تاریخچه روز جهانی موشک کاغذی(25 می)

تاریخچه روز جهانی موشک کاغذی(25 می)


منبع: نم نمک

17

1401/9/7

08:16


روز جهانی موشک کاغذی و موشک کاغذی و روز جهانی موشک کاغذی چه روزی است و تاریخ شمسی روز جهانی موشک کاغذی و موشک کاغذی پرنده و موشک کاغذی حرفه ای و تاریخچه موشک کاغذی و paper airplane را در نم نمک ببینید.

تاریخچه روز جهانی موشک کاغذی(25 می)

26 می ، روز جهانی موشک کاغذی

هر سال در 26 ماه می ، روز جهانی موشک کاغذی جشن گرفته می شود و این سنت از هزاران سال پیش وجود دارد. روز جهانی موشک کاغذی بهانه ای برای بازیگوشی است. موشک های کاغذی ابزارهایی سالم و ارزان برای سرگرمی هستند و لذت زیادی را به ما انتقال می دهند. به عبارت دیگر شما می توانید برای مدتی گوشی موبایل خود را کنار بگذارید و از این موشک ها استفاده کنید. در این بخش از گوناگون نم نمک به چند فکت جالب درباره ی این وسیله های کاغذی سرگرم کننده خواهیم پرداخت.

تاریخچه روز جهانی موشک کاغذی(25 می)

تاریخچه روز جهانی موشک کاغذی(25 می)

نظرات درباره اولین موشک کاغذی جهان

آیا می دانستید بسیاری از مردم بر این باورند که موشک های کاغذی مربوط به 2000 سال پیش در کشور چین می باشد؟ البته برخی معتقدند که شاید اولین تاریخ ایجاد موشک های کاغذی مدرن ، مربوط به سال 1909 باشد. در کل مدرک معتبری درمورد ساخت اولین موشک کاغذی در دسترس نیست و همین دو ایده موجود است و بس.

روز جهانی موشک کاغذی

تاریخچه روز جهانی موشک های کاغذی

شاید تعجب کنید ؛ اما موشک های کاغذی هم تاریخ ساخت دارند و در زمان های گذشته توجه زیادی به آن ها می شده است. البته اطلاعات مختلفی در این زمینه وجود دارد که همه آن ها تاریخ یکسانی را بیان نمی کنند. احتمالا بسیاری از شما با اوریگامی آشنایی دارید که ریشه در کشور های آسیایی دارد و اختراع آن مربوط به 500 سال قبل از میلاد مسیح می باشد ، سالهاست روز 26 ماه می را به عنوان روز جهانی موشک های کاغذی درنظر گرفته اند.

همه ما هنوز به طور کاملا و دقیق مطمئن نیستیم که اولین موشک های کاغذی در کجا ساخته شده اند و چه زمانی مورد استفاده قرار گرفتند. چیزی که در مورد موشک های کاغذی می دانیم ، این است که آن ها ساخته دست بشر هستند ، حتی داوینچی هم به این موشک های کاغذی علاقه داشت و مدل های مختلفی از آن را ساخته بود.

برادران رایت هم به دلیل مطالعه انواع مختلف موشک های کاغذی ، در نهایت توانستند به اختراع مهم هواپیما دست پیدا کنند.

همچنین والیس ریگبی انواع مختلفی از این موشک ها را به گونه ای متفاوت طراحی کرد. او یک مرد انگلیسی زبان بود که سال 1930 به آمریکا آمد و این مسئله مربوط به موشک های کاغذی را بسیار جدی دنبال می کرد و مدل های مختلفی از آن را در کتاب خودش به چاپ رساند.

موشک های کاغذی بعد ها در بین کودکان و دانش آموزان داخل مدرسه محبوبیت زیادی پیدا کردند و عامل عصبانیت معلم ها بودند زیرا باعث به هم ریختن جو کلاس می شدند اما به طور کلی جزء اختراعات بسیار مهم محسوب می شوند و هنوز هم بسیاری از افراد در منزل با کودکان شان از این بازی ها انجام می دهند.

تاریخچه ساخت اولین موشک کاغذی

حقایقی در مورد موشک های کاغذی

  1. جالب است بدانید که اگر یک موشک کاغذی را در فضا پرتاب کنید ، پرواز نمی کند. بلکه یک خط مستقیم را طی می کند.
  2. طولانی ترین زمانی که یک موشک کاغذی توانسته در هوا بماند؛ 29.2 ثانیه بوده است ، "جو ایوب" نیز موفق به ثبت رکورد بیشترین فاصله پرتاب موشک کاغذی در فوریه سال 2012 شد که پرواز این موشک کاغذی تقریبا 29 ثانیه طول کشید.
  3. دانشمندان ، مهندسان و حتی دانش آموزان از موشک های کاغذی برای مطالعه ایرودینامیک استفاده می کنند و ساخت موشک کاغذی را به عنوان بخشی از شغل خود می دانند.
  4. بال بزرگ ترین موشک کاغذی به 18 سانتیمتر می رسد که توسط دانش آموزان و کارمندانی در کشور آلمان در سال 2013 ساخته شد.
  5. ساخت موشک کاغذی در طول جنگ جهانی دوم رواج زیادی پیدا کرد که علت آن هم تحریم بسیاری از لوازم و محصولات بود. به همین دلیل کودکان موشک های کاغذی زیادی را از دیگران به عنوان وسیله ای برای سرگرمی دریافت می کردند زیرا دسترسی به چوب ، پلاستیک و فلز بسیار کم بود و مجبور بودند با کاغذ موشک بسازند.
  6. موشک کاغذی هم شبیه به هواپیمای واقعی عمل می کند. زیرا به چهار نیرو به نام نیرو های ایرودینامیک نیاز دارد تا بتواند در هوا ماند.
  7. حرکت لیفت یعنی نیرویی که باعث فعالیت بال موشک می شود و آن را به سمت بالا می برد. هر چقدر که بال بزرگ تر باشد ، پرواز بهتری انجام می گیرد و ارتفاع بیشتر خواهد شد.
  8. جاذبه نیرویی است که هواپیما یا موشک را به سمت پایین می کشد. ابزار درست می توانند موشک های سبک تری را ایجاد کند که مدت زمان طولانی تری در هوا بمانند.
  9. عوامل مختلفی هستند که در میزان پرواز و مدت زمان ماندن موشک های کاغذی در هوا تاثیرگذار می باشند. به عنوان مثال نوع کاغذی که انتخاب می کنید ، روی شرایط کلی کار شما موثر خواهد بود.
  10. طراحی موشک های کاغذی با یکدیگر متفاوت است. طراحی بال ، بدنه ، دماغه و دم موشک ها باعث تغییر نوع پرواز ان ها می شود. بعد از تجربه های مختلف ، قطعا نتیجه کار بهتر خواهد شد. موشک های کاغذی را با انواع سایز ها ، شکل و گونه های متفاوت روی کاغذ و مقوا امتحان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو