راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

منبع: فوت و فن

11

1401/9/5

20:06


دیابت یا قند خون بالا یک بیماری بسیار رایج است که ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. برای بررسی این بیماری به دستگاه تست قند خون نیاز است.

دیابت یا قند خون بالا یک بیماری بسیار رایج است که ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. برای بررسی این بیماری به دستگاه تست قند خون نیاز است. دلیل ابتلا به بیماری دیابت می تواند ژنتیکی یا عادت های بد غذایی باشد. این بیماری در حالت عادی و در مراحل اولیه خیلی خطرناک نیست. اما در صورتی که کنترل نشود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و آثار غیر قابل جبرانی روی سلامتی فرد دیابتی بگذارد.

بهترین راه برای کنترل دیابت اصلاح عادات غذایی، ورزش و رژیم های خاص است. کم کردن مصرف کربوهیدرات و قند در طول روز باید در دستور کار فرد دیابتی قرار بگیرد. زیرا مصرف بیش از حد این مواد در افراد دیابتی می‌تواند میزان قند در خون را بالاتر از حد معمول ببرد. معمولا پزشکان در مراحل اولیه بیماری دیابت یا قند خون بالا برخی دارو ها را پیشنهاد می‌کنند. اما ممکن است در مراحل پیشرفته تر به تزریق مداوم انسولین به وسیله سرنگ انسولین نیز نیاز پیدا شود.

دقیق ترین دستگاه تست قند خون

این موضوع که میزان اندازه گیری شده قند خون تا چه حد دقیق است، بسیار مهم است. اعداد اندازه گیری شده بر روی صفحه نمایش دستگاه تست قند خون نمایش داده می شوند. اما تا چه حد می توان به این اعداد اعتماد کرد؟

اعداد اشتباه می توانند باعث دو اتفاق شوند:

  1. در صورتی که عدد بصورت اشتباه پایین تر از مقدار واقعی آن نشان داده شود، مصرف قند برای تنظیم آن می‌تواند به فرد دیابتی آسیب برساند و باعث بد شدن حال او و حتی پیشرفت بیماری شود.
  2. اگر میزان قند خون بصورت اشتباه بالاتر از میزان واقعی آن نشان داده شود، فرد مصرف قند و کربوهیدرات را متوقف می کند و برای پایین آوردن میزان قند خون دارو مصرف می‌کند. این عمل به اشتباه می تواند باعث بد شدن حال فرد دیابتی و حتی از هوش رفتن او شود.

بنابراین بیش از هر چیز مهم است که اعداد نمایش داده شده قابل اعتماد باشند. معمولا افراد دیابتی به دنبال پیدا کردن دقیق‌ترین دستگاه تست قند خون هستند. تا بتوانند بصورت مطمئن دارو های مورد نیاز خود را مصرف کنند. میزان دقت، بیشتر برای دستگاه‌های تست قند بدون سوزن مورد بررسی است. این دستگاه ها به کمک سنسور از روی پوست عمل می‌کنند. بنابراین طبیعی است که کار دشوارتری داشته باشند. سنسور باید بصورت صحیح عمل کند و دستگاه میزان قند خون را بصورت کاملا درست اندازه گیری کند و نمایش دهد.

بدیهی است که شرکت های تولیدی دستگاه تست قند خون سعی دارند دقیق‌ترین دستگاه ها را تولید کنند. در دستگاه های تست با سوزن، بجز خود دستگاه، کارت‌هایی که برای نمونه گیری استفاده می‌شوند نیز مهم هستند. این کارت‌ها باید دقیق باشند و عملکرد درستی داشته باشند. در دستگاه‌های تست قند بدون سوزن هم عملکرد صحیح سنسور و تعویض آن اهمیت دارد. در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

سنسور قند خون لیبر ۲ - libre 2

قیمت دستگاه تست قند خون

اینکه قیمت دستگاه تست قند خون چقدر باشد، به موارد مختلفی بستگی دارد. نوع دستگاه، دقت دستگاه، کیفیت آن، کشور سازنده و … در بالا و پایین رفتن قیمت تاثیر گذار هستند. قیمت دستگاه تست قند خون معمولا بسیار مناسب است. این دستگاه قیمت نجومی و عجیب و غریبی ندارد. برعکس با توجه به کاربرد، بسیار بصرفه و اقتصادی می باشد.

با توجه به اینکه افراد دیابتی به چک کردن مداوم میزان قند خون نیاز دارند، درصورتی که این چک کردن‌ها در مراکز درمانی انجام شود، هزینه چند برابر می‌شود. علاوه بر اینکه صرف وقت، مسیر راه و … نیز مشکل هستند. با خرید این دستگاه، با توجه به دستور العمل ساده‌ای که دارد. حتی خود فرد دیابتی با هزینه بسیار کم و به راحتی می‌تواند میزان قند خون خود را اندازه گیری کند.

قیمت دستگاه تست قند بدون سوزن چند برابر دستگاه تست با سوزن است. سوزنی که در دستگاه های با سوزن قرار می‌گیرد بسیار ظریف است. اما عمق آن باید به حدی باشد که مقدار مورد نیاز خون بیرون بیاید. درد این سوزن برای برخی از افراد بسیار جرئی است. اما برخی ممکن است با استفاده از آن بصورت مداوم مشکل داشته باشند و حتی نتوانند روزی چندبار آن را تحمل کنند.

بهترین مارک دستگاه تست قند خون

اگر قصد خرید این دستگاه را داشته باشید، باید از بین مارک‌های موجود بهترین مارک دستگاه تست قند خون را انتخاب کنید. برخی از مارک‌های موجود عملکرد بهتری نسبت به سایر مارک‌ها دارند. منظور از عملکرد بهتر دقت بالاتر در اندازه گیری میزان قند خون و سرعت عمل است.

همانطور که گفته شد میزان دقت دستگاه تست قند، در دستگاه‌های سنسور دار بدون سوزن درجه اهمیت بالاتری دارد. بنابراین در انتخاب این دستگاه‌ها بیشتر از قیمت و سایر ویژگی‌ها، به خرید مارک بهتر با عملکرد دقیق‌تر توجه داشته‌ باشید. پیشنهاد می‌شود انتخاب مارک و برند دستگاه طبق نظر پزشک و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده انجام شود.

دستگاه تست قند خون لیبر2

نسل جدید دستگاه‌های تست میزان قند خون عملکرد بهتر و مطمئن تری دارند. دستگاه تست قند خون لیبر2 یک دستگاه تست قند بدون سوزن است که به کمک حسگر عمل می‌کند. در کنار دستگاه تست، روی پکیج یک عدد حسگر و یک اپلیکاتور برای نصب حسگر نیز قرار می‌گیرد.

چند نکته در استفاده از دستگاه تست قند خون لیبر2 قابل توجه است. اول اینکه این دستگاه برای اندازه گیری قند خون افراد بالای 4 سال مناسب می‌باشد. برخی از دستگاه‌های تست قند مانند این دستگاه، برای سنین مختلف محدودیت استفاده دارند. دومین نکته مربوط به حسگر است. حسگر دستگاه تست قند باید در دمای بین 25 تا 30 درجه نگهداری شود. در غیر این صورت ممکن است در اندازه گیری میزان قند خون و نتیجه تست اشتباه شود. البته این نکته به این معنا نیست که در صورت رعایت نکات و فراهم کردن دمای مناسب نیاز به تعویض حسگر نیست. هر حسگر یک طول عمر و بازه زمانی جهت استفاده دارد.

سنسور قند خون لیبر ۲ - libre 2

دستگاه تست قند خون رایگان

از آنجایی که عدم توجه و پیگیری این بیماری می‌تواند باعث پیشرفت مرحله به مرحله آن شود، جلوگیری از پیشرفت دیابت بسیار مهم است. کم شدن غیر ارادی وزن، از دست دادن بینایی، قطع عضو و … از مشکلاتی هستند که دیابت کنترل نشده در مراحل پیشرفته تر ایجاد می‌کند.

بهترین راه برای کنترل دیابت، کنترل قند خون و چک کردن مداوم است. نیاز است که میزان قند خون در ساعت های مختلف شبانه روز و قبل و بعد از وعده‌های غذایی بررسی شود. طبیعی است که مراجعه لحظه به لحظه به درمانگاه، آزمایشگاه، بیمارستان و … برای چک کردن میزان قند خون کار طاقت فرسایی است.

برای سهولت چک کردن میزان قند خون و کنترل دیابت پیشنهاد می‌شود افراد دیابتی دستگاه تست قند خون تهیه کنند. کار کردن با دستگاه تست قند خون بسیار ساده است. این دستگاه یک دستگاه غیر پیچیده و در ابعاد کوچک است. در دستگاه های با سوزن، کارت نمونه گیری و سوزن دستگاه تست نیاز به خرید مجدد هر چند وقت یکبار و تعویض بعد از هر بار استفاده دارند. در دستگاه های بدون سوزن نیز باید سنسور تعویض شود.

افراد دیابتی با خرید دستگاه تست قند خون به راحتی می‌توانند میزان قند موجود در خون را در هر زمان اندازه گیری کنند. با یکبار خرید، همیشه دستگاه تست قند خون رایگان در دسترس خواهد بود.

البته لازم به ذکر است، با توجه به شرایط تحریم های فعلی، برای تست قند خون، دستگاهی تهیه کنید که نوار تست یا کارت نمونه گیری اون در دسترس و با کیفیت باشه؛ برندهایی که به این منظور می تونیم خدمتتون معرفی کنیم ایزی گلوکو، آوان، امپرور، بیونیم می باشند.

برای خرید بهترین دستگاه تست قند خون با مراجعه به سایت برانکارد به آدرس http://bia2safa.net/goto/web/url/3018760 و مشاوره با متخصصان برانکارد و بررسی دقیق محصول، بهترین انتخاب رو داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو