3 نکته که باید هنگام تعمیر گوشی خود رعایت کنید

منبع: پلازا

6

1401/9/6

10:20


3  نکته که باید هنگام تعمیر گوشی خود رعایت کنید

در طی این چند سال استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین افراد افزایش یافته است. همچنین با شیوع ویروس کرونا و افزایش کاربرد اینترنت در زندگی مردم، گوشی موبایل هوشمند به یک ابزار ضروری تبدیل شده است.

با افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند، متاسفانه دست افراد سودجو و کلاهبردار نیز در حوزه تعمیرات موبایل زیاد شده است و اگر  نکات خاصی را در انتخاب مرکز تعمیرات موبایل یا تعمیرکار موبایل رعایت نکنید، ممکن است متحمل هزینه‌های بسیار زیادی شوید.

از رایج‌ترین مشکلاتی که برای گوشی‌های هوشمند پیش می‌آید می‌توان به روشن نشدن وای فای گوشی و یا شکستن ال‌سی‌دی گوشی های اپل، سامسونگ و … باشد که ممکن است هر لحظه برای شما اتفاق بیفتد و نیاز به مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل داشته باشید. در این مقاله به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل یا تعمیرکار مطمئن برای تعمیر گوشی، اشاره می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست عناوین مطلب:

انواع کلاهبرداری در حوزه تعمیرات موبایل

ابتدا باید گفت که کلاهبرداری و سو استفاده از اعتماد مشتریان در هر حوزه و هر کشوری وجود دارد و فقط مختص به حوزه تعمیرات موبایل نیست و اگر شما آموزش تعمیرات موبایل را به صورت تخصصی یا مقدماتی نگذرانده باشید، ممکن است که به کلاهبرداری در این حوزه بر بخورید. لذا هدف این مقاله انتشار این مقاله بدبین کردن شما نسب به حوزه تعمیرات موبایل نیست و ارائه این نکات صرفا جهت احتیاط بیشتر برای تعمیر تلفن همراه شما است. متاسفانه امروزه روش‌هایی زیادی برای کلاهبرداری در حوزه تعمیرات موبایل ایجاد شده است. در ادامه به رایج‌‌ترین این روش ها اشاره می‌کنیم.

جای‌گذاری قطعات تقلبی

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که تعمیرکار موبایل در هنگام تعویض قطعه‌ای از گوشی شما، هزینه یک قطعه اصل را از شما دریافت می‌کند و  به جای آن یک قطعه تقلبی قرار می‌دهد. این کار معمولا در جهت کسب سود بیشتر انجام می‌شود.

جای‌گذاری قطعه کارکرده در گوشی

در بعضی مواقع تعمیرکار موبایل یا مراکز تعمیرات موبایل  در هنگام تعویض قطعه‌ای از گوشی، یک قطعه کارکرده را در موبایل شما قرار می‌دهند؛ بدین منظور ممکن است بعد از گذشت یک یا چند ماه قطعه مورد نظر دچار مشکل شود و  خدمات‌دهنده مسئولیتی بابت تعویض یا بازگرداندن هزینه قطعه نپذیرد. همانطور که می‌دانید قطعات کارکرده موبایل نسبت به قطعات نو قیمت کمتری دارند و افراد فعال در حوزه تعمیرات موبایل می‌توانند برای کسب سود بیشتر از جای‌گذاری ان‌ها به جای قطعات نو استفاده کنند.

عیب‌گرفتن  بیش از حد از گوشی

معمولا وقتی خودرو شما عیبی پیدا می‌کند و به مکانیکی مراجعه می‌کنید، مشاهده می‌کنید که مکانیک ایرادهای زیادی از خودرو شما می‌گیرد و هزینه‌ای گزاف برای تعمیر خودرو شما تخمین می‌زند؛ در صورتی که خودرو شما تنها دارای یک ایراد جزئی است و مکانیک برای دریافت هزینه بیشتر این ایرادها را از خودرو شما گرفته است. این اتفاق در حوزه تعمیرات موبایل نیز پیش می‌آید.

عموما بعضی از تعمیرکاران موبایل عادت دارند تا برای دریافت هزینه بیشتر ، ایرادهای زیادی از گوشی موبایل بگیرند؛ در صورتی که آن گوشی با مشکل خاصی مواجه نیست. این موضوع فقط در حوزه ‌هایی مانند خدمات تعمیرات خودرو و لوازم خانگی هم به کرات دیده می‌شود و مختص به حوزه تعمیرات موبایل نیست. عیب‌یابی دقیق و صادقانه یکی از وظایف و ویژگی‌های اصلی یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر است.

راه‌های تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

راه‌های تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

قبل از اینکه به سراغ راه‌های تشخیص مرکز تعمیرات موبایل یا تعمیرکار موبایل مطمئن برویم، باید گفت که قصد از ارائه این نکات بدبین کردن شما نسبت به کسب و کار تعمیرات موبایل نیست و صرفا هدف ما این است تا با احتیاط بیشتری نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام کنید. کارشناسان ما در موبایل‌آباد پس بررسی‌‌‌های بسیار به مجموعه نکاتی دست یافته اند که با رعایت آن‌ها تا حد زیادی می‌توانید از بروز کلاهبرداری در فرایند تعمیر موبایل‌تان جلوگیر کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط مرکز تعمیرات موبایل

ممکن است شما پس از تعویض‌ یکی از قطعات موبایل‌تان در نزد تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل متوجه شوید که قطعه تعویضی اصل نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست؛ همچنین ممکن است شما هزینه یک قطعه اصل را پرداخته باشید!

در هنگام تعویض قطعه‌ای از موبایل‌تان حتما بررسی کنید که آیا خدمات دهنده اصل بودن قطعه را مانند مرکز تعمیرات موبایل‌آباد تضمین می‌کند یا خیر. خوشبختانه مرکز تعمیرات تلفن همراه موبایل آباد، دارای ضمانت اصالت قطعه است و در برابر قطعات تعویضی شما مسئول است و نگرانی شما را نسبت به اصل بودن قطعه تعویضسی گوشی رفع می‌کند.

دارا بودن گارانتی بی قید و شرط تعمیر موبایل

بسیاری از افراد گوشی خود را توسط یک مرکز تعمیرات موبایل تعمیر می‌کنند و پس از چند روز مشاهده می‌کنند که موبایل‌شان باز هم دچار مشکل شده. متاسفانه هنگام بروز این مشکل اکثر تعمیرکاران مسئولیت نمی‌پذیرند و زیر بار تعمیر مجدد گوشی نمی‌روند.

در هنگام تعمیر گوشی خود حتما دارا بودن گارانتی بی قید و شرط تعمیر موبایل در صورت بروز مشکل مجدد بررسی کنید. مرکز تعمیرات گوشی موبایل‌آباد، نسبت به گوشی کاربرانش حتی پس از تعمیر مسئول است که گارانتی بی قید شرط تعمیرات موبایل را به مشتریان ارائه می‌کند.

دارا بودن سرعت عمل در تحویل گوشی

دارا بودن سرعت عمل در تحویل گوشی

گاهی اوقات ممکن است به دلیل شرایط شغلی‌تان، نیاز ضروری به گوشی داشته باشید و نداشتن گوشی برای‌تان هزینه‌های کاری به بار بیاورد. متاسفانه برخی از تعمیرکاران و مراکز تعمیرات موبایل اهمیتی به سرعت عمل در تحویل گوشی نمی‌دهند و  برای وقت مشتری ارزش قائل نیستند.

ممکن است شما به دلیل موقعیت شغلی، تحصیلی و ….. نیازی ضروری به تلفن همراه‌تان داشته باشید و در دسترس نبودن آن به مدت طولانی برای شما مشکلات و هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد. وقت شما ارزشمند است؛ بدین منظور هنگام تعمیر گوشی حتما مرکز تعمیرات موبایلی را انتخاب کنید که مانند موبایل‌آباد در تحویل گوشی سرعت عمل بالایی داشته باشد. مرکز تعمیرات تلفن همراه موبایل آباد، پس از گوشی شما برای تعمیر به‌وسیله پیک رایگان، به مدت یک تا دو روز گوشی شما را تعمیر می‌کند و سریعا به شما باز می‌گرداند. این ویژگی می‌تواند تا حد زیادی به دغدغه در دسترس نبودن گوشی شما به مدت طولانی پاسخ دهد.

کلام آخر

گاهی ممکن است برای تعمیر گوشی خود یک مرکز تعمیرات موبایل را فقط به علت داشتن هزینه پایین‌تر انتخاب کنید؛ اما به احتمال بسیار زیاد این هزینه چندین بار تکرار خواهد شد. در هنگام تعمیر موبایل خود به کیفیت کار توجه بیشتری نسبت به هزینه داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در وبسایت موبایل آباد ثبت کنید تا  مشکل شما در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

همچنین لازم به ذکر است مرکز تعمیرات تخصصی موبایلِ موبایل آباد، در زمینه اموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند و با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی تعمیرات موبایل، مسیر کسب درامد برای افراد علاقه‌مند به این حوزه را باز می‌کند. دوره‌های آموزشی که این مرکز برگزار می‌کند به شرح زیر است:

  • دوره تعمیرات موبایل از پایه تا تخصصی
  • دوره تعمیرات تخصصی گلس
  • دوره تعمیرات تخصصی گوشی‌های آیفون
  • دوره تعمیرات تخصصی گوشی‌های اندروید
  • دوره تعمیرات تخصصی نرم افزار گوشی
  • دوره vip آموزش تعمیرات موبایل

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هزینه‌ دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز اموزش موبایل آباد، به وبسایت موبایل آباد سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو