طرز تهیه پودینگ نارگیلی با طعم و مزه فوق العاده

منبع: آرگا

32

1401/9/5

18:11


طرز تهیه پودینگ نارگیلی ایرانی بسیار ساده است. شما می توانید در این مقاله با دستور پختی ساده از این دسر متنوع آشنا شوید. این دسر با نشاسته، شکر و پودر نارگیل تهیه می شود.

یکی از انواع پودینگ های خانگی که طعم عالی دارد، پودینگ نارگیلی است. طرز تهیه پودینگ نارگیلی بسیار ساده است و شما می توانید با ترکیبی از نشاسته ذرت، کره، وانیل، پودر نارگیل و مقداری شکر یک دسر خوشمزه و عالی داشته باشید.

تهیه پودینگ نارگیلی

تهیه انواع دسرهای خانگی یک کار خلاقانه و لذت بخش است. شما می توانید در مطلب پیش رو پودینگ نارگیلی را آموزش ببینید و همچنین با تهیه دسر کادایف مغزدار و دسر تیرامیسو نیز آشنا شوید. این دسرها برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار محبوب هستند.

مواد لازم

  • شیر: ۳ لیوان
  • کره: ۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چای خوری
  • پودر نارگیل: ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ نارگیلی

طرز تهیه پودینگ نارگیلی

برای تهیه این نوع پودینگ باید ابتدا شیر و مقداری نشاسته ذرت را با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را مخلوط کرده و بعد از حل شدن نشاسته باید مقداری شکر به آن اضافه نمایید. شما برای این دسر می توانید از نشاسته گل نیز استفاده کنید. استفاده از نشاسته ذرت موجب شده تا بافت لطیف تری داشته باشید.

زمانی که مواد را روی حرارت قرار دادید، با یک همزن دستی مدام مواد را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از اینکه مایه به غلظت رسید، باید سرعت هم زدن را بیشتر کنید زیرا مواد شما سریع تر ته می گیرد. زمانی که مواد از کنار قابلمه شروع به جوشیدن کند، باید حرارت مواد را کمتر کنید.

مقداری کره، پودر نارگیل و وانیل به پودینگ خود اضافه نمایید. در این مرحله از طرز تهیه پودینگ نارگیلی نیز باید مواد را مدام هم بزنید. این کار موجب شده تا پودینگ شما روان تر شده و بافتی یکدست و نرم داشته باشد. حالا زیر حرارت را خاموش و دسر را سریع در ظرف های دلخواهتان سرو کنید.

بعد از سرد شدن پودینگ ها را در یخچال قرار داده تا به خوبی بسته شود. روی پودینگ را در نهایت می توانید با انواع وسایل تزئین کنید. استفاده از پودر پسته، گل محمدی، دارچین و … برای تزئین این دسر زیبایی فوق العاده ای خواهد داشت.

دستور پخت پودینگ نارگیلی

نکات تکمیلی تهیه پودینگ نارگیلی

  • این دسر برای ۴ نفر مناسب بوده و حتما بعد از خاموش کردن در ظرف سرو کنید تا روی دسر ها بسته شود.
  • شما می توانید از این دسر خوشمزه ایرانی برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید. این دسر برای کودکان نیز بسیار مناسب است.
  • در صورتی که می خواهید یک طعم اصیل ایرانی را تجربه کنید، می توانید از مقداری گلاب و پودر هل نیز استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو