چگونه انار را سریع دون کنیم؟ با یک قاشق چوبی زیر یک دقیقه!

چگونه انار را سریع دون کنیم؟ با یک قاشق چوبی زیر یک دقیقه!


منبع: مینویسم

160

1401/9/7

08:25


روش ساده و سریع دون كردن انار با قاشق چوبی با عکس به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. اگر به دنبال طرز دون كردن انار هستید این مقاله را از دست ندهید.

چگونه انار را سریع دون کنیم؟ با یک قاشق چوبی زیر یک دقیقه!

این روش ساده برای دون کردن انار بسیار فوق العاده است! و کمتر از یک دقیقه طول می کشد تا یک انار کامل را دون کنید؛ یک روش سریع و بسیار تمیز. اگر تابحال از دون کردن انار به دلیل سخت و زمانبر بودن آن دوری کرده اید، این مقاله برای شماست!‌ این یک روش آسان برای دون کردن این میوه زیبا و زرشکی است.

چند سال پیش من یک روش ساده و بی نظیر و بدون کثیف کاری برای دون کردن انار پیدا کردم. با این روش در کمتر از یک دقیقه یک انار کامل را دون می کنید. دون كردن انار با قاشق!

چگونه انار را سریع دون کنیم

نتایج بسیار من را هیجان زده کرد. اکنون، وقتی فصل انار می رسد (آخر پاییز و زمستان)، همه جا از آن ها استفاده می کنم. روی ماست، روی سالاد، در سوپ و غذاهای خوشمزه و خوش طعم.

امیدوارم شما نیز عاشق این میوه شوید، زیرا انار به عنوان یک سوپر فود با هزاران فایده برای سلامتی در نظر گرفته می شود، ازجمله مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی و نیز کاهش فشار خون و کلسترول. انار همچنین سرشار از ویتامین های گروه B، پتاسیم و فولیک اسید است. دفعه بعد که به بازار می روید، حتما انار بخرید و این روش شگفت انگیز طرز صحيح دون كردن انار را امتحان کنید.

مراحل نحوه دون کردن انار با قاشق

برای کسب اطلاعات بیشتر، ما این فرآیند را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد:

  1. قبل از شروع کار انار را به خوبی بشویید

    هر وقتی که میوه یا سبزی را با پوست برش می دهید، این احتمال وجود دارد که باکتری از سطح بیرونی وارد قسمت خوراکی میوه یا سبزی شود. بعد از شستن، انار را به صورت افقی از وسط نصف کنید.

    چگونه انار را سریع دون کنیم

  2. انار را به سمت پایین در دست غیرغالب خود نگه دارید و انگشتان خود را از هم باز کنید.

    یک کاسه بزرگ زیر دستی که انار را با آن گرفته اید، قرار دهید.

  3. یک کاردک محکم یا یک قاشق چوبی بردارید و محکم روی سطح بیرونی انار ضربه بزنید.

    اینجاست که برخی از افراد اشتباه می کنند. آن ها این تکنیک را امتحان می کنند و به نظر می رسد که کارساز نیست. دلیل آن این است که به آرامی ضربه می زنند. حتما باید ضربه محکمی به آن بزنید. اگر خیلی آرام ضربه بزنید، دانه ها جدا نمی شوند.

    چگونه انار را سریع دون کنیم

  4. به ضربه زدن ادامه دهید تا وقتی که تمام انار کامل دون شود.

    هر دفعه می توانید انار را برگردانید تا ببینید که آیا بخش هایی از آن باقی مانده است یا نه. اگر این چنین است،‌ انار را بر گردانید و دوباره بر نواحی که دانه های انار در آن باقی مانده اند محکم ضربه بزنید.

  5. این کار را با نیمه دیگر انار نیز انجام دهید.

    ممکن است بخشی از غشای سفید همراه با دانه ها در کاسه ریخته شوند. آن ها را جدا کرده و دور بریزید.

    چگونه انار را سریع دون کنیم

2 نکته:

  • از محکم ضربه زدن نترسید؛ تمام اضطراب و استرس خود را با این کار خارج کنید. شما احساس بهتری خواهید داشت.
  • من کاسه را روی میز قرار می‌دهم. وقتی قصد دان کردن انار را دارم، ترجیح می دهم کاسه در سینک ظرفشویی باشد. این کار از کثیف کاری جلوگیری کرده و زاویه خوبی برای ضربه زدن خواهید داشت.

انار دانه شده را چگونه نگهداری کنیم؟

دانه های انار را در یک ظرف دربسته یا یک کیسه زیپ دار در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب دانه ها 4 الی 5 روز باقی می مانند. همچنین می توانید آن ها را منجمد کرده و برای چند ماه در فریزر نگه دارید.

برای فریز کردن انار دان شده،‌ یک لایه کاغذ روغنی پهن کنید. دانه های انار را روی آن بریزید و اجازه دهید تا طی یک یا دو ساعت منجمد شوند. بعد از یخ زدن، آن را در یک ظرف دربسته یا کیسه زیپ دار قرار دهید.

همچنین بخوانید: طرز نگهداری انار برای مدت طولانی

کلام آخر

همین! این روش ساده و سریع برای دون کردن انار است! فوق العاده آسان. آن را امتحان کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. هزاران روش برای استفاده از این یاقوت های زیبا در آشپزی وجود دارد. هویج برشته با عسل همراه با دانه های انار یکی از دستور پخت های مورد علاقه من است. با دانه های انار می توانید سالاد انار و اسفناج و یا سس انار نیز استفاده کنید.

چگونه انار را سریع دون کنیم

سالاد پرتقال همراه با سس زنجبیل لیمو مملو از محصولات فصلی خوشمزه است، یک سالاد عالی فصل! فصل انار کوتاه است، بنابراین قبل از این که فصل آن ها به پایان رسد از ان لذت ببرید. نوش جان!

اگر این روش را امتحان کردید و کارساز نبود، احتما به اندازه کافی محکم ضربه نمی زنید. قاشق را بالا نگه دارید و محکم ضربه بزنید. ترسو نباشید! یک قاشق چوبی بهترین ابزار برای این کار است. تنها وقتی که انار نرسیده باشد، مشکل به وجود می آید. اما بیشتر اوقات، انارهایی که خریداری می کنید رسیده اند و این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو