تخصیص اعتبار برای اجرای سومین فصل از برنامه کاوش در آتشکده حسن زوردار

منبع: همگردی

10

1401/9/5

12:07


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، تخصیص اعتبار برای اجرای سومین فصل از برنامه کاوش در آتشکده حسن زوردار صورت گرفت.

سیروس ادیب، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب آتشکده تاریخی حسن زوردار را یکی از مهمترین محوطه های تاریخی در گیلانغرب خواند و اظهار کرد: این محوطه تاریخی در مساحتی حدود 20 هکتار در فاصله 1500 متری ضلع شمالی شهر گیلانغرب واقع شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این محوطه تاریخی، تاکنون دو مرحله کاوش باستان شناسی در آن انجام شده و بزودی فصل سوم کاوش ها هم انجام خواهد گرفت.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب اضافه کرد: طی کاوش هایی که تاکنون در این محوطه باستانی صورت گرفته، شواهدی از دوره های ماد تا قاجار در آن کشف شده و نشان می دهد که این آتشکده در دوره های تاریخی مختلف کاربردهای گوناگونی داشته است.

وی با بیان اینکه در کاوش های پیشین بخش هایی از سازه معماری این آتشکده باستانی به همراه مواد فرهنگی بدست آمده، اعلام کرد: در زمان ساسانیان و اشکانیان این مکان محلی برای پرستش آتش بود اما بعدها در دوره اسلامی تغییر کاربری می دهد و مدتی به کارگاه ذوب فلز تبدیل شده که در کاوش های پیشین وسایلی از آن بدست آمد.

ادیب خاطرنشان کرد: در این راستا، برنامه ادامه کاوش ها در دستور کار مسئولین میراث فرهنگی استان قرار گرفت و حدود چهار میلیارد ریال اعتبار برای کاوش های جدید در آن تخصیص پیدا کرد.

به گفته این مسئول، بزودی با مشخص شدن گروه باستان شناسی کاوش ها در این محوطه باستانی آغاز خواهد شد.

تخصیص اعتبار برای اجرای سومین فصل از برنامه کاوش در آتشکده حسن زوردار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو