برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه

منبع: همگردی

14

1401/9/7

10:31


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه صورت می گیرد.

محمدرضا سهیلی با اشاره به ارزشمندی محوطه های معبد آناهیتا در کنگاور و کاخ خسرو در قصرشیرین اظهار کرد: این دو محوطه باستانی این پتانسیل را دارند که به سایت موزه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون کاوش های خوبی در این دو محوطه انجام شده، افزود: امسال هم اعتبارات خوبی برای آنها در نظر گرفته شده تا بتوانیم ادامه کاوش ها را در معبد آناهیتا انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: برای معبد آناهیتا تعاملاتی با بخش خصوصی داشته و امیدوارم بزودی پای کار بیاید تا بتوانیم با محوطه سازی و فراهم کردن زیرساخت برخی خدمات گردشگری امکان حضور مردم را در این محوطه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برای کاخ خسرو هم مقرر شد از داخل شهر قصرشیرین تا این بنا یک راه دسترسی آسان بوجود آوریم که برای انجام این کار یک زمین هم تملک کرده ایم.

سهیلی با بیان اینکه محوطه سازی و نورپردازی کاخ خسرو در دستور کار است، اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده فصل اول تبدیل کاخ خسرو به سایت موزه را به اتمام برسانیم.

به گفته این مسئول، احداث سایت موزه در این دو محوطه تاریخی علاوه بر اشتغالزایی، به افزایش درآمد جوامع محلی هم کمک می کند و مشارکت آنها را برای حفظ بناهای تاریخی افزایش خواهد داد.

برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو