حوزه های تفریحی و سرگرمی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستند

منبع: همگردی

8

1401/9/5

23:32


ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، حوزه های تفریحی و سرگرمی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستند.

عزت الله ضرغامی در جریان بازدید از ظرفیت های گردشگری شهر تفت استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: تفریح، سرگرمی و ظرفیت های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است که متاسفانه در کشور ما به این موضوع کم توجهی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذارانی که در حوزه های گردشگری و بویژه تفریحی و سرگرمی سرمایه گذاری کنند، مشوق ها و تسهیلات خوبی را دریافت می کنند تا فعال شوند.

وی ظرفیت یزد را به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اخلاقی ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه هر کس در این استان سرمایه گذاری کند پشیمان نمی شود، تصریح کرد: یزد به لحاظ سابقه تمدنی و دینی الگوی ایرانی است و ما به این استان در مورد تسهیلات و تشویقات در حوزه گردشگری توجه ویژه داریم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: در این استان در کنار ارزش های معماری، ویژگی های رفتاری و زندگی مسالمت آمیز ادیان مذهبی هم زبانزد است.

وی باغشهر تفت را در زمره باغشهرهای خوب کشور دانست و یادآور شد: یکی از محیط هایی که می تواند مقصد گردشگران باشد، همین کوچه باغها و باغشهرهاست که گردشگران از این مناظر طبیعی دیدن و لذت ببرند.

ضرغامی ادامه داد: در آینده گردشگری جایگزین خیلی از حوزه هایی می شود که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوند.

وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی مشوق های خوبی را برای داوطلبان سرمایه گذاری در حوزه مختلف میراث فرهنگی در نظر گرفته که مهمترین آنها اعطای تسهیلات بانکی است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

حوزه های تفریحی و سرگرمی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو