تحقیق درباره ورزش صخره نوردی و تاریخچه آن

منبع: ماگرتا

7

1401/9/5

13:11


تحقیق درباره ورزش صخره نوردی: صخره نوردی یکی از ورزش‌های محبوب در میان جوانان است در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی درباره صخره نوردی بیان بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ورزش بولینگ

تحقیق درباره ورزش صخره نوردی

ورزش صخره نوردی چیست؟

ورزش صخره نوردی، یکی از ورزش‌های جذاب است که به آمادگی جسمانی بالایی دارد، در این ورزش، ورزشکاران تلاش می‌کند تا با استفاده از تجهیزات مانند طناب، کلنگ مخصوص صخره نوردی از موانع به قله یا بالاترین قسمت صخره برسند.

ورزش صخره نوردی بسیار پر خطر و هیجان انگیز است، اما علاقه مندان به این رشته نیاز به ذهنی آماده و بدنی نیرومند هستند.

از فواید اصلی ورزش صخره نوردی می‌توان به نیرومند شدن عضلات و بالا رفتن قدرت و نیرو در مچ پا و پنجه دستان، منعطف شدن بدن، کمک به سلامت قلب و بالا رفتن تمرکز ذهن اشاره کرد.

تاریخچه صخره نوردی

صخره نوردی جز ورزش کوه نورد محسوب می‌شود و کسب ان‌ها را جدا از هم نمی دانست و اولین کسانی که این مهارت را آموختند کوهنوردان آلمانی که با آلپ صعود کردند بودند.

در سال ۱۹۰۳ دو برادر انگلیسی با استفاده ار طناب و ابزارهای مختلف شروع به صخره نوردی کردند و این پیشرفت تا مدت‌ها در حد یک تفریح باقی ماند.

هاسک اسمیت اولین کوهنوردی بود که بدون هیچ تجهیزاتی موفق به فتح قله ناپس در سال ۱۸۸۶ شد و او را پدر صخره نوردی دنیا می‌نامند.

در قرن ۱۹ سه محل مناسب برای صخره نوردی معرفی شد که عبارتند از: البه در آلمان، دولومیتها در ایتالیا، دیتسریک در انگلستان اما در ابتدای قرن ۲۰ با اختراع تجهیزات مناسب این ورزش مهیج به رسمیت شناخته شد.

انواع صخره نوردی

صخره نوردی زیر مجموعه‌های متفاوتی است که هر کدام به نحوی انجام می‌پذیرد، اما در ابتدا رشته صخره نوردی به دو گروه اصلی صخره نوردی در داخل سالن و صخره نوردی در طبیعت تقسیم می‌شود.

صخره نوردی در طبیعت رعایت که در نظر گرفتن مسائل طبیعی مانند وزش باد، گرمای هوا و برودت است، اما صخره نوردی داخل سالن نیاز با کنترل شرایط نداشته و امنیت و شرایط بهتری را دارد.

انواع صعود

در صخره نوردی انواع مختلفی از صعود وجود دارد که ممکن است در سالن یا طبیعت انجام شود که متداولترین نوع صعود داخل سالن است.

صعود اسپرت نوع دیگر صعود است که جزء صعود‌های عمومی محسوب و در طبیعت به کمک رول بولت انجام می‌شود، این نوع صعود دارای امنیت و محافظت نسبی است.

صعود ترد یا تردیشنال که در این نوع صعود ورزشکاران همزمان با صعود مسیر خود را به وسیله میخ و کلنگ صخره نوردی ایجاد می‌کنند.

صعود چند طوله که به شکل گروهی انجام می‌شود لر صخره نوزد طول طناب می‌گیرد و در جایی نصب می‌کند و نفر بعدی صعود را از آنجا آغاز می‌کند.

صعود دارای تولینگ نیز یکی از انواع صعود است که ورزشکار به وسیله ابزار یخ نوردی روی سنگ‌ها مسیر خود را ایجاد و صعود می‌کند.

انواع مسابقات صخره نوردی

  • مسابقات سرعت: بالا رفتن از یک مسیر ساده با محدودیت زمانی
  • مسابقات دیواره: بالا رفتن از یک دیوار بلند خواه طبیعی یا مصنوعی با داخل سالن است.
  • بلدرینگ: صعودهای کوتاه بدون وجود وسایل و ابزار و این نوع صعود مناسب مبتدیان است.
  • مسابقات سختی مسیر: بالا رفتن از ارتفاع ۷ تا ۴۰ متری به کمک طناب

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد سنگ های آذرین
و
تحقیق کوتاه در مورد ورزش تکواندو
و
تحقیق درباره ورزش جودو

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره صخره نوردی رسیدیم اگر در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید برای ما دیدگاه بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو