پل معلق مشگین شهر کجاست؛ بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ایران

پل معلق مشگین شهر کجاست؛ بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ایران


منبع: همگردی

19

1401/9/6

20:02


پل معلق مشگین شهر بدلیل زیبایی و طراحی خاص نسبت به پل های مشابه دیگر در خاورمیانه، به تنهایی به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مشگین شهر تبدیل شده است. با ما در مقاله پل معلق مشگین شهر کجاست همراه شوید تا از تاریخ ساخت پل معلق مشگین شهر و قیمت پل معلق مشگین شهر آگاهی یابید.

پل معلق مشگین شهر

معرفی

پل معلق مشگین شهر مرتفع ترین و بزرگترین پل معلق خاورمیانه بوده و دو متر عرض و 365 متر طول دارد. پل معلق مشگین شهر در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر احداث شده است. پل منحصر بفرد مشگین شهر در زمینی به مساحت 130 هکتار و با هزینه بالغ بر 400 میلیارد ریال احداث شده و بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل بحساب می آید. این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی هست. پل زیبای معلق مشگین شهر مخصوص عابر پیاده است و بالای پل این فرصت را به شما می دهد تا از ارتفاع 80 متری نظاره گر زیبایی های دامنه سبلان باشید و از این طبیعت زیبا لذت ببرید. مجموعه گردشگری هم شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت های اقامتی، سایت بالن سواری، و ورزش های هوایی، رستوران گردان و شهربازی است.

معرفی پل معلق مشگین شهر

مشخصات فنی

این پل دو متر عرض، 365 متر طول و 80 متر از کف دره خیاوچالی ارتفاع دارد. در ساخت عرشه پل از مواد پلیمری با مقاومت بالا در مقابل رطوبت، حریق، ضربه و فشار به همراه صاعقه گیر، بادسنج، سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی کننده رزوناس استفاده شد. امنیت این پل با استاندارهای جهانی تطبیق یافته است؛ بطوریکه در روزهای تعطیل 3 هزار نفر از آن عبور می کنند.

مشخصات فنی پل معلق

پارک جنگلی مشگین شهر

جاده ماشین روی این پارک از ورودی جاده اردبیل مشگین شهر آغاز شده و انتهای آن به میدان سبلان منتهی می شود. لازم به ذکر است جاده فرعی از پیچ انتهایی به گرد ولی ختم می شود و شما در هنگام رانندگی در طول مسیر پر پیچ و خم از طبیعت زیبا و خدادادی لذت می برید. پارک جنگلی مشگین شهر شکلی تقریبا بیضوی بطول 5 کیلومتر داشته و با وسعت 300 هکتار در کناره غربی رود خیاوچایی قرار دارد.

پارک جنگلی مشگین شهر

برخی از جاذبه های گردشگری مشگین شهر

-کاروانسرای قانلی بولاغ

-قله سبلان

-کهنه قله مشگین شهر

-سنگ نبشته ساسانی مشگین شهر

-مقبره شیخ حیدر

-دژ قهقهه

-چشمه قوتورسویی

-پارک جنگلی خیاوچایی

-آبشار شابیل

-آبشار شیروان دره

کاروانسرای قانلی بولاغ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو