برند ویکتوریا سکرت Victoria Secret! از تاسیس تا خودکشی موسس ویکتوریا سکرت

برند ویکتوریا سکرت Victoria Secret! از تاسیس تا خودکشی موسس ویکتوریا سکرت


منبع: وقت مد

16

1401/9/6

09:19


با راز های جالب و [باورنکردنی] برند ویکتوریا سکرت آشنا شوید!بزرگترین شکست Victoria Secret و داستان خودکشی موسس آن را میدانید؟ مجله وقت مد

برند ویکتوریا سکرت Victoria Secret! از تاسیس تا خودکشی موسس ویکتوریا سکرت

راهنمای مطالعه

امروزه در جهان برندهای مختلفی در صنعت مد و استایل وجود دارد که از محبوبیت زیادی برخوردارند. یکی از این برندهای شناخته شده در صنعت لباس زیر، مارک ویکتوریا سکرت (Victoria Secret) است. این برند معروف در مد و استایل، در زمینه عطر و ادکلن، لباس خواب، لباس زیر زنانه فعالیت دارد.
برند ویکتوریا سکرت؛ یک خرده فروش لباس زیر زنانه، پوشاک و زیبایی آمریکایی است. این مارک شناخته شده به عنوان بزرگترین خرده فروش لباس زیر زنانه، در ایالات متحده شناخته می‌شود. موفقیت ویکتوریا سکرت، مدیون شکست‌ها و پیروزی های بزرگ آن است. جالب است بدانید که موسس ویکتوریا سکرت پس از فروش سهام خود، دست به خودکشی زد!.

داستان برند ویکتوریا سکرت (Victoria Secret) و نحوه تاسیس آن، احتمالا برای بیشتر افراد جذاب خواهد بود. در این مطلب از مجله مد و استایل Vaghtemod.ir، نحوه شکل گیری این برند محبوب لباس زیر و لباس خواب را از ابتدا تا به امروز، بازگو خواهیم کرد.
راز های از موفقیت ها تا جنجال و ورشکستگی، که ویکتوریا سکرت آنها را تجربه کرده است، را خواهید دانست.

ویکتوریا سکرت از کجا شروع به کار کرد!

در اواسط دهه ۱۹۷۰، شخصی به نام روی ریموند (Mr. Roy Raymond)، دانشجوی MBA از دانشگاه استنفورد برای خرید هدیه برای همسرش، وارد مغازه ای شد. او می‌خواست از مغازه لباس زیر زنانه، یک ست شورت و سوتین برای همسرش هدیه بخرد.
اما ریموند با دیدن لباس خواب های زشتی که در آنجا بود، احساس ناراحتی و نارضایتی کرد. همچنین با ورود به مغازه، زنان به طور عجیبی به او نگاه میکردند که احساس خجالت به او دست داد.

ویکتوریا سکرت از کجا شروع به کار کرد!

لوگوی برند ویکتوریا سکرت با طرح معروف راه راه سفید و صورتی

احساس شرم ریمون روی، باعث تاسیس ویکتوریا سکرت شد!

محصولات زشت و نامرغوب لباس زیر و البته تصورات بدی که زنان در موقع وجود یک مرد در فروشگاه لباس زیر به وی داشتند، همگی جرقه ای در ذهن ریموند، ایجاد کردند تا یک‌ مغازه لباس زیر زنانه در آمریکا تاسیس کند. مغازه ای که مردان با ورود به آن احساس خجالت نداشته باشند.
هدف او طراحی و فروش لباس خواب و لباس زیر‌های زیبا و خاص بود، که چشم هر بیننده ای را هدف قرار دهد. این آغاز ماجرای تاسیس برند ویکتوریا سکرت (Victoria Secret) بود. که بعد ها با موفقیت ها و شکست های جالبی روبرو شد.

برای آشنایی با تمام برند های مد و فشن، این سری از مطالب رسانه وقت مد را دنبال کنید.

نام برند ویکتوریا سکرت از کجا آمد!؟

داستان و حقایق برند ویکتوریا سکرت

برند ویکتوریا سکرت، نام خود را از ملکه انگلستان گرفته است.

علت نام گذاری “Victoria Secret”؛ ویکتوریا، نام ملکه انگلیس بود. به همین دلیل آقای ریموند، برای احترام به لباس زیر زنانه از اسم ویکتوریا (Victoria) استفاده کرد. قسمت “Secret”، به محصولاتی اشاره دارد که در مغازه فروخته می‌شوند و تا حدی مخفی هستند (لباس زیر زنانه).
آقای روی ریموند، در سن ۳۰ سالگی و در سال ۱۹۷۷، اولین شعبه ویکتوریا سکرت را در یک مرکز خرید در پالو آلتو افتتاح کرد تا امپراطوری خود را در زمینه لباس خواب و لباس زیر آغاز کند.

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)! با برند آرمانی آشنا شوید.

اولین موفقیت برند Victoria Secret پنج سال طول کشید!

ثروت موسس ویکتوریا سکرت در آغاز کار، چهل هزار دلار بود که از پس انداز روی ریموند می‌آمد. پس او با گرفتن بدهی 40هزار دلاری دیگر از پدر و مادر خود، اولین فروشگاه خود را افتتاح کرد.

اولین موفقیت برند ویکتوریا سکرت، پنج سال طول کشید

اولین موفقیت برند ویکتوریا سکرت، پنج سال طول کشید.

5 سال طول کشید تا شعبه های این برند لباس زیر، به سه شعبه در آمریکا برسد. مشکل بزرگ فروشگاه ویکتوریا سکرت؛ فروش کم بود. جمعیت خریداران محدود و کم در پاساژ، این فروشگاه لباس زیر آمریکایی را تا مرز ورشکستگی کشاند.

فروش سهام ویکتوریا سکرت به لسلی وکسنر (leslie wexner)، مانع از ورشکستگی ویکتوریا سکرت شد!

لسلی وکسنر (leslie-wexner) سهامدار جدید برند ویکتوریا سکرت

لسلی وکسنر سهام ارزشمند ویکتوریا سکرت را خرید و آن برند را گسترش داد.

در اوایل دهه ۸۰، لسلی وکسنر (leslie wexner) تاجر معروفی که بسیار باهوش و زیرک بود پیش بینی های درستی درباره صنعت لباس زیر زنانه کرد.
وکسنر؛ به دلیل تاسیس فروشگاه خرده فروشی “The Limited” مشهور بود. او طی سالهای آینده Express, Structure,Fitch, Abercrombie, Lane Bryant, Bath and Body Works, Leaner New York و سایر زنجیره های خرده فروشی را به مجموعه بزرگ خود اضافه کرد.

با برندهای دنیا آشنا شوید: ۸ مورد از بهترین برند لباس آمریکایی ! محبوب ترین مارک لباس آمریکا چیست!؟.

لسلی وکسنر با مغز اقتصادی خود بزرگترین سود را با خرید ویکتوریا سکرت رقم زد

آقای وکسنر، در حال بازدید از فروشگاه “Limited” در سانفرانسیسکو بود که چشمش به فروشگاه ویکتوریا سکرت خورد. همانطور که خودش گفته است، او بسیار مجذوب لباس زیرهای فروشگاه روی ریموند شد. زنان خیلی از فروشگاه ریموند خرید نمی‌کردند! اما برای مردان بسیار جذاب بود.

فروشگاه خرده فروشی ویکتوریا سکرت

فروشگاه خرده فروشی ویکتوریا سکرت

وکسنر، برای لباس زیرهای ویکتوریا سکرت پیشنهادات و تذکراتی داشت. وی در سال ۱۹۸۲ فروشگاه های خرده فروشی Victoria secret و کاتولوگ را به قیمت ۱ میلیون دلار معادل ۲.۷ میلیون دلار امروزی از ریموند روی خرید.
وکسنر قصد داشت بر روی بوتیک لباس زیر زنانه در اروپا مطالعه و تحقیق کند. در اروپا، زنان لباس زیر را به عنوان بخش ضروری از لباس روزانه خود انتخاب کرده بودند. برای همین بازار ایده آلی برای محصولات برند ویکتوریا سکرت بود.

بیشتر بدانید: بهترین برند لباس فرانسه ای! با محبوبترین مارک لباس فرانسه آشنا شوید.

بازار جذاب لباس خواب و لباس زیر در آمریکا، ویکتوریا سکرت را از شکست نجات داد

لسلی وکسنر، خریدار برند ویکتوریا سکرت، فکر کرد که زنان آمریکایی نیز در صورت دسترسی به لباس خواب زیبا، هر روز مایل به پوشیدن آن می‌شوند. او شکاف موجود در صنعت پوشاک صمیمی را که در بین مارک های بازار انبوه مانند Jockey و Maidenform و برندهای لوکس مانند La perna وجود داشت را پر کرد.

وکسنر همچنین کاتالوگ محصولاتی را که از ریموند گرفته بود تغییر داد. او آن کاتالوگ را به یک فهرست براق از زنان جوان تبدیل کرد که به نظر میرسید از صفحات مجلات مد و استایل بانوان خارج شده اند.

خریدار برند ویکتوریا سکرت، مدل سوتین ها را به صورتی شگفت انگیز و محبوب ساخت. همینطور او خط تولید لباس های شنا و لباس فوق‌العاده موفق را برای ویکتوریا سکرت استارت زد.

در مورد برند های بزرگ دنیا بدانید: همه چیز در مورد برند Chanel، داستان تاسیس برند شنل در جنگ جهانی دوم!.

ویکتوریا سکرت، به محبوب ترین برند لباس زیر و لباس خواب آمریکا تبدیل شد

تا سال ۱۹۹۵ ویکتوریا سکرت، ۶۷۰ فروشگاه در ایالات متحده افتتاح کرد که ۱.۹ میلیارد دلار فروش داشت. در سال ۲۰۱۴، Victoria secret با درآمد سالانه نزدیک به ۵ میلیارد دلار، محبوب ترین برند پوشاک در دنیا بود.
زنان و مردان بعد از این دیگر از فروشگاه ها و یا محصولات ویکتوریا سکرت نمی‌ترسیدند و به راحتی خرید می‌کردند.

بیشتر بدانید: محبوبترین و بهترین برند کفش دنیا (۱۵مورد از تاپترین ها).

سرنوشت تراژدی موسس ویکتوریا سکرت، داستان خودکشی موسس Victoria Secret!

زمانی که لسلی وکسنر، ویکتوریا سکرت را خرید، روی ریموند چند سال در این شکرت رئیس باقی ماند. او در سال ۱۹۸۴ یک فروشگاه خرده فروشی و یک فروشگاه بزرگ کودکان تاسیس کرد.
در سال ۱۹۸۶، فروشگاه او دوباره شکست خورد و آقای ریموند اعلام ورشکستگی کرد. در نهایت او از همسرش طلاق گرفت و در سال ۱۹۹۳ با سقوط از پل گلدن گیت، خودکشی کرد و این پایان غم انگیز ریموند به عنوان موسس برند ویکتوریا سکرت بود.

بیشتر بدانید: معروف ترین مارک لباس ایتالیا.

معروفت ترین محصولات برند ویکتوریا سکرت

علاوه بر مارک اصلی لباس زیر و لباس خواب برای ویکتوریا سکرت، این شرکت بزرگ در دنیای مد و استایل، دارای خطوط تولید ثانویه به غیر از این محصولات است. لوازمی از جمله لباس شنا، اقلام زیبایی و آرایشی مانند عطر و ادکلن، لوازم جانبی، محصولات بهداشتی و حمام و بدن و سایر اکسسوری های دیگر.

لباس خواب برند ویکتوریا سکرت با رنگ صورتی سفید

لباس خواب ویکتوریا سکرت، با طرح مشهور راه راه سفید و صورتی که در دنیا معروف است.

لباس خواب ویکتوریا سکرت؛ معروف ترین محصول از شرکت ویکتوریا سکرت است

یکی از محبوب ترین نوع پوشاک راحتی، مربوط به لباس خواب است. فرهنگ استفاده از لباس خواب، در ابتدا توسط پادشاهان و درباران سلطنتی ایجاد شد. اما طی چند قرن اخیر این نوع پوشاک در بین تمام اقشار جامعه محبوب شد. معروفترین و زیباترین مدل های لباس خواب؛ توسط ویکتوریا سکرت تولید و طرح های آن گسترش یافت.

امروزه یکی از بهترین مدل های لباس خواب، مربوط به لباس خواب راه راه سفید صورتی و آبی صورتی ویکتوریا است.

درباره برند های بزرگ دنیا بدانید: همه چیز در مورد برند مونت بلنک (Montblanc)، داستان جالب تاسیس و طراحی لوگو شرکت مونت‌بلنک.

لباس زیر Victoria Secret، از اولین محصولات تولید شده در برند ویکتوریا سکرت

صنعت لباس زیر زنانه مانند اکسسوری شورت و سوتین در ویکتوریا سکرت بسیار گسترش یافت. این برند آمریکایی، با ارائه مدل های شیک و سبک های جدید لباس زیر زنانه، در کاتالوگ های محبوب، توانست بخش بزرگی از این صنعت مد و استایل را به خود اختصاص دهد. امروزه علاوه بر آمریکا این برند در تمام دنیا مشهور است.

مطالعه بیشتر: محبوبترین مارک پوشاک در ایران.

اکسسوری عطر و ادکلن Victoria Secret

عطر و کرم ویکتوریا سکرت

عطر و کرم ویکتوریا سکرت

برند ویکتوریا سکرت در سال ۱۹۹۲ خط تولید عطر و ادکلن خود را تاسیس کرد. لباس شنا از سال ۲۰۰۲ تا آوریل ۲۰۱۶ در دسترس بود. خط شنا دوباره در سال ۲۰۱۸ راه اندازی گردید. در سال ۲۰۱۹ لباس های شنای Victoria secret، در مغازه ها و در دسترس مردم قرار گرفت.

اکسسوری عطر و ادکلن Victoria Secret

اکسسوری عطر و ادکلن Victoria Secret

اگر شما هم به آرایش و زیبایی، سبک زندگی و مد و استایل علاقه مندید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب مجله تخصصی وقت مد را دنبال کنید.
این برند بزرگ لباس زیر و لباس خواب و اکسسوری های عطر و ادکلن و جدیدا کرم ضد آفتاب، با شناخت بازار درست و ارائه محصولات باکیفیت مد و استایل زنانه، توانست خود را از ورشکستگی نجات دهد. اکنون این برند به یکی از مارکهای بزرگ در صنعت مد و پوشاک دنیا تبدیل شده است. نظر شما در مورد این برند محبوب چیست؟

چند سال طول کشید که برند ویکتوریا سکرت به اولین موفیق خود برسد؟!

حتما برایتان جالب است بدانید که اولین موفقیت برند معروف ویکتوریا سکرت، 5 سال طول کشید و بعد از آن به مرز ورشکستگی رسید! در این مطلب، همه حقایق را بخوانید.

چرا موسس ویکتوریا سکرت خودکشی کرد!؟

خودکشی موسس یکی از بزرگترین برند های دنیا داستان جالبی دارد! او موسس امپراطوری بود که نتوانست موفقیت آن را ببیند و شکست خورد!

Victoria Secret چه محصولاتی دارد؟

در ابتدا، مارک ویکتوریا سکرت کار خود را به تولید لباس زیر زنانه شروع کرد، اکنون با تولید کرم های آرایشی و عطر و ادکلن و همین طور لباس خواب معروف خود مشغول به فعالیت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو