فال نخود حرفه ای و قدیمی (نحوه انجام و مراحل گرفتن فال)

منبع: روزانه

69

1401/9/6

10:40


آموزش گرفتن فال نخود و تفسیر آن همه ما دوست داریم آینده‌ای درخشان و خیلی خوب و به دور از نحسی  داشته باشیم. اما ترسی همیشگی از اینکه زندگی مان رو به نحسی برود ما را آزار می دهد. در واقع ذات ما انسان ها به گونه ای است که همواره وقتی که قصد انجام […]

آموزش گرفتن فال نخود و تفسیر آن

همه ما دوست داریم آینده‌ای درخشان و خیلی خوب و به دور از نحسی  داشته باشیم. اما ترسی همیشگی از اینکه زندگی مان رو به نحسی برود ما را آزار می دهد. در واقع ذات ما انسان ها به گونه ای است که همواره وقتی که قصد انجام کاری را داریم، عواقب و احتمالات موفقیت آن را در نظر می‌گیریم و پیوسته به فکر نتیجه‌ی کار هستیم. این تفکرات و حس کنجکاوی و ترس از آینده، در طول تاریخ انسان را به سمت انواع پیشگویی‌ها و فال‌ها کشانده است.

از انواع فال که شهرتی جهانی دارند، می‌توان به فال تاروت، فرشته ها، چای و قهوه اشاره کرد. از مشهورترین فال ها در ایران علاوه بر فال حافظ می توان از  فال نخود نام ببریم که رواج آن بیشتر در بین اقوام بختیاری است و آنها معتقدند که فال نخود حقیقت دارد.

برای دیدن فال خود کلیک کنید:

🔥 فال روزانه

👳‍♂️ فال حافظ امروز

☀ فال تاروت روزانه

⭐ فال ابجد روزانه 

تاریخچه فال نخود چیست؟

فال نخود یکی از فال‌های باستانی می‌باشد، اما از اطلاعات دقیقی از قدمت این فال باستانی نداریم و تنها می ‌دانیم که این فال در میان عشایر ایل بختیاری از محبوب بسیاری برخورداراست و آنها معتقد هستند که این فال حقیقت دارد. فال نخود به راحتی و در کمترین زمان توسط افراد گرفته می شود فقط کافیست شرایط گرفتن فال و نحوه انجام دادن آن را بدانیم. در حقیقت فال نخود نیز یکی از هزاران نوع فالی است  که مردم ایران از گذشته های دور آن را انجام می دادند و بیشتر در بین ایل بختیاری مرسوم بوده است. بختیاری ها به این فال خیلی اعتقاد داشتند؛ می گفتند هر چه جواب فال درآید حتما درست است و بدون هیچ گفت و شنودی آن را انجام می دادند. بختیاری ها این فال را در اعیاد بزرگ و همچنین شب یلدا انجام می دادند؛ همانگونه که ما فال حافظ می گیریم آنان برای پیش بینی آینده خود از فال نخود استفاده می کنند.

فال نخود

شرایط انجام فال نخود

از شرایطی که حتما باید برای انجام دادن فال نخود رعایت شود، می‌توان به داشتن یک پارچه تمیز مخصوص فال و همچنین نخودهایی که به صورت سالم جدا کرده‌ و آنها را تمیز شسته و از آلودگی پاک کرده‌ایم، اشاره کرد. پس از شسته شدن نخودهای سالم (لب پر یا شکسته نباشد)، آن ها را در پارچه گذاشته و هر زمانی که قصد انجام فال نخود را داشته باشیم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم ولی فراموش نکنید که در فال نخود باید نخود ها و پارچه تمیزی را برای این کار اختصاص داد و در مواقع دیگر از آنها استفاده نشود.

در هر زمانی که تصمیم داشتید فال نخود بگیرید. در ابتدا باید وضو گرفته و روبه قبله نشسته و سپس دعای مخصوص فال نخود را خوانده و پس از آن  ۴۱ عدد نخود و پارچه تمیز را که از قبل برای این کار کنار گذاشته بودیم را آورده و نخودها را روی پارچه  پهن کرده و سپس با انگشتان دست راست تعدادی از آنها را بدون اینکه به تعدادشان توجه کنیم به سمت راست هدایت می کنیم سپس تعدادی را با انگشتان دست چپ به سمت چپ هدایت کرده و مقداری از نخودها وسط باقی می‌مانند و نخودها به سه گروه تقسیم می‌شوند. آن گروهی را که به سمت راست پارچه انتقال دادیم را گروه اول و به گروهی را که سمت چپ پارچه انتقال دادیم را گروه دوم و به گروه باقی مانده در وسط پارچه گروه سوم می‌گوییم.

آیا تاکنون فال نخود گرفته اید؟

اکثر مردم وقتی بر سر دوراهی قرار می گیرند و نمی دانند باید چه کار کنند، ممکن است به سراغ کارهای غیر معقول بروند تا شاید بتوانند تنش خود را کم کنند. بدون شک افراد بسیاری فقط برای اینکه بتوانند استرس خودشان را کنترل کند برای یک بار هم که شده فال گرفتن را تجربه کرده اند.

ممکن است، گرفتن فال در برخی موقعیت‌های حساس بتوانند ما را آرام کنند، اما متاسفانه برخی از افراد به فال گرفتن عادت می کنند و برای هر تصمیم کوچک یا بزرگ در زندگی به جای اندیشه کردن در مورد موانع و نتیجه کارها و امور فال گرفتن را مقدم بر تلاش و کوشش قرار می‌دهند. اکتفا کردن به فال گرفتن آنها را از واقعیت دور کرده و به مرور زمان آنها را ناامید و سرخورده می‌کند.

فال های مانند نخود و حافظ که از رایج ترین فال ها در محافل گذشته می‌باشد. که این تفأل معمولاً توسط افراد مسن فامیل  برای سایر افراد در ایام به خصوصی از جمله نوروز یا شب چله (شب یلدا) انجام می‌شد.

کسانیکه تاکنون فال نخود گرفته‌اند می‌داننده، در این فال بد آمدن یعنی انجام اینکار فعلا به مصلحت نیست و برای از بین رفتن اثرات بد و منحوس احتمالی، صبر کردن بهترین گزینه می‌باشد.  هر زمانی که فال شما خوب نبود اصلا به دل بد راه ندهید، شاید امروز فال ما بد بیاید اما ممکن است همین نیت که امروز بد آمده فردا خوب و عالی باشد.

وسایل مورد نیاز برای گرفتن فال نخود

در ابتدا برای گرفتن فال نخود ۴۱ عدد  نخود  سالم و بدون زدگی را که از قبل شسته‌ایم و کاملا از آلودگی پاک کرده‌ایم و همچنین پارچه‌ای(‌مخصوص) را که برای گرفتن فال کنار گذاشته بودیم  را آورده و جلوی خود پهن می‌کنیم و پس از آن شروع به گرفتن فال نخود می‌کنیم.

ویژگی‌های و برتری فال نخود نسبت به فال‌های دیگر

 فال نخود یکی از فال‌های محبوب میان عشایر ایل بختیاری محسوب می‌شود که ویژگی ‌های منحصر به فرد آن در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است. در فال نخود بد(مطلق) وجود ندارد و این از ویژگی های خوب و مخصوص و برتر فال نخود نسبت به سایر فال ها می‌باشد و با این وجود اگر فال ما بد آمد به این معنی است که در حال حاضر زمان انجام کاری که برایش فال گرفته‌ایم فرا نرسیده و باید مدتی را صبر کنیم و سپس دوباره فال بگیریم.

از دیگر ویژگی ها خوب فال نخود علاوه بر  تفسیر و گرفتن فال توسط خودمان می‌توانیم به در دسترس بودن وسایل مورد نیاز برای گرفتن فال نام برد.

خوب آمدن فال به این معناست که زمان حال برای انجام کاری که نیت کرده ایم  مناسب می‌باشد در غیر اینصورت باید همچنان صبر کنیم تا زمان مناسب فرا برسد.

برای یک نیت می‌توانیم چندین بار فال بگیریم اما نباید در یک زمان واحد(یک روز) چند بار برای همان نیت فال بگیریم بلکه باید برای گرفتن فال با نیت تکراری حداقل یک روز صبر کنیم .

فال نخود

مراحل گرفتن فال نخود

بهترین زمان برای گرفتن فال نخود شب پنجشنبه و هنگام گرگ و میش و همچنین بین و بعد از  نمازهای یومیه است، اما اجباری نیست که حتما در زمان خاصی انجام شود. ما می توانیم در هر ساعتی در شبانه روز که بخواهیم نیت کرده و فال را بگیریم ولی باید تمام مراحل فال پشت سرهم انجام شود. در اینجا مراحل را به اختصار و پشت هم بیان کرده‌ایم:

مرحله نخست (قبل از نیت کردن)

برای گرفتن فال نخود باید وضو بگیریم بعد یک پارچه تمیز بر داریم که فقط برای همین کار استفاده شود . سپس 41 دانه نخود هم اندازه شسته شده و تمیز تهیه می کنیم که همیشه برای فال گرفتن فقط از آن ها استفاده کنیم . پس از وضو گرفتن، رو به قبله سوره ای از قران را می خوانیم و فرستادن صلوات پیامبر و خاندان پاکش و شهدا بهتر است قبل از فال، دعای زیر را نیز بخوانیم.

مرحله دوم (خواندن دعای مخصوص فال نخود)

دعای فال نخود کاملا اختیار است و نیاز نیست حتما خوانده شود.

ماشاءالله توج‌ها الی الله، ماشاءالله تعبدا الی الله، ماشاءالله تلطفا الی الله، ماشاءالله تذاللا لله، ماشاءالله استضارا باالله، ماشاءالله استکانه لله، ماشاءالله تضرعا الی الله، ماشاالله استعانه بالله، ماشاءالله استغاثه بالله، ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم

مرحله سوم(شروع فال)

هنگامی در این مرحله ۴۱ عدد نخود را روی پارچه قرار می‌دهیم سپس با انگشتان دست راست تعدادی را درسمت راست پارچه قرار داده و سپس تعدادی را در سمت چپ قرار می‌دهیم تعدادی هم در وسط پارچه می‌ماند و پس از تقسیم نخودها به سه گروه باید از هر گروه ۴ تا ۴ تا کم کنیم تا جایی این کار را ادامه دهید تا ۴ نخود یا کمتر از ۴ نخود باقی بماند. ما موقع تقسیم کردن نباید آن ها را بشماریم، باید به طور اتفاقی آن ها را جدا کنیم. در این موقع چندین حالت برای ما به وجود می آید که نتیجه ی فال از تفسیر این حالات، به شرح زیر حاصل می‌شود.

مرحله چهارم (تفسیرنتیجه فال نخود)

  • دوک(بدترین حالت): هنگامی‌که در باقی مانده نخودها عددهای۲ و ۳ و ۴ داشته باشیم به آن دوک می‌گویند و نتیجه مطلوب نیست و باید از انجام این کار پرهیز شود و تا فرا رسیدن زمان مطلوب در انجام کار صبر کنیم. اگر هم حتما می خواهیم این کار را انجام دهیم، بعد از چند روز آن را انجام دهیم.
  • نبی الله: یعنی از هر گروه ۳ نخود باقی بماند(۳-۳-۳). انجام دادن این کار خوب است و می‌توانید انجام دهید.
  • آسمان: اگر جمع نخودهای باقی مانده ۵ باشد. مانند: (۱،۳،۱) به معنای این است که نتیجه خوب و مطلوب خواهد شد، انجام دهید. بهترین آن این حالت است که 1 نخود در قسمت اول و 2 نخود در قسمت دوم و 2 نخود هم در قسمت سوم باقی بماند ، که جمعا 5 نخود می شود، که به فال پنج تن آل عبا معروف است و می توان گفت کاری که می خواهیم انجام دهیم خیلی خوب است .
  • الله: بسیار عالی یعنی نتیجه فوق‌العاده خواهد شد و حتما آن را انجام دهید و حتما از نخودهای باقی مانند ۲ تا از گروه ها باید ۰ و  گروه دیگر ۱ باشد، مانند:(۱،۰،۰یا۰،۱،۰)
  • میانه: هنگامی که هیچ کدام از حالت‌های بالا را به دست نیاوردیم فال ما میانه است یعنی تفاوتی میان اقدام کردن یا منصرف شدن از کار نیست. یعنی حالت های دیگری پیش آمده که به جز این سه حالت باشد، را حالت های بی اثر می گویند و به معنی آن است که این فال نه خیلی بد است و نه خیلی خوب.

به طور کلی برای آمدن فال خوب نباید پشت سر هم برای یک کار نیت کنیم و فال بگیریم، بهتر است صبر و توکل کنیم و پس از یکی دو روز این کار را بکنیم. در این فال ممکن است

چه زمانی گرفتن فال  نخود بهتر است ؟

بهترین زمان برای گرفتن فال همان زمان بر آورده شدن دعا و حاجت هاست، یعنی موقع غروب و طلوع آفتاب بعد از خواندن نماز ها یا بین دو نماز همچنین در شب های جمعه است.
در این نوع فال هیچ گاه فال بد وجود ندارد که باعث شود ما چندین بار آن را انجام دهیم زنان و مردان مسن بختیاری این فال را برای جوانان خود می گیرند و با گفتن کلماتی امید بخش آنان را برای زندگی آینده ای بهتر و شروع کار های جدید تشویق می کنند، که این خود یک روحیه دادن و انرژی مثبت دادن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو