طرز تهیه اکلر کیک

طرز تهیه اکلر کیک , دستور پخت اکلر کیک

اکلر کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب کشورهای ترکیه ای است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اکلر کیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اکلر کیک
آرد کیک۹۵ گرم
شیر۸۰ میلی لیتر
آب۸۰ میلی لیتر
شکر۱۰ گرم
نمک۲ گرم
کره۶۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
مواد لازم فیلینگ وانیلی
شیر۲ پیمانه
شکر۱۳۵ گرم
نشاسته ذرت۳۰ گرم
آرد کیک۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
عصاره ی وانیل۱۰ گرم
کره۱۷۰ گرم

طرز تهیه اکلر کیک

مرحله اول

برای تهیه اکلر کیک خوشمزه در ابتدای کار فیلینگ وانیلی را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می  زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شده و شکر حل شود. در ادامه آرد و نشاسته ذرت را درون کاسه الک کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه شیر داغ را کم کم به کاسه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها با حرارت شیر نپزند، سپس مایه یکدست شود. حالا ظرف را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید تا غلیظ شدن مایه پودینگ هم زدن را متوقف نکنید. زمانی که مایه به غلظت دلخواهمان رسید آنرا از روی حرارت کنار گذاشته و وانیل را به آن می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا روی مایه پودینگ را با پلاستیک فریزر پوشانده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شده و رویه نبندد. در این فاصله به سراغ درست کردن خمیر کیک می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شکر را به همراه آب نمک و کره به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. زمانی که مخلوط شیر به نقطه جوش رسید، آنرا از روی حرارت کنار گذاشته، سپس آرد را یکباره به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه با سرعت العمل بالا مخلوط می کنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود، سپس قابلمه را مجددا روی حرارت ملایم گذاشته و خمیر را داغ می زنیم تا درون قابلمه جمع شود. حالا قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته تا خمیر کمی خنک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ ها را دانه به دانه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و بسیار چسبنده همانند خمیر بامیه حاصل شود.

مرحله نهم

در این مرحله دو قالب همسان انتخاب کرده و درون آنها را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر کیک را به دو قسمت تقسیم کرده و درون قالب ها می ریزیم. در ادامه قالب ها را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله دهم

در این فاصله کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود، سپس درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت کره از هم باز شده و کرم رنگ شود.

مرحله یازدهم

حالا مایه پودینگ را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها خنک شوند، سپس از قالب جدا می کنیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه یک لایه کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و روی آنرا با مایه پودینگ کاملا می پوشانیم، سپس لایه دوم کیک را روی مایه پودینگ گذاشته و به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. نوش جان.