روستای زروم یکی از روستاهای دیدنی استان مازندران به شمار می رود

منبع: همگردی

15

1401/9/6

11:31


یکتاپرس/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، روستای زروم یکی از روستاهای دیدنی استان مازندران به شمار می رود.

روستای زروم در مناطق کوهستانی نکا واقع شده و همه این الگوها و نمادهای بومی در اجرای طرح هادی حفظ و احیا شده اند. این اجرای متفاوت زروم را به یکی از روستاهای منحصر بفرد مازندران و یکی از زیباترین و رنگی ترین روستاهای ایران تبدیل کرده است. قرار گرفتن آن در دل جنگلهای هزار جریب نکا هم بی تاثیر نبود. اگر عاشق فصل پاییز هستید، زیباترین مناظر جنگلی نکا با برگ های زرد و نارنجی حالتان را خوش می کند. در این فصل بوی هیزم هم شما را از حال و هوای شهری دور می کند. جلوی برخی خانه‏ ها هنوز اهالی پشته ‏های هیزم را برای گرم کردن آب حمام های هیزمی جمع می کنند.

برای رفتن به زروم باید از کمربندی نکا وارد هزار جریب شوید. از آنجا یک مسیر 60 کیلومتری را تا زروم در پیش دارید. این مسیر که کوهستانی است و در دل جنگل های هزار جریب قرار دارد، به اندازه ای زیباست که ناخودآگاه بارها خودروی خود را در گوشه ای پارک می کنید تا در این مسیر قدم بزنید. تا زروم از روستاهای زیادی باید بگذرید و در مسیر گله ها و مراتع بسیاری را هم خواهید دید. صدای زنگوله ها دغدغه زندگی شهری را از سرتان بیرون می کند. در سمت راست جاده تابلوی روستا را خواهید دید.

بعد وارد یک مسیر فرعی اما کوتاه می شوید که آسفالت نیست. به محض رسیدن به زروم اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد، نرده های رنگی ایوان ها و گلدان های رنگارنگ خانه هاست که روی دیوارهای کاهگلی قرار دارند. رنگ های گرم و سرد در کنار هم جلوه ویژه ای دارند. کوچه پس کوچه های زروم سنگفرش شده اند. حفظ بافت سنتی به زیبایی روستا افزوده و بی شک هر گردشگری را به وجد می آورد. همچنین، انواع غذاهای بومی منطقه مانند آش ترش، آش دوغ، انواع ترشی و نان محلی و انواع صنایع دستی را می توانید در این روستا بیابید.

روستای زروم یکی از روستاهای دیدنی استان مازندران به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو