کدام چهره های معروف ایرانی متولد 7 آذر هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 7 آذر هستند؟


منبع: آکا

153

1401/9/7

07:26


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 7 آذر بدنيا آمده يا د

آکاایران: امروز 7 آذرماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون دیبا زاهدی،حسین شهابی،حمید امجد،منصور علی ضابطیان و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

بیوگرافی “دیبا زاهدی” بازیگر بوم و بانو و آقازاده+ تصاویر جذاب

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 7 آذرماه متولد شده اند

دیبا زاهدی

دیبا زاهدی (زادهٔ ۷ آذر ۱۳۶٨ در تهران) بازیگر زن اهل ایران است.

هم اکنون سیل جذابیت از فِیس دیبا زاهدی؛ ایرانه ولی انگار تو اروپا زندگی  میکنه

دیبا زاهدی بازیگری را در کلاس های استاد حمید سمندریان آموخت و از همان جا بود که به تهیه کننده فیلم پنج ستاره معرفی شد و اولین تجربه بازیگری اش کلید خورد. اولین تجربه بازیگری دیبا زاهدی سال 92 و با قبولی در تست بازیگری فیلم پنج ستاره به کارگردانی مهشید افشارزاده و تهیه کنندگی امیر سماواتی رقم خورد همچنین سریال 87 متر به کارگردانی کیانوش عباری اولین سریال دیبا زاهدی بود که سال 97 مقابل دوربین رفت.

حسین شهابی

حسین شهابی (زاده ۷ آذر ۱۳۴۶، تبریز) مدرس، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران است.

بیوگرافی حسین شهابی و داستان زندگی شخصی همراه با عکس ها و تصاویر اینستاگرام

شهابی دارای کارشناسی ارشد کارگردانی سینما، استاد سابق انجمن خوشنویسان ایران، و نیز تحصیل کرده رشته موسیقی کلاسیک با گرایش علوم آهنگسازی است.وی همچنین مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره و مدرسه سینمایی فردا، و پایه‌گذار آموزش رشته‌های سینمایی به سبک راسیونالیسم در ایران است. او با ساختن اولین فیلم سینمایی خود (روز روشن) توانست نظر مثبت اکثریت منتقدان سینمای ایران و منتقدان بین‌المللی را به دست آورد.

حمید امجد

حمید امجد (زادهٔ ۷ آذر ۱۳۴۷ در تهران) نویسنده، کارگردان تئاتر و سینما، داستان‌نویس، مدرس، مترجم و پژوهشگر اهل ایران است

زندگینامه: حمید امجد (۱۳۴۷ -) - همشهری آنلاین

منصور علی ضابطیان

منصور علی ضابطیان (زادهٔ ۷ آذر ۱۳۴۹) روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، پادکست‌ساز، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی است

بیوگرافی منصور ضابطیان | هنر صدا

ضابطیان در سال ۱۳۶۹ کاردانی رشته علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایان رساند و پس از چند سال رشته تحصیلی خود را تغییر داد و رشته سینما را در دانشگاه ادامه داد. او مدتی مدرس دوره‌های آزاد آموزش گویندگی و اجرا در دانشکده خبر نیز بود.

او کار حرفه‌ای را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلفی برای مجلات و روزنامه‌های حیات نو، چلچراغ، گزارش فیلم و کلک می‌نوشت. در سال ۱۳۷۸ کار در تلویزیون را آغاز کرد. سبد، مردم ایران سلام، جغرافیای فریاد، فرش واژه، نقره، رادیو هفت و صدبرگ از معروف‌ترین کارهای او در تلویزیون است. وی همچنین کارگردانی برنامهٔ وقت خواب از شبکه‌های اینترنتی را در کارنامه خود دارد. او هم‌اکنون همراه با تیم تولیدی رادیو هفت فعالیت خود را با تولید و پخش زنده شبانه برنامه رادیو شب از شبکه شما را ادامه می‌دهد.

ضابطیان کتابی با عنوان مارک و پلو نوشته که حاوی شرح سفرهایش در قالب مصاحبه و گزارش به کشورهای فرانسه، اسپانیا، لبنان، هندوستان، ایتالیا، اتریش، ارمنستان، کره جنوبی و آمریکاست. او با افراد سرشناسی مثل لی یونگ آئه و نجف دریابندری مصاحبه کرده‌است.

ضابطیان دو سال پی در پی جایزه قلم بلورین بهترین گفتگوی سال و یک سال هم جایزه قلم بلورین بهترین گزارش سال را در جشنواره مطبوعات کسب کرده‌است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو