قیمت بتن پیش تنیده مسلح

منبع: نمکستان

63

1401/9/6

01:23


شاید هنوز برای اغلب مردم عایق رطوبتی بتن پیش تنیده شناخته شده نباشد اما عموما مهندیسن عمران و پیمانکاران و دانشجویان مهندسی اولین کسانی هستند که این اخبار و اطلاعات را می خوانند، از بتن پیش تنیده غالباً در منابع آب بزرگراه ها و پیش سازه های پل خیلی استفاده می شود.

احتمالا می دانید که چند سالی است افراد بجای خرید مسکن به ساخت خانه دلخواه خود روی آورده اند و این خیلی جذاب است، علت جذابیتش را خواهیم گفت، اما یکی از نوآوریها در خانه سازی بتن پیش تنیده است که با قیمتهای متفاوت خرید و فروش می شود.

بتن پیش تنیده توسط یک دانشمند اروپایی در سانفرانسیسکو ایده پردازی شد، وقتی که جنگ جهانی شروع شد مصالح ساختمانی به خصوص فولاد بسیار کمیاب شد به همین جهت از ایده جکسون استقبال بیشتری شد، چسب بتن پیش تنیده در این چند سال مورد توجه مهندسان بوده است این نوع بتن به مهندسان عمران قابلیت این را می دهد که یک تنش از پیش تعیین شده به ساختمان اضافه کنند تا بتوانند تنشهای ناشی از بارگذاری هنگام بنا کردن ساختمان را کنترل کنند و ساختمان از خودش مقاومت زیادی نشان دهد.

شاید هنوز برای اغلب مردم عایق رطوبتی بتن پیش تنیده شناخته شده نباشد اما عموما مهندیسن عمران و پیمانکاران و دانشجویان مهندسی اولین کسانی هستند که این اخبار و اطلاعات را می خوانند، از بتن پیش تنیده غالباً در منابع آب بزرگراه ها و پیش سازه های پل خیلی استفاده می شود.

به طور کلی می شود گفت در ساخت ستونها و دیوارها کاربرد ندارد اما برای ساختن ستون و دیوارهای باربر بتن پیش تنیده می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد، در دهانه های اجرایی تا طول ۶ متر می شود از بتنهای مسلح و معمولی استفاده نمود از لحاظ اقتصادی هم قابل قبول است اما برای دهانه های بزرگ مثلاً ۹ متر یا بیشتر قطعاً بتن پیش تنیده قابل قبول تر است و صرفه اقتصادی اش خیلی بیشتر است، در دهانه بین ۶ الی ۹ متر می شود از هر دو نوع بتن استفاده کرد و بیشتر بستگی به ویژگیهای آن پروژه دارد.

بتن مسلح پیش تنیده پیش ساخته فولادی

در صنعت ساختمان سازی یا ساخت سازه های مختلف مسکونی و صنعتی، استفاده از بتن مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد، در سازه های عمرانی در برخی از پروژه های از بتن مسلح استفاده می کنند که انواع پیش تنیده، پیش ساخته و فولادی را دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند و در ساخت و ساز سازه های مختلفی از انواع آنها استفاده می شود.

بتن مسلح که به آن بتن آرمه نیز گفته می شود یکی از انواع بتن می باشد که برای ساخت اعضای باربر و غیر باربر انواع ساخت و ساز سازه های عمرانی قابل استفاده می باشد، این بتن معمولا از ترکیبات بتن معمولی که بر پایه سیمان می باشد با مواد تقویت کننده مانند میلگرد یا الیاف فولادی تشکیل و ساخته می شود.

قیمت بتن پیش تنیده مسلح

یکی دیگر از انواع بسیار پرکاربرد و مفید بتن علاوه بر بتن سبک مقاوم در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ساختمانی، بتن مسلح پیش تنیده می باشد، در اصل با اعمال تنشهای مشخص در درون اعضای سازه ای و مقابله با شرایط مختلف ساخت و ساز و بارگذاری پیش بینی شده این بتن می تواند شرایط را کنترل کند.

بتن مسلح کاربردهای بسیار زیادی در ساخت وسازها و مهندسی سازه های مختلف دارد و به عنوان یکی از پر فروش ترین بتنها محسوب می شود، بتن مسلح به عنوان رقیب اصلی پروفیلهای فولادی در ساخت انواع ساختمان تجاری و مسکونی محسوب می شود.

بتن سبک

از بتن برای ساخت انواع اقسام سازه های ساختمانی و یا غیره استفاده می‌شود که برای مثال می‌توان به بعضی از این ساخت و سازه های فراوانی که از بتن سبک و سنگ آهن هماتیت استفاده می شود اشاره نمود بتن در ساخت سازه های بتنی کاربردهای فراوانی دارد، سازه های بتنی مانند ساختمانها و سازه هایی مثل سدها و تونلها و زیرگذرها و راه ها و پلها اشاره کنیم که این ماده در این ساخت و سازها بسیار پرکاربرد است.

بتن سبک

در این جستار در رابطه با قیمت بتن سبک گفتگو خواهیم کرد در واقع نمونه های استفاده شده از بتن به هزاره های قبل از میلاد مسیح بر می گردد که برای اولین بار از بتن برای ساخت اماکن و ساختمانهای خود و بناهای تاریخی استفاده کردند در واقع آنها در این زمینه توانستند با پوشش لایه ی نازک و مرطوب که از سنگ آهک ایجاد می‌شد روی دیوارهای خشتی قلعه ها و خانه ها را پوشش دهند که در مقابل هوا واکنشی از خود نشان می داد و شروع به سفت شدن می نمود و سطح محکم و سفت را در مقابل باران و برف ایجاد می کرد در واقع این سطح محافظ رابتن می نامند که این سرآغاز ایجاد و توسعه مسیر ساخت بتن می باشد که به بتن امروزی معروف است در واقع اولین ترکیبی که از آن بتن آرمه سبک به وجود آمده است که در گذشته موجود بوده که از ترکیباتی مانند آهک و ماسه و خاک و آب بوده است که بتن و یا سیمان نامیده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو