کویر رضاآباد، رویای دل‌انگیز تپه‌های ماسه‌ای

کویر رضاآباد، رویای دل‌انگیز تپه‌های ماسه‌ای


منبع: دلتا پیام

18

1401/9/5

15:32


کویر رضا آباد روی نقشه ایران در بخش مرکزی کاملا مشخص است. کویر رضا آباد در استانی قرار دارد که بعضی‌ها آن را مادر کویرهای ایران می‌دانند.

کویر رضاآباد، رویای دل‌انگیز تپه‌های ماسه‌ای

کویر رضا آباد روی نقشه ایران در بخش مرکزی کاملا مشخص است. کویر رضا آباد در استانی قرار دارد که بعضی‌ها آن را مادر کویرهای ایران می‌دانند. هرچه بیشتر روری نقشه ایران جست‌وجو کنید، به‌جز کویر رضا آباد نام سه کویر مهم دیگر را هم می‌بینید. آنچه این کویر را مشهورتر می‌کند، روستایی با همین نام در نزدیکی کویر است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

روستای رضا آباد چگونه جایی است؟

روستای رضاآباد شما را به سمت کویری پر رمزوراز می‌برد. از هر طرف به سمت این کویر بیایید، باید از این روستا بگذرید تا بتوانید کویر رضا آباد را ببینید. همه خانه‌های این روستا از جنس خشت و گل هستند و ارتفاع کمی دارند تا ساکنانشان بتوانند گرمای زیاد را تحمل کنند. روستای رضاآباد کنار تپه ماهورهای بلند قرار دارد.

روستای رضا آباد

جاذبه‌های گردشگری منطقه

تماشای دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این کویر را نباید به راحتی از دست بدهید. اگر تاکنون کویرگردی نکرده‌اید، حتما سفر به کویر رضا آباد حس‌وحال خیلی جذابی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تپه‌های ماسه‌ای

قدم‌زدن روی تپه‌های ماسه‌ای کویر رضا آباد وقتی سکوت مطلق وجود دارد تجربه خیلی خاصی از یک سفر خواهد بود. این تپه‌ها شکل یکسانی ندارند و با وزش شدید باد، شکل آن‌ها تغییر می‌کند. بهتر است برای داشتن یک تجربه بهتر از پوتین‌های رنگ روشن استفاده کنید. البته این موضوع پیاده‌روی شما را ساده‌تر نمی‌کند.

رودخانه شور

در این منطقه هر چند سال یک بار باران می‌بارد و زمین‌های آنجا را سیراب می‌کند. در سال‌های اخیر میزان بارش باران حتی کم‌تر از حدی بود که بتوان از آن انتظار داشت. این موضوع باعث خشک شدن رودخانه شور شده است. البته گاهی به‌لطف باران این رودخانه دوباره رنگ زندگی می‌گیرد.

رودخانه شور

پارک وحش خارتوران در کویر رضا آباد

پارک وحش خارتوران به آفریقای ایران هم معروف است. پارک خارتوران برای محافظت از پوشش گیاهی و جانوری که در بخش‌های مرکزی ایران قرار دارد ساخته شده است. این پارک ملی دومین مجموعه حفاظت‌شده در ایران به شمار می‌رود که خیلی هم بزرگ و وسیع است.

تفریحات کویر رضا آباد چیست؟

طرفداران فضای سبز که نگاه وسواس‌گونه‌ای به کویر دارند؛ فکر می‌کنند هیچ نقطه‌ای برای تفریح در کویر وجود ندارد. با همین طرز تفکر هم بی‌خیال سفر به کویر می‌شوند. این درحالی است که شما می‌توانید تفریحات خیلی زیادی را در کویر دنبال کنید.

عکاسی

اگر شما دوربین تقریبا حرفه‌ای دارید و عکاسی جزء کارهای مورد علاقه شماست، بد نیست در فرصتی مناسب به رضا آباد بروید. عکاسی از تپه ماهورها، رودخانه شور و شب زیبای کویر شما را سر ذوق می‌آورد.

شترسواری

برای شترسواری در کویر رضا آباد کافی است خواسته خود را با یکی از اهالی روستای رضا آباد در میان بگذارید یا به چادرهای اجاره شتر سر بزنید. شترسواری در کویر نسبت به آفرودسواری یا موتور چهارچرخ ارزان‌تر است.

شتر سواری

پیاده‌روی روی شن‌ها

لازم نیست هزینه‌های خیلی زیادی پرداخت کنید تا یک پیاده‌روی جذاب در کویر داشته باشید. اگر می‌خواهید پاهایتان را روی شن‌ها بگذارید و کمی راه بروید، فقط کافی است ساعتی را برای این کار انتخاب کنید که ماسه‌ها داغ نباشند.

آفرودسواری

آفرودسواری یا سافاری همان گردش در طبیعت با ماشین‌های مخصوص است. شما می ‌توانید یکی از این جیپ‌ها یا ماشین‌های شاسی بلند را انتخاب کنید و در تپه‌های کویر بالا و پایین بروید. سرعت بالای ماشین و پخش موسیقی هیجان‌انگیز، لذت آفرودسواری را افزایش می‌دهد. اگر به دیدنی‌های گردشگری علاقه دارید، ۵ مقصد بی‌نظیر اطراف تهران در پاییز را بخوانید.

وسایل مورد برای سفر به کویر رضاآباد

اگر وسایل مناسب سفر با کویر را در اختیار داشته باشید، حتما سفر به کویر یک دوستی لذت‌بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر بدون تجهیزات مناسب سفرتان را شروع کنید، انگار خود را بدون تجهیزات در برابر جنگی نابرابر قرار داده‌اید! آب یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در سفر به کویر رضا آباد سمنان نیاز دارید. غیر از آب به مقدار کافی، کرم ضد آفتاب، کفش، کیف و لباس مناسب دیگر مواردی است که برای سفر به کویر به آن نیاز خواهید داشت.

کویر رضا آباد سمنان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ماجرای وحشتناک زندان دیو در ایران را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو