روش خشک کردن نارنگی در خانه، خوشمزه و بدون تلخی

منبع: مینویسم

6

1401/9/6

16:02


خشک کردن نارنگی در خانه امکانپذیز است و شما می توانید نارنگی را در خانه خشک کنید. کافیست این پست آموزشی را تا انتها بخوانید و روش خشک کردن نارنگی را بیاموزید.

روش خشک کردن نارنگی در خانه، خوشمزه و بدون تلخی

نارنگی میوه ای که عطر آن همیشه در خاطرمان هست. نارنگی میوه ای پاییزی و خوش طعم است که دارای خواصی همچون تقویت سیستم ایمنی، محافظت از قلب، کاهنده کلسترول و .. می باشد. در روز های دیگر سال، نارنگی در دسترس نمی باشد و بهتر است در پاییز روش خشک کردن نارنگی را بیاموزیم تا همیشه نارنگی داشته باشیم. برای یادگیری روش خشک کردن نارنگی، تا انتهای این پست مینویسم با ما باشید.

طرز خشك كردن نارنگي

نارنگی را می توان روی بخاری، روی شوفاژ، در فر، در میوه خشک کن و در مقابل آفتاب خشک کرد و روش خشک کردن نارنگی به کمک هر کدام از این روش ها، شبیه به هم هستند. توجه کنید که در هر کدام از این روش ها می توان کمی نمک را به نارنگی های خرد شده زد و سپس به روش های زیر خشک کرد.

روش خشک کردن نارنگی روی بخاری

  1. پوست کردن نارنگی

    روش خشک کردن نارنگی روی بخاری به این صورت است که نارنگی را پوست کرده و سپس حلقه حلقه خرد می کنیم.

  2. چیدن نارنگی ها روی بخاری

    نارنگی ها را روی بخاری می چینیم.

  3. چیدن نارنگی داخل سینی و خشک کردن آن

    همچنین می توانید با پوست حلقه حلقه کنید. در برخی رسپی ها نارنگی های خرد شده را روی سینی می چینند و آن سینی را روی بخاری می گذارند.

.

نحوه تهیه چیپس موز خانگی

چگونه انجیر را در خانه خشک کنیم؟

طرز خشک کردن نارنگی روی شوفاژ

نارنگی های حلقه شده را روی شوفاژ می چینیم و می گذاریم خشک شوند.

این روش خشک کردن نارنگی نیز روشی ساده است و می توانید در زمانی کوتاه نارنگی خشک شده آماده کنید.

برای این روش بهتر است روی شوفاژ را با دستمالی نمناک تمیز کنید تا نارنگی های خشک شده آلودگی نداشته باشند.

روش خشک کردن نارنگی در فر

روش خشک کردن نارنگی روی بخاری

برای اینکه خشک کردن نارنگی را در فر انجام دهید، نارنگی ها را با پوست یا بدون پوست حلقه حلقه کرده و در فر با دمای پایین می چینیم و می گذاریم نارنگی خشک شود. این روش خشک کردن نارنگی روشی فوری است و نارنگی خشک شده در فر در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود.

روش خشک کردن نارنگی در میوه خشک کن

می توانید نارنگی حلقه ای خرد شده را در میوه خشک کن بریزید و دستگاه را روشن کنید و بگذارید نارنگی ها خشک شوند. توجه کنید که این روش خشک کردن نارنگی نیاز به زمان بیشتری برای خشک کردن دارد.

طرز خشک کردن نارنگی در مقابل آفتاب

برای این روش خشک کردن نارنگی نیز، نارنگی را خرد کرده و روی پارچه ای نخی که در مقابل آفتاب انداخته ایم، می چینیم و می گذاریم نارنگی ها خشک شوند. توجه کنید که برای این روش خشک کردن نارنگی لازم است پارچه را در مکانی بیندازید که آفتاب مستقیم بتابد و در روز هایی به خشک کردن نارنگی اقدام کنید که آفتابی باشد.

میزان کالری انواع میوه خشک

طرز تهیه آلو خشک در منزل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو