صدور مجوز فعالیت برای بیش از 2 هزار خانه مسافر در گیلان

منبع: همگردی

17

1401/9/7

09:02


خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، صدور مجوز فعالیت برای بیش از 2 هزار خانه مسافر در گیلان صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه از این پس صدور مجوز خانه مسافر ها به این اداره کل واگذار شده، افزود: با واگذاری صدور مجوز خانه مسافر به این اداره کل، روند دریافت مجوز برای این مکانهای اقامتی در استان تسهیل شده است.

ولی جهانی گفت: تاکنون 2 هزار و 650 خانه مسافر در گیلان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون هزار خانه مسافر غیرمجاز در گیلان شناسایی شده، افزود: خانه مسافر ها از واحد های اقامتی مهم در روز های اوج سفر در گیلان است که بی توجهی به مجوز این مکانهای اقامتی احتمال بروز گردشگری ناامن را افزایش می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: پیش از این مجوز های خانه مسافر ها را شرکتهای مجری صادر میکردند اما اینک واسطه ها حذف و صدور مجوز به این اداره کل و نمایندگی های آن در شهرستان های استان محول شده است.

ولی جهانی افزود: این تصمیم طبق بخشنامه ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی شده و عملا واسطه ها در این فرآیند حذف شده اند.

هم اکنون 3 هزار و 483 واحد تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه سنتی، واحد بین راهی و مجتمع گردشگری در گیلان فعال بوده و بیش از 12 هزار نفر در حوزه گردشگری استان مشغولند.

صدور مجوز فعالیت برای بیش از 2 هزار خانه مسافر در گیلان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو