ترشی غذا رو چطور بگیریم {ترفندهای ساده و کاربردی✔️}

منبع: همسرتایم

8

1401/9/6

11:03


برای گرفتن ترشی غذا چکار باید کرد؟ در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که ترشی غذا رو چطور بگیریم می پردازیم.   همچنین بخوانید:…

ترشی غذا رو چطور بگیریم {ترفندهای ساده و کاربردی✔️}

Rate this post

برای گرفتن ترشی غذا چکار باید کرد؟

در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که ترشی غذا رو چطور بگیریم می پردازیم.

 

همچنین بخوانید:

فواید شربت سکنجبین

خواص عناب برای زنان

 

 

نحوه گرفتن ترشی غذا برای همه خوراکی های مثل هم نیست و باید حواستان باشد کدام روش، برای کدام خورش و غذا مناسب است مثلا اضافه کردن شکر برای قورمه سبزی یا خورشت کرفس اشتباه است.

 

۱. اضافه کردن شکر یا قند

اگر خورشت های شما قابلیت اضافه کردن مقداری طعم شیرینی دارد، اضافه کردن شکر یا قند (البته به میزان کم و در حد تعادل) می تواند تا حد زیادی مزه ترشی غذا را خنثی کند. خورشت هایی مانند قیمه و فسنجان برای این کار مناسب هستند.

۲. اضافه کردن سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل نشاسته زیادی که در غذا آزاد می کند می تواند جاذب مزه ترشی بیش از حد غذاها باشد. اگر قصد دارید در انتهای کار سیب زمینی ها را از خورشت جدا کنید، پس آن را به شکل خلالی درشت درآورده و به خورشت اضافه کنید.

این روش برای تمامی خورشت ها کاربردی است.

 

۳. اضافه کردن پیاز داغ

پیاز داغ علاوه بر خوشمزه تر کردن خورشت ها، می تواند ترشی غذا را بگیرد. همانطور که می دانید پیاز داغ طعم شیرینی ملایمی به غذا می دهد که همین امر منجر به متناسب شدن ترشی غذا خواهد شد. برای اینکار، یک پیاز درشت را رنده کنید، آب آن را بگیرید و در تابه بدون روغن بریزید. وقتی پیاز طلایی شد، روغن را اضافه کرده و آن را به خوبی سرخ کنید تا کاراملی رنگ شود. (در اضافه کردن روغن دست و دلباز باشید، چراکه خود روغن باعث کم کردن ترشی غذا می شود.)

این نوع از پیاز داغ، کاملا می تواند در این مواقع به کمک شما بیاید و بلکه غذا را خوشمزه تر و جا افتاده تر هم بکند!

این روش نیز تقریبا برای تمامی خورشت ها کاربردی است.

 

۴. اضافه کردن جوش شیرین

جوش شیرین خیلی سریع با ترشی یا اسیدیته غذا واکنش نشان می دهد و آن را خنثی می کند؛ اما ما این کار را توصیه نمی کنیم، چراکه از سلامت خوبی برخوردار نیست!

توجه: توجه داشته باشید، جوش شیرین رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن، هر چند بار یک دفعه هم مزه رو بچشید. شاید زیادی جوش شیرین اضافه کردید و کل مزه ترش غذا رو از بین بردید! پس به اندازه ای که به ترشی مطلوب برسید، جوش شیرین اضافه کنید.

 

۵. اضافه کردن نمک

اگر غذای شما پتانسیل اضافه کردن میزان بیشتری نمک را دارد، این هم راه مناسبی است! اضافه کردن کمی نمک به غذا می تواند طعم ترشی را متعادل تر کند.

 

۶. اضافه کردن مواد اولیه

اگر به حدی غذا ترش شده که نه می توانید آن را میل کنید و نه دلتان می آید آن را دور بریزید، ترفند آخر اضافه کردن مواد اولیه به خورش است! در واقع اگر زمان دارید، بهتر است خورشت را مجددا تهیه کرده و با این خورشت ترش مخلوط کنید!

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه ترشی غذا رو چطور بگیریم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

منبع :

atkfamily

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو