10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب

10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب


منبع: مدیسه

51

1401/9/6

07:26


لب‌ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد داشته و بزرگی و کوچکی آن‌ها می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در چهره ایجاد کند،

10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب

لب‌ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد داشته و بزرگی و کوچکی آن‌ها می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در چهره ایجاد کند، به همین سبب افراد زیادی به دنبال روش‌هایی برای برجسته کردن لب خود هستند. این کار را می‌توانید به وسیله روش‌های خانگی و پزشکی گوناگونی انجام دهید و انتخاب این که از کدام روش استفاده کنید، کاملا بستگی به خود شما خواهد داشت.

ما در این مقاله 10 روش مهم را که شما می‌توانید از آن‌ها برای زیباتر شدن خود استفاده کرده، گرد هم آورده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

انواع روش‌های برجسته سازی لب‌ها

برای برجسته‌سازی لب، برخی از افراد تمایل به روش‌های پزشکی داشته و برخی دیگر به روش‌های خانگی که دارای هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به روش‌های پزشکی هستند، تمایل دارند. ما نیز در دو بخش مختلف به بررسی روش‌های خانگی و پزشکی به طور جداگانه می‌پردازیم.

روش‌های خانگی برای برجسته کردن لب

استفاده از مسواک

استفاده از مسواک برای بزرگ کردن لب‌ها

ساده‌‌ترین و رایج‌ترین روش خانگی، روش برجسته كردن لب با مسواک بوده که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. هرچه لب‌های شما دارای پوسته‌های کمتری باشند، صاف‌تر و بزرگ‌تر به نظر خواهند رسید. پس در هنگامی که می‌خواهید دندان‌هایتان را مسواک کنید، از یک مسواک نرم نیز برای پاک کردن لب‌های خود استفاده کرده و پوسته‌های خشک آن را از بین ببرید و پس از آن با بالم لب مرطوب‌کننده‌ای لب‌هایتان را مرطوب کنید. این کار سبب افزایش جریان خون شده و در طول زمان باعث بزرگ و گلگون شدن لب‌ها خواهد شد.

استفاده از یخ

استفاده از یخ برای بزرگ کردن لب‌ها

راهی سریع و آسان برای بدست آوردن لب‌هایی برجسته در خانه و در فرصت‌های محدود، استفاده از یخ خواهد بود. در این روش باید به مدت 2 الی 3 دقیقه روی لب‌های خود قالب‌های یخ بمالید. در اثر این کار رگ‌های خونی لب فشرده شده و آن‌ها سریعا برجسته‌تر، صاف‌تر و صورتی به نظر خواهند رسید. افزایش دائمی حجم لب در خانه با این روش محقق خواهد شد، چرا که اگر به مدت دو یا سه هفته و هر روز این عمل را تکرار کنید، می‌توانید برای همیشه لب‌هایی بزرگ‌تر داشته باشید.

اسکراب دارچین

استفاده از دارچین برای بزرگ کردن لب‌ها

دارچین دارای روغن کاسیا بوده که سبب افزایش گردش خون می‌شود. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری دارچین را به همراه یک قاشق چایخوری روغن نعنا مخلوط کرده و روی لب‌های خود ماساژ دهید. اجازه دهید این مخلوط 5 دقیقه روی لب‌هایتان بماند و سپس آن را بشورید. پس از استفاده از ماسک دارچین ممکن است سوزش خفیفی در لب‌هایتان احساس کنید، اما این پدیده طبیعی خواهد بود. برجستگی دائمی لب با عسل و دارچین نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از دارچین تجربه کنید.

هیدراته کردن لب‌ها

استفاده از بالم لب آبرسان برای بزرگ کردن لب‌ها

در این روش حجیم کردن لب، شما با پرداخت هزینه‌ای ناچیز می‌توانید لب‌هایی برجسته داشته باشید. در این روش شما باید علاوه بر این‌که آب زیادی می‌نوشید، لب‌های خود را از خارج نیز هیدراته کنید. کم آبی سبب می‌شود که لب‌های شما از حالت اصلی کوچک‌تر شده و خشک شوند. اما با مصرف آب، لب‌ها مرطوب، پف کرده و گوشتی به نظر می‌رسند.

برای هیدراته کردن لب‌ها از خارج، بالم لب آبرسانی تهیه کرده و قبل از رفتن به رختخواب حتما از آن استفاده کنید. اگر لب‌های خیلی خشکی دارید، این کار را دو بار در طول روز انجام دهید. اسکراب لب‌ها را هر روز انجام داده و از شر سلول‌های مرده روی آن خلاص شوید و سپس روی لب‌هایتان مرطوب کننده بزنید. با مصرف آب زیاد در رژیم غذایی خود به همراه سبزیجات غنی از آب، آبرسانی به لب‌ها و پوست خود را افزایش داده و به برجسته شدن لب کمک می‌کنید.

لیست قیمت انواع بالم و مرطوب کننده لب

حجیم کردن لب با فلفل

استفاده از فلفل برای بزرگ کردن لب‌ها

استفاده از فلفل هندی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های برجسته کردن و تقویت لب در خانه به شمار می‌رود. گرمی و تندی فلفل سبب تحریک سریع جریان خون در رگ‌ها شده و به دلیل برخورداری از ویتامین E بالا، باعث آبرسانی به لب‌ها می‌شود. در روش برجسته كردن لب با فلفل شما با مخلوط این ماده با روغن زیتون در 5 دقیقه می‌توانید لب‌هایتان را به طرز محسوسی بزرگ و حجیم کنید. فلفل هندی 8 برابر از فلفل قرمز تندتر بوده و در هنگام استفاده از این روش ممکن است کمی احساس سوزش کنید.

کشیدن خط لب

استفاده از خط لب برای بزرگ کردن لب‌ها

یکی از نکات پراهمیت در این روش این است که اصلا زیاده روی نکنید! تنها کافی است که هنگام کشیدن خط لب، آن را چند میلی‌متر بالاتر از خط لب خود رسم کنید. کاراداشیان‌ها و جنرها در گذشته و قبل از انجام عمل‌های جراحی همیشه از این روش برای برجسته نمودن لب خود استفاده می‌کردند. قبل از کشیدن خط لب، برای پنهان کردن خط لب واقعی خود از مقدار کمی کانسیلر استفاده کنید. این کار باعث ماندگاری بیش‌تر رژ لب شما نیز خواهد شد. برجسته كردن لب با رژ از هزینه‌های بالای حراجی و تزریق نیز جلوگیری می‌کند.

روش‌های پزشکی برای برجسته کردن لب

تزریق چربی

تزریق چربی برای بزرگ کردن لب‌ها

در این روش به وسیله جراحی پلاستیک، چربی ناحیه دیگری از بدنتان را که معمولا معده است، تصفیه کرده و به لب‌هایتان تزریق خواهند کرد. برای برداشتن چربی معمولا از روش لیپوساکشن استفاده شده و پروسه انجام این عمل جراحی حدود 60 تا 90 دقیقه طول خواهد کشید.

تزریق فیلر

تزریق فیلر برای بزرگ کردن لب‌ها

روش برجسته کردن با فیلر، روشی است که در آن شما ماده‌ای پر کننده را به لب‌ها یا اطراف دهان خود تزریق می‌کنید. برای تزریق فیلر از یک سوزن ظریف استفاده شده و این فعالیت 10 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید.

مطالب کاربردی:  آموزش گام به گام سه آرایش دخترانه فانتزی

ایمپلنت لب

ایمپلنت برای بزرگ کردن لب‌ها

جراح پلاستیک در این روش پس از بی‌حس کردن لب‌ها، برشی کوچک در دو گوشه دهان ایجاد کرده و از یکی از این برش‌ها گیره‌ای را وارد می‌کند و با کشیدن آن از سمتی به سمت دیگر، تونلی در داخل لب ایجاد می‌کند. سپس با استفاده از گیره، ایمپلنتی را داخل تونل گذاشته و برش‌ها را بخیه می‌کند. این روش معمولا در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

لیفت لب

انجام لیفت برای بزرگ کردن لب‌ها

جراح پلاستیک در این روش، ناحیه لب و اطراف آن را بی حس کرده، برشی زیر بینی ایجاد می‌کند. سپس نوار کوچکی از پوست را از بین برده و لب بالایی را به سمت بالا می‌کشد. در این مرحله برش ایجاد شده با بخیه بسته می‌شود.

همه انسان‌ها به زیبایی گرایش داشته و به دنبال راه‌هایی برای افزایش زیبایی خود هستند. برجسته کردن لب‌ها می‌تواند سبب زیباتر شدن شما شده و اعتماد به نفستان را افزایش دهد. شما می‌توانید با استفاده از 10 روش ارائه شده در این مقاله هم به صورت خانگی و هم با مراجعه به پزشکان متخصص، لب‌های خود را حجیم‌تر کرده و زیبایی خود را چندین برابر کنید.

 

منبع : healthline

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو