انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن ⚡️ با مقدمه و نتیجه

منبع: ماگرتا

9

1401/9/5

13:01


انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن: نهال دوستی بنشان که کام دل به بار آرد،   نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن

انشا با تضاد معنایی دوست و دشمن

مقدمه: روزی که دوستی و رفاقت از زمین برداشته شود، امیدی به زندگی نبوده و مردم باید در تنهایی و انزوا زندگی کنند و امیدی به فرداهای بهتر نداشته باشند. در بیت حافظ هم دیدیم که دوستی موجب رسیدن به آرزوها می گردد و دشمنی هم موجب زیاد شدن رنج در انسانها می گردد.

بدنه: دوستی هنر است و اگر کسی بتواند مدت های طولانی با یک نفر رفیق باشد، همواره تکیه گاهی مناسب داشته و می تواند در روزهای سخت و بحرانی می تواند به دوستش تکیه کند. روزهای بی دوست هوایش سرد و دلگیر خواهد بود. مانند غروب سرد پاییزی که گرمایی نیست و شب هم از راه می رسد.

گاهی داشتن یک دوست خوب از خواهر و برادر هم بهتر بوده و می تواند از شما به خوبی حمایت کند. روزی از روزهای کاری به یاد دارم که مرخصی نداشتم و از طرفی فرزندم نیاز به یک داروی خاص داشت و در شهر خودمان هم چنین دارویی در دسترس نبود.

دوستم به کار من آشنا بود و می توانست به جای من کار کند. مشکلم را با او در میان گذاشتم و او به راحتی پذیرفت که به جای من کار کند و من با خیال راحت برای گرفتن دارو رهسپار شدم.

گاهی درمیان سخنان بزرگان می شنویم که می گویند هزار دوست کم است و یک دشمن بسیار، اگر روزی مانند یافتن صدفی در عمق دریاهای دور برای یافتن دوست تلاش کردید و یافتید برای نگاه داریش هم تلاش کنیدو قدرش را بدانید و همیشه در کنار هم بمانید.

اگر در میان ابرهای دور گشتید و دوستی نرم و مهربان یافتید، برای حفظ دوستی چون بهار هرچه دارید، در کف دست بگذارید. دشمن خود را کم نبینید و همیشه رویکرد مناسب برای دوستی داشته باشید و بدانید که جهان با دوست زیباتر و جذاب تر خواهد بود. در مورد دشمن خود هم در هر امری جانب انصاف را رعایت کنید و خدا را ناظر به اعمال خود بدانید.

نتیجه گیری: دوست خوب یک رفیق عالی و دلخواه است که در روزهای سختی و درد می توانید به او تکیه کنید. پس همواره در انتخاب دوست دقیق باشید و بدانید که گاهی این فرد از خانواده هم نزدیکتر است. دوست خوب مانند آینه نقص شما را بیان کرده و از شما می خواهد که آن را برطرف کنید.

انشا تضاد مفاهیم دوست و دشمن

مقدمه: دوست خوب مانند یک گل خوشبو است که بوی خوشش همه جا را پر می کند و همه می توانند از آن استفاده نمایند. گاهی داشتن یک دوست نادان از دشمن دانا بدتر است. زیرا دوست نادان بیشترین ضربه را به فرد وارد می کند.

بدنه: دوست خوب یک راهنما و مشاوری عالی است که موجب آرامش درونی می گردد. مانند گرمای ملایم خورشید است که در یک صبح سرد پاییزی کم کم تن انسان را نوازش می کند. لیوانی آب خنک که در بحران کویر حال انسان را عالی می کند یا چتری در یک روز بارانی که لباس خوبی هم به تن نداشته باشی، دوستی که از روی آگاهی انتخاب شود، یک راهبر خوب و یا یک گنج است که نقشه راه بهتر زیستن را به فرد آموزش می دهد.

در مقابل اگر از روی بی توجهی و نادانی دوستی ناباب پیدا کنیم، همه زندگی ما بر باد رفته و مانند پسرنوح راه و مسیر زندگی را گم می کنیم. پسر نوح با دوستان ناباب نشست و در روزی که طوفان عظیم برپاشد، در کشتی نوح جایی نداشت و در میان سیل و طوفان غرق شد. دوست خوب یک چراغ است و دشمن همان باد تندی است که چراغ را خاموش کرده و ما را در تاریکی و تنهایی رها می کند.

دوست خوب همان سایه خنکی است که در اوج گرمای تابستان موجب خوشحالی می گردد. در مقابل اگر دشمنی دانا داشته باشیم، باید دست از دشمنی برداریم و تلاش کنیم که به توانایی ها ی خویش بیافزاییم.

هرگاه خواستیم دشمنی را از سر راه برداریم، به جای دشمنی و و عداوت بهتر است خود را مقتدر و قوی ساخته و از رویارویی با هیچ دشمنی نهراسیم. دشمن دانا از دوست نادان بهتر است. زیرا دوست نادان از روی حماقت مشکلات ما را زیاد می کند و دشمن دانا ما را آگاه می کند.

نتیجه گیری: دوست خوب و امین همراه زندگی است و دشمن دانا هم به نوعی موجب پیشرفت می گردد. پس همیشه سعی کنیم بر دوستان خود بیافزاییم و دشمنان خود را کاهش دهیم. دوست فراوان چراغ زندگی است و یک دشمن هم موجب اضطراب و نگرانی می گردد.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد قطره اشک
و
انشا در مورد درختی که پا در هواست
و
انشا طنز از زبان کارنامه

☑️ به پایان انشا درباره تضاد معنایی دوست و دشمن رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو