آیفون 15 پرو بدون دکمه فیزیکی ارائه می‌شود؛ طرح اپل برای تمام‌لمسی کردن پرچمدار آینده‌!

منبع: تکراتو

8

1401/9/5

13:01


اپل در سری آیفون 15 پرو خود قصد دارد به جای دکمه‌های فیزیکی، از دکمه‌های لمسی مستحکم استفاده کند. بنابراین دکمه‌های فیزیکی را در این سری نخواهیم دید.

آیفون 15 پرو بدون دکمه فیزیکی ارائه می‌شود؛ طرح اپل برای تمام‌لمسی کردن پرچمدار آینده‌!

اپل در سری آیفون 15 پرو خود قصد دارد به جای دکمه‌های فیزیکی، از دکمه‌های لمسی مستحکم استفاده کند. بنابراین دکمه‌های فیزیکی را در این سری نخواهیم دید.

چند ماهی است که اپل گوشی های سری آیفون 14 و آیفون 14 پرو را وارد بازار کرده است. جانشین این سری، سری گوشی‌های آیفون 15 تقریبا یک سال تا معرفی شدن فاصله دارد، اما در حال حاضر شایعات در مورد سری آیفون آینده به صورت آنلاین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو ؛ آنچه تاکنون از این گوشی‌ها می‌دانیم

حذف دکمه فیزیکی از آیفون 15 پرو

به گفته شرکت تحقیقاتی Barclays، در جدیدترین گزارش‌ها، Cirrus Logic یکی از تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های اپل در مورد سری آیفون 15 پرو اعلام کرده که این غول فناوری کوپرتینویی ممکن است سال آینده از دکمه‌های لمسی مبتنی بر حالت جامد در این آیفون‌ها استقاده کند.

آیفون 15 پرو

این گزارش در ادامه می‌افزاید که Cirrus Logic در این ماه نامه‌ای به سهامداران ارسال کرده که در آن این شرکت اعلام کرده است، که به تعامل با یک «مشتری استراتژیک» ادامه می‌دهد و انتظار دارد یک جزء جدید از HPMS را در سال آینده به بازار گوشی‌های هوشمند بیاورد.

HPMS مخفف تراشه‌های سیگنال ترکیبی با کارایی بالا Cirrus Logic است که شامل درایورهای لمسی برای موتور Taptic بوده که در آیفون‌های اپل استفاده می‌شود. پیش از این، جان فورسایت، مدیرعامل این شرکت گفته بود که بازه زمانی برای ورود این قطعه جدید به بازار «نیمه آخر سال آینده» در واقع نیمه دوم سال 2023 خواهد بود.

عرضه این قطعه جدید در نیمه آخر سال 2023 در چارچوب زمانی تعیین شده برای عرضه مدل‌های آیفون 15 پرو از اپل است که به‌طور دقیق‌تر باید منتظر این اتفاق در سپتامبر (شهریور ماه) سال آینده باشیم.

این پیشرفت جدید در مورد دکمه‌های لمسی آیفون‌ها تنها یک ماه پس از گزارش مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور حوزه اپل فاش شده است، که اعلام کرده بود مدل‌های آیفون 15 پرو دارای دکمه‌های صدا و پاور لمسی حالت جامد خواهند بود. وی افزود که این گوشی‌ها به دو موتور Taptic اضافی مجهز خواهند شد، تا بازخورد عملکردی مناسبی را برای شبیه‌سازی فرآیند حسگرهای حساس به فشار دکمه‌ها ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حذف دکمه فیزیکی از آیفون 15 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو