طرز تهیه کیک نیش زنبوری

 طرز تهیه کیک نیش زنبوری , دستور پخت کیک نیش زنبوری آلمانی

کیک نیش زنبوری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نیش زنبوری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک نیش زنبوری
آرد۲ پیمانه
مایه خمیر۷ گرم
شیر ولرم۱۵۰ گرم
شکر۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
کره آب شده۸۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم کارامل
کره۱۵۰ گرم
شکر۸۰ گرم
عسل۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۵ قاشق غذاخوری
بادام پرک۲۰۰ گرم
مواد لازم برای کرم
شیر۸۰۰ میلی لیتر
وانیل۲ قاشق چایخوری
شکر۸۰ گرم
کره۸۰ گرم
پودر پودینگ وانیل۷۰ گرم
خامه قنادی۴۰۰ گرم
پودر شکر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک نیش زنبوری

مرحله اول

برای تهیه کیک نیش زنبوری خوشمزه در ابتدای کار خمیر آماده می کنیم، برای این منظور آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده، سپس وسط آنرا گود می کنیم و شیر ولرم را می افزاییم. در ادامه شکر و خمیر مایه را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را کمی مخلوط کرده، سپس روی آنرا با یک پارچه نخی می پوشانیم تا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان کره آب شده را به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز دهیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و لطیف درون کاسه حاصل شد، مجددا روی آنرا پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کند. در این فاصله به سراغ درست کردن پودینگ می رویم، برای این منظور کره را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود، سپس شکر را به همراه عسل و خامه صبحانه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شده و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه پرک بادام را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در این مرحله به سراغ درست کردن پودینگ می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شکر را به همراه پودر پودینگ به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه غلیظ شود. در ادامه وانیل و کره را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه به هم زدن ادامه می دهیم تا کره درون مایه پودینگ ذوب شود، سپس روی آنرا با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و رویه نبندد. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا درون یک رینگ پهن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روی خمیر را با تاپینگ پرک بادام کاور می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس رینگ را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی تاپینگ طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان رینگ را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از رینگ خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا پودینگ خنک شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس خامه قنادی را کم کم به آن اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد. در ادامه کیک را به دو قسمت مساوی به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه مخلوط پودینگ را درون قیف ماسوره دار ریخته و روی لایه کیک پایپ می کنیم، سپس قسمت دیگه برش خورده کیک را روی آن فیکس می کنیم. در نهایت کیک را به دلخواه با پودر قند و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.