8 ترفند برای پخت کیک به روش کیک پزهای حرفه‌ای!

منبع: خبرنما

54

1401/9/6

11:33


  چه برای تولد باشد، چه برای تعطیلات، یا صرفا برای یک دورهمی دوستانه، می توانید کیک بخورید. هرچند دلایل زیادی برای پختن کیک وجود دارد. اما همیشه آن چیزی که انتظار داریم به دست نمی آید. به همین دلیل ما در این مطلب شما را با ترفندهای پخت کیک آشنا می کنیم تا به […]

8 ترفند برای پخت کیک به روش کیک پزهای حرفه‌ای!

 

چه برای تولد باشد، چه برای تعطیلات، یا صرفا برای یک دورهمی دوستانه، می توانید کیک بخورید. هرچند دلایل زیادی برای پختن کیک وجود دارد. اما همیشه آن چیزی که انتظار داریم به دست نمی آید. به همین دلیل ما در این مطلب شما را با ترفندهای پخت کیک آشنا می کنیم تا به روش قنادی ها کیک بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

1. ترفندهای پخت کیک؛ قبل از تزئین، کیک خود را فریز کنید

مراحل پخت کیک می تواند سخت باشد، پس ابتدا مطمئن شوید که مواد لازم آن را دارید. خمیر به اندازه کافی مخلوط شده باشد و زمان مناسبی برای پخت آن صرف کرده باشید. همچنین باید به سرد شدن کیک زمان بدهید. اما تزئین کیک به راحتی درست کردن آن نیست. تزیین کیک نه تنها به مهارت فردی که درست می کند نیاز دارد بلکه به یک مهارت هنری نیز نیاز دارد. یکی از بدترین اشتباهاتی که هنگام پخت کیک می توانید مرتکب شوید این است که وقتی کیک هنوز داغ است، شروع به تزئین آن کنید. پس ابتدا برای سرد شدن کامل کیک، آن را فریز کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک روز پدر: پخت و تزیین کیک به شکل سبیل که واقعا ساده و جذاب است

تزیین کیک‌ های منجمد بسیار آسان ‌تر از کیک‌ های گرم است. اگر می خواهید کیک شما ظاهر زیبایی داشته باشد، قبل از برش لایه های کیک، یکی از ترفندها فریز کردن آن ها است. زیرا کیک حالت جامد داشته و به راحتی بدون شل شدن می توانید برش کنید.

2. قالب کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید

برای خارج شدن کیک از ظرف پخت بعد از پختن، روی کره یا اسپری پخت و پز حساب نکنید. تنها کاری که باید بکنید، استفاده از کاغذ روغنی است تا کیک ظاهر تمیزی داشته باشد. در حالی که بریدن کاغذ روغنی به اندازه قالب سخت است، می توانید از کاغذ روغنی گرد استفاده کنید. می ‌توانید این کاغذهای روغنی را در اندازه های مختلف بخرید تا مجبور نباشید دوباره از قیچی استفاده کنید. انجام این کار سبب می‌ شود کیک‌ها بدون زحمت از قالب خارج شوند.

لینک مرتبط: طرز تهیه پنکیک ساده برای صبحانه

3. ترفندهای پخت کیک؛ نقاط داغ فر خود را شناسایی کنید

مقایسه کار شما با یک نانوای حرفه ای کمی ناعادلانه است. زیرا بدیهی است که نانوایان حرفه‌ای تحصیلات، آموزش و تجربه بیشتری در پخت کیک‌های زیبا و سایر محصولات نانی دارند. بنابراین این احتمال وجود دارد که محصولات شان به مراتب بهتر از کیک پزهای آماتور باشد. از طرفی آن ها از اجاق های بهتری استفاده می کنند که تفاوت زیادی با فر و اجاق خانه شما دارند. خیلی از نانوایان حرفه ای از اجاق هایی استفاده می کنند که دمای داخل آن به یک اندازه گرم می شود. فرهای خانگی به طور یکنواخت داغ نمی ‌شوند و آن ها دارای نقاط داغی هستند که سریع‌تر از دیگر قسمت ها گرم می ‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک تر پرتقالی به شیوه آسان با طعمی متفاوت و خاص!

4. مواد خود را برعکس کرم ، هم بزنید

کره در دمای اتاق با شکر مخلوط می ‌شود تا کامل به خورد هم بروند. معمولا این مخلوط پایه‌ای برای تشکیل مواد دیگر است که به آن اضافه می ‌شود. یکی از ترفندهای پخت کیک این است که به جای کره و شکر از کره و آرد استفاده کنید. برای درست کردن کیک ابتدا کره و آرد را مخلوط کنید سپس باقی مواد را به آن اضافه کنید. این کار باعث به حداقل رسیدن رشد گلوتن می شود.

5. قبل از شروع تمام مواد را آماده کنید

یکی از مهم ترین مراحل قبل از شروع پخت و پز، آماده کردن تمام مواد و محیط برای آشپزی است. آماده کردن مواد لازم به شما کمک می کند تا در طول آشپزی وقت بیشتری داشته باشید. آشپزی به ویژه پختن کیک، نیاز به دقت بیشتری دارد تا مراحل آن را به ترتیب دنبال کنید تا کیک خوشمزه و خوش طعمی بپزید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک پنیر توت فرنگی برای آنانی که به دنبال رنگ و تازگی هستند!

6. ترفندهای پخت کیک؛ به جای کره از روغن استفاده کنید

کره یک ماده ضروری هنگام پخت کیک است و در خیلی از دستور العمل های پخت و پز در صدر مواد مورد نیاز قرار می گیرد. در حالی که روغن نیز در موارد مختلف به خوبی کره عمل می کند. یکی از فواید استفاده از روغن حفظ رطوبت کیک است. زیرا روغن مایع است. بنابراین اگر به دنبال کیک نرم، لطف و مرطوب هستید به جای کره از روغن استفاده کنید.

برای امتحان می توانید کره را به اندازه یک چهارم کاهش دهید و آن را با روغن جایگزین کنید تا تفاوت آن را مشاهده کنید. روغن برخلاف کره در دمای اتاق همچنان مایع می ماند. اما دقت کنید در بعضی کیک ها نیاز به کره دارید، مثلا برای کیک وانیلی، همه کره را با روغن جایگزین نکنید، زیرا کره طعم خوشمزه به کیک شما می دهد. اما اگر می خواهید کیک شکلاتی بپزید از روغن استفاده کنید. زیرا پودر کاکائو بر کره غلبه خواهد کرد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک کاکائویی فانتزی برای تولد به صورت آسان

7. حفظ رطوبت کیک با بسته بندی پلاستیکی

یکی از نکات مهم برای پختن کیک خوشمزه، حفظ رطوبت آن است. کیک ها ممکن است به دلیل اشتباهات مختلفی که در طول فرآیند پخت رخ می دهد، خشک شوند. اما روش هایی وجود دارد که به شما در افزایش رطوبت کیک ها کمک می کند. یکی از ترفندها گذاشتن کیک درون بسته بندی های پلاستیکی است. وقتی کیک را از فر خارج کردید درون بسته های پلاستیکی قرار دهید تا نرم و مرطوب بماند. انجام این کار به حبس بخار در داخل کیک کمک می کند، به جای این که بگذارید بخار کیک از آن خارج شود، برعکس کیک را مرطوب نگه می دارید.

درست پس از پختن کیک‌، حدود 10 دقیقه یا تا حداقل زمانی که کیک کمی خنک شود صبر کنید. سپس کیک‌ را از قالب خارج و درون پلاستیک بگذارید. بخار خارج شده از کیک‌ها بلافاصله توسط پوشش پلاستیکی حبس می شوند و در نتیجه بخار به داخل کیک بر می ‌گردد.

لینک مرتبط: طرز تهیه کیک اسفنجی گاناش شکلاتی برای دوره همی ایام عید

8. مواد را بیش از حد مخلوط نکنید

مخلوط کردن بیش از حد خمیر کیک به جای پخت بهتر، فرصت خوردن یک کیک خوشمزه را از شما می گیرد. بنابراین اگرچه مهم است که تمام مواد باید با هم ترکیب شوند، اما مراقب باشید که مواد را خیلی هم نزنید. در غیر آن کیکی ترک خورده، چسپناک شبیه نان خواهید داشت.

مقدار و اندازه حباب‌ های هوای موجود در خمیر در طول فرآیند مخلوط مستقیم بر حجم و دانه‌های کیک تاثیر می‌ گذارد. هم از حد خمیر می تواند منجر خشک شدن و ترک خوردن کیک شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو