اطلاعات عمومی درباره عمل جراحی زیبایی بینی (عوارض، نحوه عمل و هزینه ها)

منبع: روزانه

117

1401/9/6

11:32


تغییر شکل بینی و یا جراحی زیبایی رایج ترین عمل زیبایی در ایران است. با وجود افزایش چشم گیر هزینه ابن عمل زیبایی باز هم طرفداران فراوانی دارد. در ادامه اطلاعات عمومی مهم در مورد عمل جراحی زیبایی بینی را ارائه کرده ایم که قبل از عمل جراحی بینی بهتر است این مطلب را تا […]

تغییر شکل بینی و یا جراحی زیبایی رایج ترین عمل زیبایی در ایران است. با وجود افزایش چشم گیر هزینه ابن عمل زیبایی باز هم طرفداران فراوانی دارد. در ادامه اطلاعات عمومی مهم در مورد عمل جراحی زیبایی بینی را ارائه کرده ایم که قبل از عمل جراحی بینی بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

در مورد عمل جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی مشکلات زیادی از قبیل اندازه بینی نسبت به صورت ، کوچک کردن قوز بینی ،عرض بینی، مشخصات ظاهری بینی، تصحیح فرورفتگی و برآمدگی بر روی سطح بینی و …. را حل می‌ کند و مشکلات را برطرف میسازد، همچنین این عمل می‌ تواند نوک و پره های بینی را جمع ،سوراخ های بزرگ بینی را کوچک ،و عدم تقارن بینی را اصلاح کنید .همچنین جراحی زیبایی برای برطرف ساختن نقص های مادرزادی و بینی هایی که در تصادف ها و یا سوانح ورزشی آسیب دیده اند نیز مناسب است.

 

افراد مناسب برای عمل جراحی زیبایی بینی

اکثر افرادی که دارای فرم بینی نامناسب هستند و یا فرم ظاهری دلخواه  خود را ندارند میتوانند این عمل زیبایی را انجام دهند. اما عده کمی هستند که بهتر است این عمل را انجام ندهند این افراد شامل کسانی که فرم دلخواه بینی خود را دارند و یا دارای بینی های گوشتی هستند و همچنین افرادی که بینی آن‌ ها فاقد غضروف است و باید پیوند غضروف داده شوند و ممکن است این افراد به نتیجه دلخواه خود نرسند.

 

ارزیابی بینی

اولین قدم برای اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی ارزیابی بینی شما توسط پزشک جراح است .در طول این جلسات پزشک از بینی شما عکس برداری می‌ کند و در مورد اهداف نهایی شما از فرم بینی دلخواهتان سئوال می‌ پرسد و بینی شما را مطابق سلیقه شما عمل می‌ کند.

عمل جراحی بینی

دلایل جراحی زیبایی بینی

دلایل متداولی برای انجام عمل جراحی بینی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • قوز در ناحیه پل بینی
  • پهن بودن بیش از خود بینی
  • بهبود تنفس
  • شکستگی تیغه بینی که موجب کج شدن بینی می‌شود
  • نوک بینی پهن ،بیرون زده ،نامتقارن که موجر افتادگی بینی می‌شود
  • مشکلات زیبایی که در اثر ضربه ایجاد شده
  • اما متداول ترین آنها تغییر ظاهر بینی است.

انواع روش جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یک روش تهاجمی است که افراد برای انجام این عمل اهداف متفاوتی دارند. درکل دو نوع جراحی زیبایی بینی اولیه داریم ،عمل باز و عمل بسته و دو نوع عمل جراحی ثانویه و جراحی زیبایی پر کننده.

در ادامه به بحث در مورد این موارد می‌ پردازیم.

جراحی بینی باز

بیش از ۹۰ درصد از جراحی های زیبایی بینی از این نوع هستند. پوست بینی از تیغه وسط که نام آن کلولا نام دارد .برش داده می‌ شود و بافت نرم آن از ساختار غضروف برداشته می‌ شود. جراح پس از برسی ساختار داخلی بینی مطابق سلیقه بیمار فرایند تراشیدن غضروف را انجام می‌ دهد. و پس از آن پوست را به حالت اولیه گذاشته و آن را بخیه می‌ زنند.

جراحی بینی بسته

از این روش کمتر از عمل جراحی باز استفاده می‌ شود. برای تغییر جزئی بینی به کار می‌ رود. در این روش برای برطرف کردن نقص غضروف برش ها و شکاف ها در داخل بینی انجام می‌ شود تا قوز و انحرافات برطرف شود .

این روش برای تصحیح نوک بینی به هیچ عنوان مناسب نیست و جراح برای این کار باید حتما پوست روی بینی را شکاف دهد. تنها مزیتی که این روش دارد عدم شکاف پوست ردی بینی است. خیلی کم پیش می آید که که جراحان از این روش برای عمل زیبایی بینی استفاده کنند زیرا به درستی با ساختار درونی بینی دسترسی ندارند.

جراحی بینی ثانویه

این جراحی که عمل تجدید نظر نیز نام دارد .در این نوع جراحی نواقص باقی مانده از عمل جراحی اصلی تصحیح و جبران می‌ شود. هرچند ممکن است مشکلات بسیار جزئی باشند و به راحتی حل شوند .اما در برخی موارد بینی افراد به دلیل عمل اولیه حساس شده هست و انجام عمل ثانویه را دشوار می‌ کند این نوع عمل می‌ تواند به صورت باز یا بسته صورت گیرد.

آمادگی قبل از عمل

قبل از انجام جراحی ،جراح شما لیستی از کارهایی که باید انجام دهید به شما می‌ دهد. به عنوان مثال:

  • از شب قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خود داری کنید .
  • اگر فردی سیگاری هستید از یک هفته قبل از عمل نباید سیگار بکشید
  • از یک هفته قبل ای انجام عمل از خوردن الکل خود داری کنید
  • قطع مصرف برخی از دارو ها یک هفته قبل از جراحی ،جراح را از داروهایی که مصرف میکنید مطلع کنید.

مراقبت های اصلی را پزشک در جلسه مشاوره ذکر خواهد کرد.

عمل جراحی بینی

خطرات و عوارض جراحی بینی

تمامی جراحی ها چه تهاجمی و چه غیر تهاجمی عوارضی را به دنبال دارد، برای کمتر شدن این عوارض بهتر است برای انجام عمل به پزشک متخصص و کلینیک معتبر مراجعه کنید.

در ادامه به برخی از عوارض عمل جراحی می‌ پردازیم:

  • خون ریزی
  •  عفونت
  • نیاز به ترمیم و جراحی اضافی
  • مشکلات تنفسی
  • عوارض بیهوشی
  • عدم رضایت از نتایج ظاهری بینی

مراحل عمل جراحی بینی

زمان انجام  عمل زیبایی بینی بستگی به نوع بینی شما دارد اما معمولا عمل بوز ۲_۳ساعت زمان میبرد، عمل جراحی بسته معمولا بیشتر زمان میبرد و عمل جراحی پرکننده نیز معمولا ۱۵ دقیقه زمان میبرد.   برای انجام عمل بینی از روش بیهوشی استفاده می‌ کنند.

در ادامه به مراحل عمل جراحی می‌ پردازیم:

  • بیهوشی
  • برش و شکاف بینی
  • تغییر شکل و فرم بینی
  • بخیه و پانسمان

دوره نقاهت

در هفته اول پس از جراحی بینی و صورت شما ورم دارد و ممکن است کبودی هایی در صورت خود مشاهده کنید .حتی ممکن است یک سال طول بکشد تا بینی به فرم دلخواه برسد.

به دلیل تورم و وجود استامپ در بینی به مدت ۲۴ ساعت نمی‌ توانید تنفس درست داشته باشید.اگر دچار درد شدید پس از ۲۴ ساعت میتوانید از مسکن استفاده کنید.

همچنین بعد از عمل ممکن است دچار خونریزی خفیف نیز شوید.

پس از گذشت یک هفته گچ و آتل بینی توسط پزشک درآورده می‌ شود و باید از چسب بینی استفاده کنید . پس از گذشت یک ما حدود ۸۰ درصد از تورم بینی از بین میرود و تورم باقی مانده نیز پس از یکسال از بین میرود و به فرم دلخواه بینی خود می‌ رسید.

 

هزینه جراحی

هزینه جراحی با توجه به نوع عمل، نوع بینی شما و دستمزد دکتر متخصص متفاوت است و تعرفه مشخصی ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو