوازم خانگی ایرانی به متقاضیان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: این کارتهای اعتباری دارای سه سقف 30 میلیون و 50 میلیون و 100 میلیون تومان است که در 5 بانک صادر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی لوازم خانگی، گفت: متقاضیان می توانند برای خرید به نمایشگاه یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.

به گفته قالیباف متقاضی باید با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی  jahadkala.ir مراجعه و گزینه ثبت طرح ملی را انتخاب و ثبت نام کنند بعد از ثبت نام 5 بانک برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می شوند که فرد می تواند با مراجعه به هر یک از بانکها مدارک لازم را بارگزاری کند.

وی تاکید کرد: صدور کارت ها با توجه به اعتبارسنجی مشتریان توسط سیستم بانکی انجام می شود و در نهایت کارت اعتباری به ادرس متقاضی پست خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت در رابطه با متقاضیان خواستار دریافت کارت اعتباری خرید لوازم خانگی ایرانی، گفت: فعلا در گام نخست زوجین جوان و به تناسب ارزیابی تقاضا افراد دیگری می توانند این کارتهای اعتباری را تهیه کنند.

قالیباف در خصوص سود تسهیلات کارتهای اعتباری نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سود این کارتها 18 درصد و با بازپرداخت سه ساله تعیین شده است. البته باید تاکید کنم که کالاهای خریداری شده در قالب این کارت 5 درصد زیر قیمت بازار فروخته می شود.

وی اضافه کرد: در گام نخست این کارتها برای 250 هزار نفر درنظر گرفته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو