استقبال زیاد از سفرهای ترکیه به ویژه استان وان به خاطر حراج جمعه سیاه بوده است

منبع: همگردی

162

1401/9/7

06:30


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، استقبال زیاد از سفرهای ترکیه به ویژه استان وان به خاطر حراج جمعه سیاه بوده است.

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: سفرهای ترکیه دو سه ماه است با رکود مواجه شد، تمام پروازهای چارتر شده برای اواخر تابستان و اوایل پاییز در مسیر ترکیه با ضرر و زیان انجام شدند، چون استقبال پایین بود. به همین خاطر بلیت پرواز زیرقیمت فروخته میشد؛ نرخ این بلیت ها از هفت، هشت میلیون تومان به کمتر از دو میلیون تومان رسید.

او اضافه کرد: از هفته گذشته و همزمان با آغاز حراج «Black Friday» وضعیت تغییر کرد؛ تقاضا برای سفر به ترکیه بیشتر شد، البته نه همه مقاصد این کشور، بیشتر از وان و استانبول به خاطر حراجی ها و برای خرید استقبال شده است.

استان وان در شرق ترکیه واقع شده و یکی از ارزان ترین مقاصد سفر ایرانی ها بشمار می آید که بیشتر از راه زمینی و مرزهای شمال غربی به این منطقه سفر می شود.

به گفته رفیعی، سالانه بین 700 تا 800 هزار ایرانی به وان سفر می کنند.

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز جمعه گذشته را برای فروشندگان و هتلداران استان وان «شگفت انگیز» توصیف کرده و از هجوم مسافران ایرانی به این استان و غافلگیر شدن هتلداران وان خبر داده و نوشت: هتلداران ترکیه به دلیل قطعی اینترنت در ایران و دسترسی محدود مردم به پلتفرم ها در بحبوحه ناآرامی های ایران، رزرو زیادی از کشور همسایه دریافت نکرده اند اما جمعیتی که اکنون به وان آمده، هتلداران را غافلگیر کرده و لبخندی بر لبان کاسبان این منطقه نشانده است، هتلداران شاهد بودند نرخ اشغال آنها از حدود 30 درصد در اوایل ماه اکتبر به 100 درصد رسیده است.

یونس یوکسل، رئیس انجمن هتلداران و جهانگردی وان با بیان این که ضریب اشغال هتل ها به 100 درصد رسیده، گفت: حدود چهار هزار گردشگر در مرزها و گمرک ایران منتظر بودند. این گردشگران اخیرا از مرز عبور کرده اند. انتظار می رود بیش از 10 هزار بازدید کننده در این دوره سه روزه به وان بیایند.

وان روزهای پرجنب و جوشی را سپری می کند؛ جایی که ایرانی ها هر از گاهی برای خرید در تعطیلات به آن سفر می کنند. در تابستان ضریب اشغال هتل های این شهر به 100 درصد رسید اما از مهر با آغاز تحولات در ایران و به دلیل محدودیت اینترنت، ضربه ای به صاحبان هتلهای وان وارد شد، بگونه ای که ضریب اشغال هتلهای این منطقه در ماه نوامبر به 30 درصد رسید.

یوکسل با تایید اینکه هتلداران وان فصل تابستان بسیار خوبی را سپری کردند، افزود: ضریب اشغال هتل های این منطقه در اوایل آبان بسیار کم شده بود اما اکنون گردشگران برای تعطیلات سه روزه و خرید دوباره برگشته اند و جمعه شگفت انگیزی رقم خورد.

ترکیه پیش بینی می کند امسال میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر ایرانی باشد. مقامات گردشگری ترکیه انتظار دارند رکورد 2.5 میلیون گردشگر ایرانی در سال 2017 در سال 2023 تکرار شود و حتی فراتر از این آمار برود.

استقبال زیاد از سفرهای ترکیه به ویژه استان وان به خاطر حراج جمعه سیاه بوده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو